Gå til innhold

Hva mener DU er dagens største sosiale problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At resten av verden ønsker seg den samme velferden som vi i vestlige land/i-land har hatt i en årrekke. Kloden har på ingen måte kapasitet til det, kapasiteten er allerede sprengt. Jeg er glad jeg og mine barn lever nå og ikke om 100 år. Da tror jeg det er big time game over for velferdssamfunnet slik vi kjenner det i dag. 

Anonymkode: a4b41...b3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det største sosiale problemet i Norge er at alt for mange faller utenfor og lever på trygd.

Vi må bli flinkere til å inkludere også dem som ikke er utpreget skoleflinke, de som har psykiske problemer som hindrer dem i skole/arbeidsliv og de som er innvandrere og slik ikke så lett får innpass. og selvfølgelig de som trenger bedre tilrettelegging for å kunne jobbe noe til tross for nedsatt arbeidsevne.

Om vi fortsetter med å "la" så mange gå på trygdeytelser så kommer velferdsstaten til å kollapse, den er allerede godt i gang.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og noe annet jeg har tenkt på er fordommer og hat mot kristne, men fremelsking av muslimer. Dvs en diskriminerende adferd.

Anonymkode: 6a776...2c5

Hvor i alle dager bor du som opplever det slik? Har du sett hvilken medfart muslimer får HELE tiden? 

Hvor i Norge er det vanskelig å være kristen. Kristendommen og den verdier (siden kristne tror de er de eneste ned toleranse og nestekjærlighet osv.). Blir tredd ned over hodene på ikke kristne hele veien, til tross for at ikke så mange faktisk er kristne lenger (å stå oppført i kirketegisteret av vane og tradisjon, teller ikke som å være kristen). 

Anonymkode: 6faa6...1d0

Skrevet

Jøss, så mange innspill. Tusen tusen takk- setter ufattelig pris på det:)

Jeg har ikke bestemt meg enda, men listen er blitt noe kortere. Står mellom arbeidsledighet, drop-out(spesielt blant gutter) og hatkriminalitet. Er jo så mye interessant;) 

Anonymkode: f124e...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...