Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Nå er det jo vanlig at barn får begge foreldrenes etternavn og gjerne med bindestrek. Folk skifter ikke etternavn lenger når de gifter seg og mange gifter seg ikke. Men hva skjer etterhvert når Hansen-Olsen og Pedersen-Karlsen får barn? Uten bindestrekene hadde det vel blitt Olsen Karlsen på barnet? Man kan jo ikke hete Hansen-Olsen Pedersen-Karlsen til etternavn?? Anonymkode: 6a7ce...6b9
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Da finner de sikkert sin egen løsning Vi er fem søsken med fem forskjellige etternavn... Hver har en variant av, men ikke helt likt de andre eller foreldrene våre. Skilsmisse sørget for både halv, hel og ste søsken. Nå har jeg egne barn, og jeg tok det korteste av mine to etternavn og slo sammen med det lengste av min samboer sitt (det er veldig sjeldent, derfor "måtte" det videreføres) til våre barn. Med bindestrek for at mitt ikke skal bli "borte". Skulle de ville gjøre noe lignende i fremtiden så skal de oppfordres til å beholde det sjeldne familienavnet, hvis de deler det opp. Anonymkode: 30713...d38
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Samme som de som heter bare Hansen. Når folk skal gifte seg må de uansett ta stilling til om de skal beholde eget navn, kombinere eller ta bare ett felles. Anonymkode: f0563...d16
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Det finner de ut av selv! 😄 Anonymkode: 6f924...d95
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg vil tro at når barna er så voksen at de vil gifte seg eller bytte etternavn så klarer de å løse den "floken" selv Anonymkode: 34f00...66b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 Har bindestrek på mine barn men har vel funnet ut at jeg skal fjerne den. Navnet blir så langt og de heter jo det samme med eller uten bindestrek. Anonymkode: f37ce...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå