Gå til innhold

Noen som var gravid tross mens(lignende blødning)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele erfaringer rundt det å ha vært gravid tross i at mensen kommer som bestilt? Var blødningene vanlige? Hva var det som gjorde at dere oppdaga det? 

Jeg har en liten graviditetsskrekk gående nå (selvfølgelig på en søndag når apotekene er stengt). Jeg har hatt mensen som vanlig. Når jeg tenker etter kan blødningene ha vært litt annerledes de siste to månedene, men likevel mye og friskt blod. 

Jeg er veldig sliten for tida. Føler jeg trenger MYE søvn - mer enn jeg får. Jeg har vært veldig følsom siste ukene, og gråter lett. Ingen ømme pupper, slik jeg hadde sist jeg var gravid. Nå som jeg har begynt å tenke i retning graviditet så er det noen små tegn til. F eks så har luktesansen forandra seg. Jeg har litt mensmurringer nå, uten at jeg venter ny mens. 

Jeg har begynt i ny jobb for noen måneder siden, så alle symptomene har jeg kobla til dette. Men kan jeg være gravid? 

TO stykker på jobb har sagt at jeg er gravid, uavhengig av hverandre. Den ene en eldre dame som mener hun ser graviditet hos folk før de vet det selv, og at hun aldri tar feil. Den andre så på meg og sa "stakkar, du burde vært hjemme du! Du er nok gravid eller noe". Det er disse som har fått meg på tanken. Har aldri opplevd å få slike kommentarer før. 

Anonymkode: 11d75...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De selger graviditetstest på bensinstasjon, henger sammen med kondomene... 

Søsteren min hadde mensen de første månedene av begge sine svangerskap, ene ble til ved et uhell og da var hun 3 mnd på vei før hun fant ut at hun var gravid. Legen kunne ikke gi noen forklaring på at hun hadde hatt mensen, noen er bare sånn. 

Anonymkode: f0ee2...bb0

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

De selger graviditetstest på bensinstasjon, henger sammen med kondomene... 

Søsteren min hadde mensen de første månedene av begge sine svangerskap, ene ble til ved et uhell og da var hun 3 mnd på vei før hun fant ut at hun var gravid. Legen kunne ikke gi noen forklaring på at hun hadde hatt mensen, noen er bare sånn. 

Anonymkode: f0ee2...bb0

Takk! Fant ut det jeg også, og har akkurat kjøpt en test nå. Venter bare på at jeg må tisse. Herregud... 

Hi 

Skrevet

Ja. Bestevenninnen min hadde "mensen" hver mnd. Blødde like mye, like lenge og til samme tid som vanlig mens. Fant tilfeldig ut at hun var gravid da hun var i uke 27. Hun hadde ingen symptomer på graviditet og mistenkte det heller ikke pga mensen. Den dagen hun fikk vite at hun var gravid kom alle symptomer, kraftige spark osv. Ganske utrolig hva man kan overse når man ikke har det i tankene, og hva man kan kjenne nettopp fordi man har det i tankene.

Jeg hadde også mensen til samme tid hver mnd. Som vanlig mensen. En dag falt jeg sammen i smerter på gulvet. Ekstreme magesmerter. Viste seg at jeg hadde svangerskap utenfor livmoren. Var rundt 3 mnd gravid. Hadde ingen mistanker om graviditet nettopp fordi mensen kom og gikk hver mnd som den skulle. 

Anonymkode: 37192...e8d

Skrevet

Har du testet??

Anonymkode: 1cb85...3e7

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Har du testet??

Anonymkode: 1cb85...3e7

Testen var negativ. Heldigvis, tenker jeg, for det hadde passa veldig dårlig nå. 

Jeg er nok bare veldig sliten og stressa pga ny jobb, tenker jeg. 

HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...