Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg har vært tilkallingsvikar på et sykehjem i 4 år som assistent. Er nå 3. års sykepleierstudent. Har jeg noe ansiennitet mon tro? Anonymkode: 6ccf4...ee8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Som tilkallingsvikar kan du legge sammen alle vaktene du har jobbet og få utregnet ansiennitet. Har du hatt en mindre fast stilling teller hvert eneste år fra du ble fast ansatt i den aktuelle kommunen. Begynner du i ny kommune regner de ut ifra hvor mye du har jobbet, hvor mange timer evt. vakter. Slik som med vikarer. Anonymkode: 27324...35b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Tenker du på ansiennitet når du er ferdig utdannet? I vår kommune er det slik at som assistent regnes alt du har fra før som ansiennitet. Som sykepleier regnes relevant arbeid. Dvs at dine år som assistent på sykehjem regnes som ansiennitet når du er ferdig utdannet. Anonymkode: 738d7...b58
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg svarte tidligere i tråden. Ut ifra det hun over skriver så kan det se ut som om det praktiseres ulikt fra kommune til kommune. Jeg jobbet i kommune A, som assistent under utdanning. Begynte på fire år ansiennitet fra annet arbeid, de la sammen alle timer jeg hadde. Da jeg var ferdig med bachelor og gikk opp kraftig i lønn og fikk jeg beholde ansienniteten min som da ble syv år. Da jeg begynte i kommune B gikk jeg ned i ansiennitet, noe jeg har full forståelse for. Fordi jeg hadde jo egentlig ikke den ansienniteten i yrket mitt. De regnet det jeg hadde jobbet etter endt utdanning, ikke før. Anonymkode: 27324...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå