Gå til innhold

"Rene guttemammaer", er de litt... daffete?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutter er som regel overalt og da gidder man ikke å kjøpe masse dyre klær som ikke er så gøy at de ødelegger. 

Anonymkode: ad7f8...6ad

Og det er ikke jenter?

Anonymkode: 23d9e...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi med en av hver er oppegående nok til å ikke la oss påvirke av kjønnene til barna. 

Men, seriøst, jeg oppdager at jentemammaer generelt er veldig billige. 

Anonymkode: a5f93...ac7

Og hvis du er representativt for alle guttemammaer, så kan vi konkludere med at guttemammaer generelt er veldig dumme

Skrevet

Kanskje de har forstått at fargen på klærne ikke er det viktigste her i verden? 

Anonymkode: a818e...431

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis du er representativt for alle guttemammaer, så kan vi konkludere med at guttemammaer generelt er veldig dumme

Mens hvis du og hi representerer jentemammaer så kan vi konkludere med at jentemammaer generelt er veldig dumme. 

Kanskje det har seg slik at kvinner generelt og mødre spesielt er idioter? Er ikke første gangen den tanken har slår meg...

Anonymkode: b18b7...40d

Skrevet

Oi, skjønner jeg kommer til å få et enormt stilskifte så fort datteren min blir født😮 Både klesmessig og personlighetsmessig. 

Og gud vet hva som er galt med venninna mi som har to sønner. Hun er feminin, kler seg pent og er fin  på håret og oftest sminket når hun henter og bringer guttene i barnehage og skole. 

Anonymkode: d07ee...031

Skrevet

Jeg er "ren guttemamma" og det stemmer iallfall ikke på meg!😜

Anonymkode: 62fd3...6ca

Skrevet

Hmm dette har jeg ikke tenkt noe på. Jeg har bare 1 gutt så vi får se hva nr 2 blir. Er egentlig det jeg vil mene langt fra daffete. Vi har dresscode på jobb og jeg liker å pynte meg.

Men når det kommer til de ansatte i barnehagen (kommunal barnehage i Oslo Vest) så har jeg fundert mye på hvorfor de er så sabla feite. 80% av damene som jobber der har godt av å gå ned minst 30kg og kle på seg noe annet en treningstight når de er på jobb. Hva med en genser og et par jeans når de er på jobb mener nå jeg. Trenger ikke se ut som en slask bare fordi man jobber i barnehage.

Anonymkode: 03065...947

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det er ikke jenter?

Jenter er det selvfølgelig. Men det er ganske ofte jeg ser jenter i tutuskjørt og veldig lite praktiske klær til å være overalt. 

Anonymkode: ad7f8...6ad

Skrevet

Hmm dette har jeg ikke tenkt noe på. Jeg har bare 1 gutt så vi får se hva nr 2 blir. Er egentlig det jeg vil mene langt fra daffete. Vi har dresscode på jobb og jeg liker å pynte meg.

Men når det kommer til de ansatte i barnehagen (kommunal barnehage i Oslo Vest) så har jeg fundert mye på hvorfor de er så sabla feite. 80% av damene som jobber der har godt av å gå ned minst 30kg og kle på seg noe annet en treningstight når de er på jobb. Hva med en genser og et par jeans når de er på jobb mener nå jeg. Trenger ikke se ut som en slask bare fordi man jobber i barnehage.

Ja. Klart de bør ha vakre klær så de behager deg de minuttene du er der daglig i forbindelse med ringing og henting! Komfortabelt for å leke med de små? Nehei!

At de som jobber i barnehagen din er vel knapt ditt problem...

Anonymkode: c6249...bd4

Skrevet

De ansatte i den barnehagen er nok guttemammaer hele gjengen.

Anonymkode: 9248c...08c

Skrevet

Her har vi løsningen på alle spørsmålene om "Hva må jeg gjøre for å for jente/gutt?"

Vær daffete, da får du bare gutter.

Vær horete, da får du bare jenter.

Hurra! Vitenskapen kan gå hjem og legge seg! Vi har svaret!

