Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Trenger inspirasjon når guttungen er virkelig kresen! Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg lager enkle matpakker. Jeg sender med brødskiver med litt variert pålegg, som regel en med leverpostei, en med prim og en med syltetøy, og litt oppkuttet frukt og grønnsaker. Gulrotstaver og agurkstaver er slager for tiden. Anonymkode: 83e5b...c48
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg lager enkle matpakker. Jeg sender med brødskiver med litt variert pålegg, som regel en med leverpostei, en med prim og en med syltetøy, og litt oppkuttet frukt og grønnsaker. Gulrotstaver og agurkstaver er slager for tiden. Anonymkode: 83e5b...c48 Så heldig dere er som får lov å ha med syltetøy. Her sier bhg vi er en sukkerfri bhg 😱 jeg sender også med prim eller kaviar. (Får alltid matpakka i retur, uten at han har spist en eneste ting) Grønnsaker og frukt har han aldri spist. Føler noen ganger jeg må putte i grønnsaker eller frukt bare for at de ansatte skal synes matpakken hans er «sunn» 🙈 Anonymkode: 0852c...95c
ompalompaen Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Alt mulig rart. Omelett, karbonader, fiskekaker, havregrøt, matmuffins, rundstykker eller brød med diverse pålegg (leverpostei, hvitost, baconost, makrell, egg, avokado osv), pizzasnurr, lefserull (tortilla-lefse med skinke, ost, salat eller diverse annet oppskjært i biter), fiskepinner og diverse frukt og grønnsaker. Jeg gjør det aldri komplisert, men lager maten ofte dagen i forveien. Bruker en del middagsrester, men da ting som barnet kan mestre å spise på egenhånd og holde i hendene. Hvis jeg sender med havregrøt, sørger jeg også for å ha med skje slik at det ikke blir noe ekstra-arbeid for barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Hva med å lage en grov vaffelrøre å ha i kjøleskapet? Så steker du dem om morgenen? ☺️ Anonymkode: 2d8ba...b75
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 Veldig enkelt, enten skriver , Polarbrød, grove vafler og knekkebrød. Så får h"n gjerne med en vene druer eller oppskåret frukt, Gulerøtter. Anonymkode: 3cead...bd7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 Brødskiver og naturell yoghurt med havregryn i. Og et eple, pære, appelsin eller annen frukt Anonymkode: 6d68b...e98
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så heldig dere er som får lov å ha med syltetøy. Her sier bhg vi er en sukkerfri bhg 😱 jeg sender også med prim eller kaviar. (Får alltid matpakka i retur, uten at han har spist en eneste ting) Grønnsaker og frukt har han aldri spist. Føler noen ganger jeg må putte i grønnsaker eller frukt bare for at de ansatte skal synes matpakken hans er «sunn» 🙈 Anonymkode: 0852c...95c Men hva liker barnet? Det er jo lettere å gi tips om man vet hva barnet liker. 😊 Ser du kommenterer syltetøy. Hvis du tror barnet hadde spist dersom det fikk lov til å ha syltetøy så hadde jeg trumfet det igjennom var jeg deg. Syltetøy er jo vesentlig bedre enn ingen mat! Anonymkode: 83e5b...c48
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 Vår er veldig fornøyd med brødskive med variert pålegg. Og druer, eplebiter (innpakket), gulrøt el lignende. I barnehagen lager de havregrøt til frokosten men han ble lei av det Anonymkode: 699fb...1bc
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 Som regel brødskiver, Polarbrød eller knekkebrød med pålegg. Og noe grønnsaker ved siden av. Ellers varierer jeg med pasta, gjerne med kjøttboller, fiskekaker el.l (rester fra middagen dagen før). Noen ganger pizzasnurrer om vi har (pleier å lage grove med grønnsaksfyll). Dette er mat til 14-måltidet da de får lunsj i bhg. Anonymkode: 77265...b97
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 Grove vafler, små pannekaker, små eller store pølser, mais, paprika, agurk, yoghurt, brød med nugatti (!), makaroni, egg, jordbær, eple, pære, nektarin, gulrot i staver, ostebiter, fiskepudding formet som sommerfugler... Det meste har fungert i kortere perioder, men så har hun blitt lei... Vi har vært åpne med barnehagen om at hun er ekstremt kresen og spiser for lite, derfor har hun I perioder fått med mindre sunn mat. Anonymkode: d8246...606
