Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei. Eg lurer da på ein ting. Har ei mor som er uføretrygda. Har da 2 barne barn. Eg har tenkt og begynne og jobbe igjen men har ikke noe fast blir da vikar jobb og jobber di vaktene som er ledig og eg kan få. Dagvakt 7.5 time kveld 7 timer. Han elste er 4 år i måra går i bhg til kl 16.00. Han minste ska vi ikke ha i bhg før neste år. Og tenke mamma skulle være og passe parna mens eg jobber ekstravakter. Blir værende hjeme hos oss da det blir lettere. Og er ikke sikkert eg jobber fulle mnd. Eller kvar dag det vil variere. Mye ville da blit greit og komme med tilbud til ho. Vi har vært veldig uenig med pris og det. Så da håper eg kan få noe gode råd og det her :-) håper på mange som kan skrive :-) ho ønsker ta 4500kr i mnd fast uanset hva. Og da meiner eg at viss eg da bare har jobba 1 eller 2 veker løp av ein heil mnd blir det feil at ho da ska ha 4500 om eg bar jobber 1 eller 2 uker. Hva synes dere blir riktig? Anonymkode: 81934...396
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg syns du enten betaler det hun ønsker eller finner deg annen barnevakt som mest sannsynlig vil ta mer. Ikke uvanlig med 6000 kr i mnd pr.unge hos dagmamma. Ellers syns jeg du er ufin som holder slik på med en ufør mor som mest sannsynlig vil få dårligere helse av å hjelpe deg. Anonymkode: 61a4a...0e0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Du skal altså betale 4.500 kr svart? Det hadde jeg aldri gjort, du får jo ikke fradrag på skatten engang da, og må betale mye mer enn en barnehageplass koster. 2-300 kr dagen er mer rimelig synes jeg. Anonymkode: 2a110...843
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Der er jo moren din som bestemmer hvilken pris hun er villig til å utføre jobben for. Så hva er dette å krangle om? Anonymkode: 1d42a...996
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns du enten betaler det hun ønsker eller finner deg annen barnevakt som mest sannsynlig vil ta mer. Ikke uvanlig med 6000 kr i mnd pr.unge hos dagmamma. Ellers syns jeg du er ufin som holder slik på med en ufør mor som mest sannsynlig vil få dårligere helse av å hjelpe deg. Anonymkode: 61a4a...0e0 Dårlig helse får ho ikke. Syns dette var lit dårliggjort og skrive når man da ikke veit årsaken til ufør og det. Det kan være så mangt på hva det er. :-) men takk får svare vært fall :-) Anonymkode: 81934...396
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er jo moren din som bestemmer hvilken pris hun er villig til å utføre jobben for. Så hva er dette å krangle om? Anonymkode: 1d42a...996 Ho har kommet med 2 tilbud til oss og det vart vi ikke enig om, da kom vi med eit tilbud til ho. Men det vart ikke vi enig om heller vil jo heller ikke krangle heller var bare eg ønsket råd og veileding på hva andre syns :-) tilbude vi gidde til ho var Hei :-) har eit fårslag til betaling. 30kr timen får han på 4. 30 kr timen får han på 10 mnd. opp til 83 timer som tilsvarer 5000kr ca som blir maxs beløpe i mnd. Anonymkode: 81934...396
Plutselig_gravid Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg er litt enig med din mor her. Selv om hun bare passer barna, la oss si 2 uker på en mnd, så binder hun seg jo opp for hele mnd for å være tilgjengelig for deg. Regner med at arbeidstiden og mengden din vil variere, og at din mor får kort varsel nettopp på grunn av dette. Din mor vil ikke kunne planlegge noe for seg selv i tilfelle hun plutselig må passe barna.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ho har kommet med 2 tilbud til oss og det vart vi ikke enig om, da kom vi med eit tilbud til ho. Men det vart ikke vi enig om heller vil jo heller ikke krangle heller var bare eg ønsket råd og veileding på hva andre syns :-) tilbude vi gidde til ho var Hei :-) har eit fårslag til betaling. 30kr timen får han på 4. 30 kr timen får han på 10 mnd. opp til 83 timer som tilsvarer 5000kr ca som blir maxs beløpe i mnd. Anonymkode: 81934...396 Jeg tenker at hvis du ikke ønsker å betale det, så finner du en annen. Du må og tenke på at med så varierende arbeid, så vil det jo si at din mor må være tilgjengelig stort sett hele tiden i tilfelle du får en vakt. Jeg skjønner godt at hun vil ha en fast sum, når hun aldri vet når du skal jobbe. Hva er det andre tilbudet hun har kommet med? Anonymkode: 1f86f...d83
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 Kan ikke far ha barna når du jobber ettermiddag/kveld? Utover detså er 4500,- / 5000,- helt ok betaling til din mor Anonymkode: adcd6...932
