Gå til innhold

Golden retriver drektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg insiminerte min golden retriver tispe for sirka 3uker siden. Etter insemineringen var vi hos veterinæren som mente hun var overvektig. Hun er i god form og får tur hver dag. Tipsa ble insiminert på 11 dagen i løpetiden. Var 3uker siden og har ikke sett noe symptomer.. Eller er det veldig lite sannsynlig hun kan ha blitt drektig begrunn av overvekten .? 

Men hun er ikke sykt golden jenta_.Hun har alltid vært litt stor siden vi fikk henne. Hun for heller ikke for mye mat, gobiter eller matrester..

Håper noen har erfaring og godt svar :D 

Anonymkode: f3de7...777

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du merker ikke noe spark/at magen vokser før ca fire uker.

Anonymkode: 37c94...de5

Skrevet

Etter drøye tre uker kan veterinær ta en relaxintest for å se om hun er drektig. venter du ei uke eller to til kan du ta ultralyd for å se. Lurt å ta en sjekk i tilfelle hun er drektig, så dere kan følge med på valpene.

Anonymkode: bad15...1f2

Skrevet

Veldig greit å koste på seg en ultralyd så du vet hvor mange valper det er, det gjør fødselen tryggere fordi du da vet om alle valpene har kommet eller om det er noen igjen inni der...

Men om hun alltid har vært stor er hun godkjent av norsk kennelklubb å avle på da, eller avler du uten stamtavle?

Anonymkode: cc7db...98c

Skrevet

Hei.du kan gå til dyrlegen på dag 45 etter innsiminering og sjekke graviditet. 

Det er vanskeleg å sjå noko sjølv før den tid.

Dei eineste forandringene er små forandringer på jurene. 

Men eg synst det er best å ta bilder av dei ved paring og så nokon veker etterpå.

Og mi pleier å bli kvalm ca 3 uker etter paring. 

Hilsen stolt hunde eiger med 5 fine kvalpene på 2 uker

Anonymkode: f2a12...dae

Skrevet

Ja, men tenker om det er mindre risiko for drektighet om hun er overvektig ? Hørt dem har dårligere fetilitet, men ikke lest det. PRøver og søke det opp, men finner ingenting.. :P 

Men takk for fine svar alle sammen :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...