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, ompalompaen skrev: Alt mulig rart. Omelett, karbonader, fiskekaker, havregrøt, matmuffins, rundstykker eller brød med diverse pålegg (leverpostei, hvitost, baconost, makrell, egg, avokado osv), pizzasnurr, lefserull (tortilla-lefse med skinke, ost, salat eller diverse annet oppskjært i biter), fiskepinner og diverse frukt og grønnsaker. Jeg gjør det aldri komplisert, men lager maten ofte dagen i forveien. Bruker en del middagsrester, men da ting som barnet kan mestre å spise på egenhånd og holde i hendene. Hvis jeg sender med havregrøt, sørger jeg også for å ha med skje slik at det ikke blir noe ekstra-arbeid for barnehagen. Spiser ungen kald havregrøt da? Det kan umulig være noe godt Anonymkode: fee2d...966
ompalompaen Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Spiser ungen kald havregrøt da? Det kan umulig være noe godt Anonymkode: fee2d...966 Jeg pleier å blande i moset banan, raspet eple eller pære og kanel, og da er det veldig godt kaldt også- synes jeg. Koker alltid på melk, aldri på vann slik flere gjør. Matboksen kommer som regel tom hjem, så regner med det faller i smak =)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 To brødskiver. Easypeasy. Anonymkode: e49fd...8f6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva liker barnet? Det er jo lettere å gi tips om man vet hva barnet liker. 😊 Ser du kommenterer syltetøy. Hvis du tror barnet hadde spist dersom det fikk lov til å ha syltetøy så hadde jeg trumfet det igjennom var jeg deg. Syltetøy er jo vesentlig bedre enn ingen mat! Anonymkode: 83e5b...c48 Han spiste slike ting som karbonade, fiskekaker, fiskeboller i hvit saus, poteter, pytt i panne (kjøpt fra butikken) har han spist nå den siste mnd. Brødskive med syltetøy ny og ne, ellers liker han for øyeblikket brødskive med nugatti. Liker prim og kaviar men dette er han blitt lei av. Så han får brødskive med prim og kaviar hverdag,bixit kjeks ved siden av og pytt i panne. Brødskivene rører han aldri. Han pirker i pytt i panne noen ganger sier de i bhg. (Små spiser altså på det) nå har de bedt meg om å slutte å ta med kjeks også fordi her om dagen hadde han med Bisca Cartoonies som er med sjokolade inni (visste ikke det) mammaen min hadde kjøpt til han så jeg bare putta det i matpakken siden han likte det så godt. Men etter en gangs tilfelle så fikk jeg beskjed om å slutte med det. Samme med nugatti og syltetøy. Altså sønnen min går i bhg i 8 timer uten å spise noen ting. Jeg mener det er så dårlig av bhg å ikke la han ha med seg det han spiser. Bedre å spise usunt enn ingenting? Jeg tørr ikke å sende han med nugatti fordi jeg er redd for hva utfallet kan bli. Plutselig er BV i bildet 😂🙈 ikke vet jeg.. frustrende er det nok. Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Brødskiver og naturell yoghurt med havregryn i. Og et eple, pære, appelsin eller annen frukt Anonymkode: 6d68b...e98 Sender også yoghurt med i matpakka, de sier han bare sitter å leker med det.. 😔 Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #17 Skrevet 10. oktober 2017 Noen som vet om jeg kan kreve å observere en eller to måltider eller være tilstede under måltidet i bhg slik at gutt ungen kan forstå at det er trygd å spise i bhg også? Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #18 Skrevet 10. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: To brødskiver. Easypeasy. Anonymkode: e49fd...8f6 Det var sikkert det svaret HI trengte. 😂Eller var det mest for å skryte av hvor flink ungen din er til å spise? Anonymkode: 2d8ba...b75
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #19 Skrevet 10. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som vet om jeg kan kreve å observere en eller to måltider eller være tilstede under måltidet i bhg slik at gutt ungen kan forstå at det er trygd å spise i bhg også? Anonymkode: 0852c...95c Tror du det er fordi han føler at det er utrygt? Altså, spiser han den maten hjemme men ikke i bhg? Anonymkode: 2d8ba...b75
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #20 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som vet om jeg kan kreve å observere en eller to måltider eller være tilstede under måltidet i bhg slik at gutt ungen kan forstå at det er trygd å spise i bhg også? Anonymkode: 0852c...95c Men hva skal du observere? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker at det skal endre noe, så lenge du sier det er fordi ungen din er kresen, For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det vil løse noenting. Men hvorfor kreve, kan du ikke bare snakke med de, og komme rett før det siste måltidet en dag. Anonymkode: fee2d...966