Anonymkode: 67926...c62

Skrevet

jeg sluttet barbere leggene, vaske håret, dusje egentlig da jeg fikk min eldste sønn for 18 år siden. sønn nr 2 førte til at jeg kjøpte en haug joggiser som jeg har bodd i siden.
nå har jeg fått en datter som endelig er blitt stor nok til å flette leggene mine og pynte tjafset i armhulene mine med litt strikk og sløyfer.  føler jeg ser freshere ut nå når datteren kom.

Anonymkode: d23a4...55c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det har seg slik at kvinner generelt og mødre spesielt er idioter? Er ikke første gangen den tanken har slår meg...

Det var det som var mitt poeng og, men som du overhodet ikke tok

Skrevet

Hva betyr "daffete"?

Du vet at det ligger mye makt i språket vårt, HI? Har du tenkt på hva det egentlig innebærer å omtale andre kvinner som "horete"?

Løft blittet ditt litt, da ...

Skrevet
34 minutes ago, MammantilNurket said:

Hva betyr "daffete"?

Du vet at det ligger mye makt i språket vårt, HI? Har du tenkt på hva det egentlig innebærer å omtale andre kvinner som "horete"?

Godt at det ble påpekt. Fikk helt vondt i meg når jeg leste at jentemammaer ble omtalt som horete av alle ord. 

De fleste mammaer jeg kjenner er forsåvidt i et forhold, noe som i utgangspunktet legger begrensninger på å bli ansett som "horete". De jeg kjenner som er enslige mødre er like forskjellige som alle andre. Klarer ikke å se noen sammenheng mellom hvilket kjønn barnet er og hvordan jeg oppfatter mødrene. 

Stygt formulert av TS. 

Skrevet

Mine gutter går i matchende fuskepelsvester, har leopardtights og dusker på fingervantene sine (men de er blå da). Er så redd jentemammaene skal se på meg som daffete om de har Adidasbukse og Ninjagogenser nemlig. 😉😘

Anonymkode: 39cc0...d94

Skrevet

Jeg har selv bare gutter. Følte meg ikke spesielt truffet av hi. Men dette med farge på klærne må jeg bare kommentere. Om man handler i de vanlige butikkene som hm, name it og lignende så er det vanskelig å unngå blå klær. Det er mange nyanser av blått der ute. Vi prøver å variere, finnes jo ting som ikke er blått, men syns det er mye likt rundt om i ulike blåtoner. Til jenter er det et større utvalg, både i farger og type klær.

Anonymkode: 8ccd1...79c

Skrevet
3 timer siden, Snella1 skrev:

Godt at det ble påpekt. Fikk helt vondt i meg når jeg leste at jentemammaer ble omtalt som horete av alle ord. 

De fleste mammaer jeg kjenner er forsåvidt i et forhold, noe som i utgangspunktet legger begrensninger på å bli ansett som "horete". De jeg kjenner som er enslige mødre er like forskjellige som alle andre. Klarer ikke å se noen sammenheng mellom hvilket kjønn barnet er og hvordan jeg oppfatter mødrene. 

Stygt formulert av TS. 

Kjenner du noen jentemammaer? De som er enslige ihvertfall, de er veldige horete 

Skrevet

Ja jeg tror du har rett. Når jeg står opp med lillebror tidlig om morgenen ser jeg ut som et takras. Daffer rundt i natt skjorta en par timer. Når så storesøster står opp steller jeg meg, og da blir jeg mer horete. Er glad jeg ikke skal ha flere barn. 

Anonymkode: d7faa...3ae

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner du noen jentemammaer? De som er enslige ihvertfall, de er veldige horete 

Alle sammen? Vær så inderlig snill å kom med empiri på denne påstanden! Regner med dette er påstand du har god dekning for å komme med, og at alle du kjenner vet du mener dette! 

Og siden de er "horete" så regner jeg med at du vet hva de får betalt for sine tjenester også? 

Anonymkode: d07ee...031

Skrevet
11 timer siden, MammantilNurket skrev:

Hva betyr "daffete"?

Jeg er ikke en "ren guttemamma", men en litt sliten jentemamma som av og til kler meg opp og av og til daffer rundt i den gode slitte 12 år gamle (!) joggebuksen.

Som jentemamma er jeg derimot opptatt av den utstrakte bruken av ordet hore som brukes om kvinner i utstrakt grad. Det er en uting.

Anonymkode: 2eadd...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...