Gå til innhold

Er jeg helt på jordet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 12 som er hjemme fra skolen i 15 tiden, min mann har hjemmekontor så han er hjemme da hun kommer. 

Hun er da sulten og min mann gir henne middag. 

Jeg mener hun bør kunne vente til 16.15 med å spise middag slik at vi kan spise sammen. Heller ta en yoghurt en frukt eller noe da hun kommer fra skolen. 

Dette er min mann helt imot, og syntes det er bare tull da jeg sier at det kan være hyggelig å spise sammen som familie. Han sier han blåser i det iom at hun er sulten, så skal hun ha middag. 

Hva tenker dere? Er det ikke litt hyggelig å spise sammen? 

Anonymkode: 974f1...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett. 

Anonymkode: fd37e...3f9

Skrevet

Enig med deg ja. Middag klokken tre er jo veldig tidlig da. 

Anonymkode: 47edb...4aa

Skrevet

Jøss, så rart av mannen din. Hadde du kommet hjem klokken 19 og hun trengte mat før hun skulle på trening klokken 18 kunne jeg skjønt han, men når du kommer en time senere skjønner jeg han ikke.

Jeg er hjemmeværende og får barna hjem fra skolen i 14-15 tiden, de spiser frukt, yoghurt, et knekkebrød e.l. også spiser hele familien middag sammen når mannen kommer hjem mellom 16.30 og 17.

Å samle familien rundt middagsbordet er viktig synes jeg.

Anonymkode: 527bd...e0b

Skrevet

Å hjelpes, alt mulig rart dere gifter dere med. 

Skrevet

Veldig enig med deg. Familier bør samles rundt en felles middag. 

Anonymkode: f63d7...46a

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

Sjarmtrollet 😘

Skrevet

Ok, da er det ikke meg som er helt ute å kjøre her altså. 

HI 

Skrevet

Veldig enig med deg Hi!Mannen din bør slutte å tulle å ta til vett!

Anonymkode: e04c9...18f

Skrevet

Har han ikke hjemmekontor for å jobbe???

Anonymkode: ab5c7...1db

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har han ikke hjemmekontor for å jobbe???

Anonymkode: ab5c7...1db

Han jobber mye også kvelder og helger så han gjør det han skal. 

Skrevet
1 time siden, Evablaum skrev:

Å herre, litt enig med Evablaum:bond:

Anonymkode: d30be...499

Skrevet

Du har helt rett.

Anonymkode: 44f24...e60

Skrevet

Det er naturlig å være sulten på den tiden. Hun trenger nok et skikkelig måltid da. På den andre siden synes jeg det er viktig å kunne spise middag sammen. Hva med at jenta vente seg til å lage ostesmørbrød, varme noen rester eller liknende rett etter skolen og så kan dere heller spise sammen i 6-7tiden når dere har rukket å bli sultne igjen? 

Anonymkode: 77eb2...e33

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er naturlig å være sulten på den tiden. Hun trenger nok et skikkelig måltid da. På den andre siden synes jeg det er viktig å kunne spise middag sammen. Hva med at jenta vente seg til å lage ostesmørbrød, varme noen rester eller liknende rett etter skolen og så kan dere heller spise sammen i 6-7tiden når dere har rukket å bli sultne igjen? 

Skal alle vente med middag til 18.00- 19.00 tiden, fordi 12- åringen ikke klarer å vente en times tid? Så gi henne et eple i mellomtiden da! 

Skrevet

Har du snakket med 12åringen? Det er jo bare å fortelle ungen at du har lyst til å spise middag med dem, så det fint om hun spiser ei gulrot el mens hun venter på middag. Barnet er 12, ikke 2. 

Anonymkode: dc474...1cf

Skrevet

Her kommer Jr og jeg hjem fra bhg kl 15 , og er sultne da men vi spiser ikke middag før 16.30-17 når pappaen kommer hjem -der er jo felles familietid. I mellomtiden tar vi oss litt frukt og/eller youghurt.

Snål tankegang av din mann. Sett at han ikke var hjemme , hva ville hun gjort da?! Jo, tatt seg et knekkebrød og ventet til dere kom og middag var klar... 

Heier på deg, Ts. Rist litt i han rare mannen din 😏

Anonymkode: 23c05...548

Skrevet
23 minutter siden, Evablaum skrev:

Skal alle vente med middag til 18.00- 19.00 tiden, fordi 12- åringen ikke klarer å vente en times tid? Så gi henne et eple i mellomtiden da! 

Hvorfor ikke?

Det er etter min erfaring et mye enklere tidspunkt å samle alle på enn 16.15. Det vesemtlige er å finnd det tidspunktet som passer for alle å ha et felles måltid. 

Skrevet

Herlighet. Her hadde jeg pent bedt 12 åringen smøre seg ei skive, og spise den mens hun gjør lekser, så er alt klart til du kommer hjem og dere kan spise middag som en normal familie. Og han mannen din kan du klaste i bakhodet fra meg.

Anonymkode: 00ec6...4c1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herlighet. Her hadde jeg pent bedt 12 åringen smøre seg ei skive, og spise den mens hun gjør lekser, så er alt klart til du kommer hjem og dere kan spise middag som en normal familie. Og han mannen din kan du klaste i bakhodet fra meg.

klaske*

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Det er etter min erfaring et mye enklere tidspunkt å samle alle på enn 16.15. Det vesemtlige er å finnd det tidspunktet som passer for alle å ha et felles måltid. 

Alle i denne familien er jo sultne kl 16.15, hvorfor vente til kl 19.00? Og problemet til denne familien var ikke å få "samlet" alle til måltidet kl 16.15, eller?

Skrevet
17 timer siden, Evablaum skrev:

Ja, så fint at ingen har gått på limpinnen og giftet seg med deg da! Flaks for ham.

Anonymkode: 3dc91...dd4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så fint at ingen har gått på limpinnen og giftet seg med deg da! Flaks for ham.

Anonymkode: 3dc91...dd4

Flaks for hvem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...