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 Ville heller hatt barnet i BHG. På kveldsvakter kan vel far ta dem. Virker som det blåser opp til storm om du tenker å bruke din mor som dagmamma, ville ha unngått det. Anonymkode: 89ddc...841
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 Enten betaler du det hun er villig til å gjøre jobben for, eller så må du finne en annen. Verre er det jo ikke. Men når det er sagt skjønner jeg dere begge. Det er kjipt for deg å betale full pris for en halv måneds jobb. Samtidig er det kjipt for henne å måtte være tilgjengelig en hel måned for en halv måneds lønn. Hvis jeg var deg ville jeg foreslått f.eks at du betaler en pris per uke og betaler for fulle uker uansett om du kun jobber to dager ene uka, og at du alltid skal si ifra innen f.eks den 10. i måneden om hvordan neste måned ser ut og når hun må passe barnet. Da vet hun hvilke uker hun har fri og kan planlegge sine egne gjøremål og turer ut i fra det! Anonymkode: 56d3c...545
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 Oki ja har vudert og ikke gjør det. Men hvordan kan eg slette meg får dinna siden her? Ville bare høre lit hva folk meinte om saken.:-) takk får mange kloke ord :-) Anonymkode: 81934...396
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 Jøss, hva er greia med at folk skal slette seg med en gang de ikke får svarene de ønsker Anonymkode: 1f86f...d83
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 Du får ikke slettet innleggene dine når fu skriver som anonym bruker. Ellers enig i de andre her at moren din sitt forslag er det rimeligste. Faktisk er det veldig billig, og veldig snilt av henne å tilby seg det... Anonymkode: 7dffa...a92
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 hvorfor ikke søke barnehageplass? Anonymkode: 72ea0...ff3
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 Hvorfor kan ikke mannen din ta barna fra barnehagen er ferdig om dagen når du skal jobbe kveld? Hvis du bare skal ta vikarvakter, da blir dine dager uforutsigbare, du stepper inn på kort varsel, ved sykdom osv. Det er jo flott når dere har mulighet til det. Men om dere skal ha en barnevakt som skal være like fleksibel, da vil jo denne barnevakten aldri kunne planlegge å gjøre egne ting, hverken på dagtid eller kveldstid. En slik ordning er såpass krevende mtp. usikkerhet for din mor at hun burde hatt veldig godt betalt. Alternativet er jo at din mor lever sitt liv og så passer barna dine når det passer inn i hennes planer. Det vil igjen si at du kanskje ikke kan ta de vaktene du ønsker. Jeg foreslår følgende: 1. At du får deg en jobb som er mer forutsigbar mtp. når du jobber og ikke. 2. At du og mannen snakker bedre sammen slik at dere kan finne måter å få kabalen til å gå opp slik at begge kan jobbe og likevel få til det meste av barnepasset selv. 3. Om mannen din jobber dag så må du kanskje belage deg å i hovedsak ta kveldsvakter og helgevakter, da kan mannen din passe barna når han er ferdig på jobb og du drar dit. 4. Ikke ha din mor som barnevakt når det dere tilbyr er en så forferdelig uforutsigbar ordning. Dere er uenige om hvor stor belastning dette er for din mor. Dere er uenige i hva barnepasset er verdt. Dere er uenige i lønn. Ha gjerne din mor som ekstrahjelp når det passer for henne, men ikke baser dere bare på henne, det kommer bare til å skape masse konflikter mellom dere. Tenk deg om, dere er allerede i en ganske stor konflikt med din mor, dere mener hun er storforlangende, hun mener dere setter for lite pris på at hun binder livet sitt for å hjelpe dere. Det du beskriver er oppskriften på en langt større konflikt mellom dere. Det er det ikke verdt. Behold forholdet til din mor og bestemor til dine barn, ikke ødelegg det pga. en smålig konflikt pga. økonomi. Du får kontantstøtte for minste på 7.500 i måneden. Om du betaler din mor 4.500 kroner i mnd. så sitter du fremdeles igjen med 3.000 selv, og så vil du ha inntekt for lønn i tillegg. Dessuten får du flere fordeler med å jobbe, du får mer erfaring, du får mindre hull i CV'en din, det er enklere å søke fast jobb når du er i jobb (selv som vikar), du tjener opp feriepenger, du vil ha rett på sykepenger, du tjener opp pensjonspoeng. (Om du skal slette brukeren din her inne så kontakter du moderator/adm. du finner sikkert informasjon om det på Ris og Ros-siden her. Du får ikke slettet denne tråden selv om du får slettet brukeren din.) Anonymkode: 4fec3...836
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #17 Skrevet 10. oktober 2017 Og husk at du må lese forumreglene når du melder deg inn i en side på nett og forholde deg til de. Det er blant annet ikke lov til å skrive på dialekt. Anonymkode: 61a4a...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå