Gå til innhold

Kjønn på spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere vite kjønn på den lille i magen? 

Ordinær ultralyd, tidligere (privat) ultralyd? Eller kanskje ved fødsel? :) 

Anonymkode: bb268...d87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fire barn

De to første fikk vi vite når vi fødte, vi valgte å ikke vite kjønn fordi vi synes den spenningen la noe ekstra i opplevelsen under fødselen. Det var helt magisk å sjekke kjønn etter at ungen hadde kommet på magen, angrer ikke et sekund på det.

Tredje gangen sa vi også ifra at vi ikke ville vite kjønn, men hun som tok ultralyden klarte ikke la være å tirre oss litt ;) Hun sa at her var det ingen tvil om kjønn gitt, det ser jeg veldig god, men hemmeligheten er trygg hos meg... Vel, da klarte ikke vi å vente likevel og ombestemte oss. Så da fikk vi vite kjønn på ordinær ul i uke 18.

Fjerde gangen ble jeg pga litt komplikasjoner fulgt opp av gynekolog og var på ul hver måned, da ble det naturlig å også få vite kjønnet.

Anonymkode: 6e8fc...596

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fjerde gangen ble jeg pga litt komplikasjoner fulgt opp av gynekolog og var på ul hver måned, da ble det naturlig å også få vite kjønnet.

Så flott at det gikk bra, tross komplikasjoner! :) Husker du hvilken uke du fikk vite kjønnet da?

Skrevet
Akkurat nå, FrøkenKokos skrev:

Så flott at det gikk bra, tross komplikasjoner! :) Husker du hvilken uke du fikk vite kjønnet da?

Mener gynekologen sa han kunne se det ganske tidlig, men han ville ikke fortelle hva han så siden feilmarginen er ganske stor så tidlig. Tror jeg var rundt 15 uker, kanskje 16, da han sa at nå var han så sikker at ut ham kunne satse legelisensen sin på det. Han så en jente, og jente var det ☺️

Skrevet

For 12 år siden fikk jeg vite på UL i uke 13+5 at jeg ventet gutt, så det tydelig selv også! Gutt var det.

Skrevet
2 minutter siden, Twintipp skrev:

For 12 år siden fikk jeg vite på UL i uke 13+5 at jeg ventet gutt, så det tydelig selv også! Gutt var det.

Så tidlig ja! spennende :) Jeg skal på tidlig ul i dag, 14+1. Kanskje jeg får vite kjønn?? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så tidlig ja! spennende :) Jeg skal på tidlig ul i dag, 14+1. Kanskje jeg får vite kjønn?? 

Det er veldig mulig:))) Så spennende🙏🏼 Oppdater her etterpå da🙊

Er som sagt 12 år siden hun så det tydelig hos meg, så sjangsen er STOR for at du får vite det i dag🙏🏼☺️

Masse lykke til!

Anonymkode: 94186...47c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er som sagt 12 år siden hun så det tydelig hos meg, så sjangsen er STOR for at du får vite det i dag🙏🏼☺️

Masse lykke til!

Skulle ikke være anonym... 

Twintipp

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Masse lykke til!

Takk for det :D Gleder meg skikkelig! Og ja, utstyret er vel vesentlig bedre den dag i dag, regner jeg med!!

Skriver senere i dag, når jeg har vært der :))

Skrevet

Fikk vite det hos Dr. Lundring i uke 12 og 13 med mine 2. Stemte det! :) Lykke til!

Anonymkode: 108fd...204

Skrevet

Med nr 1 fikk vi beskjed sannsynlig gutt på tidlig ul i uke 12. Ble gutt. 

Nr to ville aldri vise seg frem på ultralyd selvom det ble mange ultralyder gjennom svangerskapet. Fikk vite kanskje jente på oul, ingen andre turte å gjette. Ble jente. 

Skrevet

Begge ganger på oul - begge ganger stemte det. En gutt og en jente.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk vite det hos Dr. Lundring i uke 12 og 13 med mine 2. Stemte det! :) Lykke til!

Nei, så spennende! Nå gleder jeg meg virkelig.. :D Takk

Skrevet

På ordinær med første og på privat kl uke 16 med nr 2. Valgte å ha en privat ul med 3D bilder hvor den blivende storesøster på 7 år fikk være med pga søsken fikk ikke være med på ordinær ul og hun var såpass stor, veldig engasjert og interessert. Glad vi gjorde det, det var en veldig fin opplevelse og forberedelse for henne og ga henne mye innsikt og forståelse samt tilhørighet til den lille søsteren sin å få være med på dette, se henne såpass klart og være den første som fikk vite kjønnet. Hadde det ikke vært for henne og for at hun var så stor da hun skulle bli storesøster så hadde vi nok ventet til ordinær ul.

Anonymkode: fa963...b2c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åh! Så innmari spennende! Skal på UL hos dr. Lindring når jeg er 12+6, så kanskje jeg kan få vite kjønn da? 🙈☺️

Skrevet

Uke 15. 

Hadde en ul i uke 13, men der ville ikke de gjette kjønn. Det ble for usikkert 

Anonymkode: e60a9...527

Skrevet

Da har jeg vært på ul, men hun klarte ikke se kjønn i dag dessverre! :( Men men, da er det fortsatt litt spenning! Så får vi se om noen uker!! 

HI

Skrevet

de sa det var jente på OUL, men tok 3d uke 27 da var det en gutt og det stemte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...