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #21 Skrevet 10. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva skal du observere? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker at det skal endre noe, så lenge du sier det er fordi ungen din er kresen, For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det vil løse noenting. Men hvorfor kreve, kan du ikke bare snakke med de, og komme rett før det siste måltidet en dag. Anonymkode: fee2d...966 Han spiste normalt hjemme før bhg start, han har alltid vært litt kresen i matveien. Men spist bra og vokst bra. Veier rundt 16 kg og er 98 cm lang. Så han er ikke tynn.. Men etter bhg start er han blitt ekstrem kresen. Forstår ikke hvorfor. Hjemme spiser han, (men ikke så bra som før bhg start) men da må jeg sitte å «mate» han noen ganger. Eller starte måltidet hans ved å gi ett par biter, så tar han resten selv. Men det er ikke alltid han vil ha middag heller etter han kommer fra bhg. Aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #22 Skrevet 10. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva skal du observere? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker at det skal endre noe, så lenge du sier det er fordi ungen din er kresen, For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det vil løse noenting. Men hvorfor kreve, kan du ikke bare snakke med de, og komme rett før det siste måltidet en dag. Anonymkode: fee2d...966 Glemte å svare på spm ditt... det har vært noen tilfeller at jeg har vært innom bhg for å levere noe eller vært i møtet. (Tre ganger og alle gangene til lunsj) får vondt i meg sv bare å skrive om det. Hver gang har jeg sett at sønnen min ikke har mat foran mens alle de andre barna har det. Når de ser at jeg har kommet uventet så skal de stresse med å legge noe foran han. Jeg har oppfattet slik at siden ikke han vil spise mat der at de har sluttet å tilby han mat. Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #23 Skrevet 10. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva skal du observere? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker at det skal endre noe, så lenge du sier det er fordi ungen din er kresen, For å være helt ærlig, så tror jeg ikke det vil løse noenting. Men hvorfor kreve, kan du ikke bare snakke med de, og komme rett før det siste måltidet en dag. Anonymkode: fee2d...966 Og jeg har spurt om jeg kan få være med på en av måltidene de sier nei. Anonymkode: 0852c...95c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #24 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Glemte å svare på spm ditt... det har vært noen tilfeller at jeg har vært innom bhg for å levere noe eller vært i møtet. (Tre ganger og alle gangene til lunsj) får vondt i meg sv bare å skrive om det. Hver gang har jeg sett at sønnen min ikke har mat foran mens alle de andre barna har det. Når de ser at jeg har kommet uventet så skal de stresse med å legge noe foran han. Jeg har oppfattet slik at siden ikke han vil spise mat der at de har sluttet å tilby han mat. Anonymkode: 0852c...95c Men har han ikke niste med seg da, den står vel foran han? Anonymkode: fee2d...966
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #25 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han spiste normalt hjemme før bhg start, han har alltid vært litt kresen i matveien. Men spist bra og vokst bra. Veier rundt 16 kg og er 98 cm lang. Så han er ikke tynn.. Men etter bhg start er han blitt ekstrem kresen. Forstår ikke hvorfor. Hjemme spiser han, (men ikke så bra som før bhg start) men da må jeg sitte å «mate» han noen ganger. Eller starte måltidet hans ved å gi ett par biter, så tar han resten selv. Men det er ikke alltid han vil ha middag heller etter han kommer fra bhg. Aner ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 0852c...95c Tror ikke det er så uvanlig at barn har sånne perioder, altså. At du observerer han, kan kanskje gjøre at han opplever enda mer usikkerhet rundt måltidet. Så lenge han ikke er underernært, tror jeg ikke du skal bekymre deg! Kan du evt snakke med dem i barnehagen om syltetøy om det funker? Har du prøvd det med vafler? Jeg laget vafler da jeg jobber i barnehage for en del år siden, uten sukker og med grovmel og havregryn. Barna elsket det, også dem som vanligvis ikke rørte maten sin. For det var noen av dem og! Hvis du synes det er trist at barnet ditt sitter uten mat, kan du jo kanskje be dem legge en liten bit foran han da? Men han har jo takket nei, så tror ikke du skal bekymre deg så mye Det er nok bare en periode. Hvor gammel er han? Anonymkode: 2d8ba...b75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå