Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 I dag tidlig datt det et lite rødt, nesten usynlig inntekt ut av håret mitt. Jeg Google lus, og det ser ut som det kan være en lus helt I startfasen. Livredd for at 2 åringen har det, noe hun mest sannsynlig har siden hun er oppå meg hele tiden.. Det er jo marerittsenario. Hun hater jo å bare vaske håret til vanlig. Tar imot alt av tips med STOR TAKK! Hvilke kurer er best? Hvordan få henne til å sitte stille lenge nok til å undersøke og evt fjerne? Lett å se? Dævver, så sjukt ekkelt. Takk igjen. Anonymkode: 2a831...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I dag tidlig datt det et lite rødt, nesten usynlig inntekt ut av håret mitt. Jeg Google lus, og det ser ut som det kan være en lus helt I startfasen. Livredd for at 2 åringen har det, noe hun mest sannsynlig har siden hun er oppå meg hele tiden.. Det er jo marerittsenario. Hun hater jo å bare vaske håret til vanlig. Tar imot alt av tips med STOR TAKK! Hvilke kurer er best? Hvordan få henne til å sitte stille lenge nok til å undersøke og evt fjerne? Lett å se? Dævver, så sjukt ekkelt. Takk igjen. Anonymkode: 2a831...c0c **Innsekt! ! Hadde det nå ennå vært inntekt som datt ut. .I Wish😁 Anonymkode: 2a831...c0c
skinnfilla Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Det er ikke bare bladlus da? De er jo røde. Når mine hadde var de lysebrune . Har du hatt lus? Siden du skrev at hun er oppå deg?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Ja. De er lette å se. Bløt håret hennes, legg et hvitt håndkle på skuldrene hennes, og gre med lusekam. Så ser du om noen daler ned på håndkleet. De er ikke røde. Barnetv og slikkepinne funker gull hos oss for å få dem til å sitte i ro. Anonymkode: b8471...943
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Tunge, tunge bestikkelser 😂 Min er litt eldre, men elsker ikke å vaske håret av den grunn. Her ble det full bestikkelse med is. Av typen ja meg få ha oppi dette, og vaske håret ditt etterpå så skal du få en stor skål med is. Sikkert ikke pedagogisk riktig, men det fungerte 😂 Anonymkode: bafab...870
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 24 minutter siden, skinnfilla skrev: Det er ikke bare bladlus da? De er jo røde. Når mine hadde var de lysebrune . Har du hatt lus? Siden du skrev at hun er oppå deg? Aner ikke. Jeg trodde jeg hadde fått et hakk i hårfeste foran, men det var et bittelite lyserødt, nesten gjennomsiktig Innsekt. Mannen har sett igjennom og ikke funnet noen dyr, men trodde han så noen få egg, men han aner ikke hva han ser etter da. Datteren vår kommer over nesten hver natt, så i såfall har vel hun det og, om ikke hun er kilden da. Hvilket middel er best da? Anonymkode: 2a831...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tunge, tunge bestikkelser 😂 Min er litt eldre, men elsker ikke å vaske håret av den grunn. Her ble det full bestikkelse med is. Av typen ja meg få ha oppi dette, og vaske håret ditt etterpå så skal du få en stor skål med is. Sikkert ikke pedagogisk riktig, men det fungerte 😂 Anonymkode: bafab...870 Bestikkelser er notert, takk😆 Peadagoghva? Er det lus går alt annet ut vinduet altså. Blææ Anonymkode: 2a831...c0c
Mamma_til_2 Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 Du får kjøpt en gel på apiteket som du skal ha i håret og ila 4 min så vet du om du har lus/ egg de blir lilla av denne gelen, ikke noe annet blir lilla. Lett og ha i og lett og skylle ut. Bestikkelser er helt ok når det kommer til lusskjekk og behandling!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 18 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Du får kjøpt en gel på apiteket som du skal ha i håret og ila 4 min så vet du om du har lus/ egg de blir lilla av denne gelen, ikke noe annet blir lilla. Lett og ha i og lett og skylle ut. Bestikkelser er helt ok når det kommer til lusskjekk og behandling! Ah, takk for tips 🙂 Jeg sjekker ungen hver gang han har badet, og er rett for å overse lus...ofte er det jo sandkorn etc i håret som gjør meg usikker. Så denne gel skal jeg finne navnet på og prøve, kanskje det letter jobben litt 😅 (Ikke Ts) Anonymkode: 8d548...a65
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 Klipp håret så kort som mulig før behandling. Mye lettere å bli kvitt alt. Anonymkode: 4fc3d...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå