Gå til innhold

baby 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips hvordan få baby på 6 mnd til å sove hele natten, værtfall bare våkne 1-2 ganger. Hun våkner ofte fra hun legger seg til det er morgen, det som roer henne og får henne til å sovne igjen er pupp. Hun sover sjeldent maks 3 timer. Vanligste 1,5-2 timer. Nå skal jeg begynne jobbe om under 2 mnd så vil gjerne ha mere søvn. Og hun skal kanskje sove borte 1 uke da, men det går jo ikke hvist det er pupp som hjelper.

Anonymkode: 2de59...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å demotivere deg, men 6mnd er fortsatt tidlig... Håper virkelig du får et råd som funker! Men her fortsatte han å våkne hver 2-3.t til han var ca 12mnd. Gikk fra pupp til flaske etter ca 7mnd, og vann før 12mnd. 

Samsov for å få mest mulig søvn, men husker knapt første året mitt tilbake på jobben 😴(Begynte etter 9mnd, never again)

Anonymkode: aef9a...368

Skrevet

Hvis dere samsover bør dere slutte med det. Babyer sover mye bedre når de ikke bruker foreldrene som søvnassosiasjon. Hvis du ammer/bysser i søvn burde du slutte med det og. Alle våkner mellom hver søvnsyklus, men som voksne sovner vi igjen og husker ikke at vi har våknet. Babyer våkner og sovner ikke igjen med mindre de har riktig søvnassosiasjon, og dette burde være noe som ikke er knyttet til foreldrene (f eks byssing, amming, ligge inntil, osv).

Når babyen din lærer å sovne i egen seng på egenhånd uten hjelp fra deg, vil hun kunne sovne igjen når hun våkner om natten (med mindre hun er sulten).

Skrevet
36 minutter siden, Pobie skrev:

Hvis dere samsover bør dere slutte med det. Babyer sover mye bedre når de ikke bruker foreldrene som søvnassosiasjon. Hvis du ammer/bysser i søvn burde du slutte med det og. Alle våkner mellom hver søvnsyklus, men som voksne sovner vi igjen og husker ikke at vi har våknet. Babyer våkner og sovner ikke igjen med mindre de har riktig søvnassosiasjon, og dette burde være noe som ikke er knyttet til foreldrene (f eks byssing, amming, ligge inntil, osv).

Når babyen din lærer å sovne i egen seng på egenhånd uten hjelp fra deg, vil hun kunne sovne igjen når hun våkner om natten (med mindre hun er sulten).

Hadde det enda vært så lett som det høres ut her for alle 😂👍 

Funket på et av tre barn dette , husk at en "fasit" ikke går for alle ettersom hvert barn er individuell. 

Men for all del, forsøket verdt. 

Skrevet

Ja hadde hun våknet bare 2-3 ganger, men hun våkner 5-10 ganger 😕 mange ganger skal hun bare bruke meg som smokk for å sovne igjen. Hvordan lærer jeg henne å sovne selv? Hun har vært flink å sove i sin egen seng frem til for noen uker siden. sengen hennes står helt inn til min.

Skrevet
3 timer siden, Pobie skrev:

Jeg anbefaler deg det motsatte. 

Vi  samsover. Så babyen forsyner seg bare selv av mat når den trenger. Om det er 2 eller 10 ganger i løpet av natta aner jeg ikke. For jeg sover.  

Noen ganger må jeg hjelpe babyen i å finne puppen.  Men det er kanskje én  gang annen hver natt.  

Jeg sover i snitt 8 timer hver natt. 

(Har hatt en baby som skrek hele nettene også.  Og da var virkelig samsoving gull)

Anonymkode: a5158...d92

Skrevet

Jeg sover så lett at samsoving og selvforsyning funker dårlig her. Jeg våkner bare hun hoster.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Funket på et av tre barn dette , husk at en "fasit" ikke går for alle ettersom hvert barn er individuell. 

Nei, dette fungerer faktisk for mesteparten, siden det er slik søvnassosiasjoner fungerer, både for voksne og barn.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler deg det motsatte. 

Vi  samsover. Så babyen forsyner seg bare selv av mat når den trenger. Om det er 2 eller 10 ganger i løpet av natta aner jeg ikke. For jeg sover.  

Noen ganger må jeg hjelpe babyen i å finne puppen.  Men det er kanskje én  gang annen hver natt.  

Jeg sover i snitt 8 timer hver natt. 

(Har hatt en baby som skrek hele nettene også.  Og da var virkelig samsoving gull)

Du skaper jo en helt utrolig irriterende søvnassosiasjon når babyen blir avhengig av å sove med puppen i munnen? Hvordan har du tenkt at barnet skal flytte til egen seng?

For å ikke nevne at å SOVE med puppen din i babyens munn er livsfarlig for babyen mtp kvelning.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha ja dette funker jo bare på de babyene som ikke har behov for nærhet om natta. Og det er ikke noe man styrer selv eller er "bestemt og flink" til å lære en baby. 

Førstemann klarte dette strålende mens andremann har hengt i puppen fra dag 1(7 mnd nå). 

Anonymkode: dc52f...610

Skrevet
10 timer siden, Pobie skrev:

Du skaper jo en helt utrolig irriterende søvnassosiasjon når babyen blir avhengig av å sove med puppen i munnen? Hvordan har du tenkt at barnet skal flytte til egen seng?

For å ikke nevne at å SOVE med puppen din i babyens munn er livsfarlig for babyen mtp kvelning.

Livsfarlig å sove med puppen i munn? Hvor har du dette fra? Håper ikke du har gått med denne frykten i mange år. Det er faktisk større fare for krybbedød å la babyen ligge i egen seng på eget rom enn å samsove under trygge rammer. 

Anonymkode: dc52f...610

Skrevet
10 timer siden, Pobie skrev:

Har nå gått strålende med de andre barna mine både å avvenne de med pupp og det å få de over i egen seng. Var null problemer med noen av dem. 

Og babyen sover jo ikke med puppen min i munnen. Det tror jeg at du skjønner.  Det er jeg som sover mens babyen dier.  

Slik mødre har gjort i alle år. Slik alle dyr gjør det. Det er en grunn til at vi er født med instinkter som gjør at vi tar vare på våre spedbarn selv i søvne.  (Med unntak av når sansene våre blir svekket av rusmidler og tobakk da)

Har du forresten sett formen på nesa til babyen? De gropene er for å hibsre kveling ved diing.

Skrevet

Jeg har for tredje gang baby som våkner ofte på natt (første våknet ikke så ofte). Barnet trives best med samsoving (egen dyne og eget område, ikke med puppen i munnen). 

Med forrige ble jeg virkelig klar over dette med søvnassosiasjon. Jeg ser at det er det som skjer nå også. At barnet trenger hjelp til å sovne igjen. Amming fungerer desidert best. Det varierer jo fra barn til barn hvor lett man kan lære dem å sovne igjen når de har disse oppvåkningene. Jeg våkner helt dersom jeg er tørst eller må tisse, men sovner igjen når jeg har dekket disse behovene. Jeg er også avhengig av å ikke fryse for å sovne igjen. Babyen min har sugebehov pluss sult/tørste som sine fremste behov. Er også veldig vár for lyder, det gjør at det blir mange oppvåkninger. 

Anonymkode: 34272...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...