Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Barnet mitt og jeg er ganske ulike. Jeg er helt lys, hun er ganske mørk. Så og si alle vi treffer kommenterer dette, og lurer på hvordan i all verden dette har gått seg til. Når hun var helt lita har jeg bare svart så enkelt som at "pappaen hennes er mørk". Nå begynner jeg å bli lei av å måtte gjenta dette for alle vi møter, og tenker mest på at jentungen som ikke har noe kontakt med pappaen sin ikke trenger å høre meg snakke om han til fremmede flere ganger i uka. Hun vet jo hvem han er og hvordan han ser ut, men har ikke noe kontakt utover et lite besøk innimellom (over et år siden sist nå, og da var han hos oss i en time).. Hvordan ville dere svart på spørsmål om dette med barnet tilstede? Anonymkode: 55be5...bf3
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Vi hadde ikke kontakt med pappa da vi vokste opp. Viste hvem han var, hvordan han så ut og hvor han bodde. Når spørsmålet kom opp, nokså ofte og kun ang. meg, (bror er kliss lik mamma og jeg pappa) sa hun det som det var. Ferdig med den saken. Hun var ærlig og vride det ikke til noe negativt. Det var aldri sårende for meg og jeg er veldig glad for det i dag. Det ble en naturlig ting, en bit av meg som ikke var tabu. 😊 Anonymkode: 720ab...f20
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg synes også det skal gå an å si at hun er lik sin fars familie uten at det skal være noe som er galt. Ellers går det an å si "Du har helt rett, hun har ikke fått mine farger, men er hun ikke flott med sine mørke farger?" Anonymkode: ee41a...00d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Skjønner at det kan være følsomt for deg. Men svar som det er, og ikke påfør datteren din skam. Hun skal være stolt av seg selv og at hun er mørk ❤️ Mine barn har et utenlandsk etternavn etter sin far, og får jeg spørsmål om det svarer jeg bare at «Pappaen er fra xxx». Ikke noe å lage et nummer utav, selvom hun ikke har kontakt med far. Anonymkode: 3b476...de2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Du får svare at postmannen er ganske mørk. Alt folk får seg til å grave i! Anonymkode: ae63d...4f2
Mrs Smith Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Skjønner ikke at folk får seg til å kommenterer sånt i hytt og pine. Prøv bare å overhør kommentaren neste gang og svisj over på et nytt tema. Endret 10. oktober 2017 av Mrs Smith
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du får svare at postmannen er ganske mørk. Alt folk får seg til å grave i! Anonymkode: ae63d...4f2 Haha denne likte jeg! Men takk for svar alle sammen. Får vel bare svare kort og enkelt, evt. skifte tema om jeg syns det begynner å bli upassende (noen nøyer seg nemlig ikke med å kun få vite hvor han er fra).. Anonymkode: 55be5...bf3
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Som et barn som voksteopp uten å ha kontakt med faren sin ville jeg sett på dette som positivt, fordi det hadde gitt meg som mor anledning til åvise barnet at det er helt greit å snakke om faren, selv om man ikke har kontakt med ham. Selv ble jeg "skånet" for prat om min far. Jeg skjønner jo at det ble gjort i beste hensikt, men det resulterte i at jeg opplevde det som at min far var et tema det ikke skule snakes om, og dermed var det også vanskelig for meg å ta opp temaet når jeg gikk å tenkte på ham. Jeg tror jeg ville svart noe ala "Ja, vi er ganske ulike. Jeg synes Anna er kjempefin med de mørke fargene hun har arvet etter faren". Anonymkode: 8b8ab...994
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 "Oi så mørk hun er!" "Ja der er hun, heldiggrisen!" Anonymkode: f196c...cb3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Som et barn som voksteopp uten å ha kontakt med faren sin ville jeg sett på dette som positivt, fordi det hadde gitt meg som mor anledning til åvise barnet at det er helt greit å snakke om faren, selv om man ikke har kontakt med ham. Selv ble jeg "skånet" for prat om min far. Jeg skjønner jo at det ble gjort i beste hensikt, men det resulterte i at jeg opplevde det som at min far var et tema det ikke skule snakes om, og dermed var det også vanskelig for meg å ta opp temaet når jeg gikk å tenkte på ham. Jeg tror jeg ville svart noe ala "Ja, vi er ganske ulike. Jeg synes Anna er kjempefin med de mørke fargene hun har arvet etter faren". Anonymkode: 8b8ab...994 Takk for klokt svar, virkelig noe å tenke på! Anonymkode: 55be5...bf3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå