Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Har fått påvist blod i urinen på urinprøve. Dette etter at jeg var hos legen for smerter nede i magen eller underlivet/over blæren. Smertene er litt diffuse, men mer eller mindre konstante. Verre noen dager. Føles også som et trykk i underlivet. Nå er jeg selvfølgelig livredd for kreft. Blærekreft, eggstokkreft eller lignende. Hva annet kan det være liksom? Legen sa bare at jeg skulle komme tilbake om en stund og levere ny urinprøve... Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 5dd59...625
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Ja , når jeg har (vanlig) urinveisinfeksjon. Da kommer synlig blod også (hematuri). Anonymkode: aa57b...a5d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Lever inn en ny urinprøve og be om at de dyrker den for bakterier. Jeg har kun hatt blod i urinen når jeg har hatt urinveisinfeksjon, dvs. jeg hadde nyrebekkenbetennelse før jeg fikk litt blod i urinen. Om du var helt i begynnelsen eller helt i starten av mensen kan det også være nok å ha så lite blod som kommer derfra i urinen at det ikke synes, men likevel kan det slå ut på prøvene. Anonymkode: 63225...14a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Takk for svar. Urinprøven gav ingen utslag på urinveisinfeksjon. Dette hadde jeg problemer med da jeg var yngre, og det var ikke disse symptomene jeg hadde da. Har også tatt blodprøver. Alle var helt normale. Blodet i urinen og smertene er likevel reelle og jeg fikk ikke noe godt svar på hva det kan være. Så nå finner jeg diagnoser på nettet. Ikke bra... Skulle ønske jeg fant en logisk forklaring på det. Hi Anonymkode: 5dd59...625
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Urinprøven gav ingen utslag på urinveisinfeksjon. Dette hadde jeg problemer med da jeg var yngre, og det var ikke disse symptomene jeg hadde da. Har også tatt blodprøver. Alle var helt normale. Blodet i urinen og smertene er likevel reelle og jeg fikk ikke noe godt svar på hva det kan være. Så nå finner jeg diagnoser på nettet. Ikke bra... Skulle ønske jeg fant en logisk forklaring på det. Hi Anonymkode: 5dd59...625 Nyregrus kan også gi blod i urinen og smerter når de går nedover urinveiene hvis de skraper borti veggene innvendig eller midlertidig setter seg fast. Det kan man bl.a. gjøre noe med med kosthold. Anonymkode: 63225...14a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg jobber i helsevesenet, er dog ikke en ekspert på sykdommer, diagnoser osv. Men blod er veldig vanlig å få påvist i urin ved urinprøve. Det kan komme av ett sår i underlivet, litt irriterte urinveier, rett før/under/etter mensen osv. Hadde ikke vært redd for bare påvist blod. Det har jeg hver gang jeg har tatt urinprøve og jeg feiler ingenting. Anonymkode: d2694...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå