Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Eier hus og er fornøyd med det. Men inn i mellom drømmer jeg meg tilbake til den tiden jeg leide en leilighet. Ingen vedlikehold, ingen avgifter. Bare husleie og resten var huseiers ansvar. Alle maser at man må binde opp kapital etc.. men hvorfor? Jeg sparer til barna mine og dør jeg før jeg har spart noe av betydning får de 1 mill på hver av min livsforsikring. Anonymkode: ea119...bdf
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Du må jo ingenting, og alt kan du vel betale deg fra å slippe. Vedlikehold f.eks. Om du leier en leilighet i 50 år, så blir jo det en ganske betydelig høy sum, som du nok kunne brukt på å leie noen til å vedlikeholde huset ditt. Et hus er jo gjerne betalt ned på 20-25 år. En fordel med å ha eget er jo også at om du trenger tilrettelegging av noe slag, så kan du gjøre det uten å spørre noen om det. Man kan skifte farger som man vil, og skifte bad/kjøkken akkurat når det passer en selv. Anonymkode: 5c5be...92d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Det værste med å leie er å ha null innflytelse over oppsigelse fra eieren. Kjenner flere som leier som har måttet flyttet uten å ønske det selv pga forskjellige årsaker. Veldig stress og plutselig måtte flytte, finne seg noe annet. Spesielt med barn. Jeg syns det er bedre å eie, da betaler man inn til seg selv. Å leie er ok i en periode av livet, jeg tror de fleste trives best med å eie sitt eget. Du gjør det som er best for deg, det bestemmer du selv. Man må ingenting. Anonymkode: 08fec...b95
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg enslig mor, og eier bolig. Nå er jeg så uheldig, at for 2 år siden ble jeg syk, og blir nok ufør på laveste sats. Synes det er fint å eie bolig nå da, for jeg har fått litt verdistigning, betalt litt ned. Så da barna flytter hjemmefra, kan jeg kjøpe en liten leilighet, så vil jeg være nesten gjeldfri og da ha lave boutgifter. Og når man har ca 15 000 kr i måneden å leve av, så er det mye bedre å eie, og ha boutgifter på rundt 5000 kr i måneden, istedenfor å leie og betale 12 000 kr i måneden. Jeg har og en livsforsikring, der barna får 1 mill hver. Anonymkode: 7bbdc...09c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Hvorfor ikke eie en borettslagsleilighet da? Du må betale en fast sum i fellesutgifter, så da er kommunale avgifter, utvendig vedlikehold, vaktmester, snømåking, internett, TV osv i den summen. Eneste du må betale er ditt eget lån og innboforsikring. Likevel betaler du ned på noe eget, du betaler ned på egen gjeld. Anonymkode: 87b98...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå