Gå til innhold

Tur til Oslo, kollektiv transport?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mine to unger skal på høstferie til Oslo. Hvilken billett-app skal vi benytte viss vi skal ta buss/ trikk?

Anbefaler dere å betale for enkeltturer, eller bør vi gå for dagskort?

Vi skal bo på Thon hotell Karl Johann, Arbeidergata. Ønsker å gå på Popsenteret, Nasjonalgalleriet, Vigelandsparken. Er det andre ting dere anbefaler? Ungene er 11 og 14 år.

Gleder oss veldig😊! Jeg var mye i Oslo i ungdommen. Ungene har også vært der, men kun noen få timer om gangen. Dette blir gøy!

Anonymkode: 524bd...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Appen heter RuterBillett. Merk at du kan kjøpe flere billetter på samme telefon, dere trenger altså ikke ha hver deres app på hver deres telefon.

Bruk appen RuterReise til å søke etter reiser og ruter. 🙂

Når det gjelder enkeltbilletter eller ikke, hvor lenge skal dere være der? 7-dagersbillett kan være aktuelt hvis dere reiser nok, må bare regne på det. Prisene står i appen. Barn under 16 halv pris.

Endret av uhhuhher
Skrevet

Bruk Ruter sin app til billetter, men sjekk visit Oslo også, de har gjerne tilbud der du får inngangsbilletter og kollektiv på samme. 

Ellers så kan Teknisk museum være artig i den alderen. 

Anonymkode: e0442...8d6

Skrevet

«Ruter» heter transportselskapet i Oslo, de har en app med samme navn. Ellers er det et utsalgssted for billetter på Jernbanetorget. Jeg ville vel gått for dagskort, men det kommer jo litt an på hvor mye dere gidder å gå, flere av de stedene dere vil på, er i gangavstand fra hotellet. Nasjonalgalleriet ligger midt i sentrum, Popsenteret ligger på Grünerløkka, bare en liten spasertur unna. Evt trikk 11, 12 eller 13 østover. Vigelandsparken kommer du raskt til ved å ta trikken/banen til Majorstua og gå fem minutter. Trikk nr 12 vestover har også stoppested Vigelandsparken.

Med unger på den alderen ville jeg også dratt til Teknisk Museum, som anonym over foreslår. Trikk til Kjelsås, linje 11 eller 12 til Kjelsåsalleen.

Reptilparken i St. Olavsgate er også gøy for unger (og voksne)! Gangavstand fra byen, ikke langt fra Nasjonalgalleriet.

Anonymkode: f20e4...583

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Reptilparken kunne jeg veldig gjerne dratt til, men 14-åringen er en smule hysterisk😉. Teknisk museum skal sjekkes ut. Skal regne på om det svarer seg med Oslokortet. Kanskje det kan være noe. 

Skrevet

Slangene og de andre krypene er jo i bur, det er høyst frivillig om man f eks vil holde dem! Jeg har vært der med folk som ikke liker reptiler, men ingen har angret på besøket!

Skrevet

Husk at barn under 16 (inntil 4 stk) reiser gratis med en voksen på lørdager og søndager!

Skrevet

Forresten, når dere besøker Popsenteret, legg turen innom The Nighthawk Diner! Ligger noen få kvartaler lenger opp på Grünerløkka, i Thorvald Meyers gate. «Ekte» amerikansk diner, burger og milkshake. Passer både for lunsj og middag.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forresten, når dere besøker Popsenteret, legg turen innom The Nighthawk Diner! Ligger noen få kvartaler lenger opp på Grünerløkka, i Thorvald Meyers gate. «Ekte» amerikansk diner, burger og milkshake. Passer både for lunsj og middag.

Takk for tipset😊! Det hørtes kjekt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...