Gå til innhold

3 uker borte fra mann og barn....


Anbefalte innlegg

Gjest grønteple
Skrevet

Skal på rehab/opptrening i tre uker. Mulighet for å reise hjem i helgene, men det anbefales ikke. Akkurat nå føler jeg at det blir bare deilig å slippe hverdagens kjas og mas, men tre uker er lenge... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er til både din og familien din´s fordel at du reiser på rehab. Du finner fort ut av hva som passer best for deg, og blir lengselen for stor er det bare å reise hjem. Rehabilitering kan også være svært slitsomt, så kanskje du har behov for å slappe av i helgene for å hente deg inn :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg drev og pendlet hver dag  når jeg var på rehabilitering. Dummeste jeg har gjort. Ble bare sykere og mer utslitt! Ta den tiden og fokuser på deg selv du! Med god samvittighet! 

Anonymkode: a26bc...594

Skrevet

Å milde, det høres ut som himmelrik! 

Anonymkode: 31a0e...06a

Skrevet

Forstår godt at du tenker det er lenge. Jeg hadde hatet å være så lenge fra barna mine. Samtidig så er jo dette en investering i din helse og deres fremtidige familieliv. Lykke til, det går nok bra 😊

Anonymkode: 85915...b45

Gjest grønteple
Skrevet

Ja, jeg skal prøve å gjøre det beste ut av det ☺️ Men sliter med dårlig samvittighet på generell basis, så det er den som slår gjennom her også... 

Skrevet

Mamma var i en ulykke da jeg var syv år, og var borte fra oss i seks uker mens hun lå på sykehuset. Vi tok ikke skade av det, og pappa styrte skuta trygt og godt, så det går nok bare bra. Synes å huske at det ble mye speilegg og suppe til middag da, haha. Ta vare på deg selv og konsentrer deg om å bli frisk :-) 

lykke til. 

Anonymkode: 5e08d...4a7

Skrevet

Det føles langt med 3 uker, men hvorfor kan ikke de besøke deg istedet?

Gjest grønteple
Skrevet

Det kan hende de gjør ☺️ men er et stykke unna, også vet jeg ikke hvordan minstemann (5 årig mammadalt) takler å dra igjen etter et evt besøk. Og hvis det blir ramaskrik er jo hele resten av oppholdet ødelagt uansett pga min samvittighet 😉

Skrevet

3uker går fort ☺ du holder på med dine ting/behandling. Får nye bekjente, kanskje nye hobbyer. Mann og barn har hverdagen å forholde seg til. 

Anonymkode: eb969...d6f

Skrevet

Min mor fikk kreft da vi var 4 og 6 år gamle.  Hun pendlet til Radiumhospitalet i 2 år, og bodde der lenge av gangen. 

Hverken jeg eller min søster husker dette. Jeg har et minne av mor som er sliten, og ligger på sofaen, og at mine besteforeldre var mye med oss. Men ellers husker jeg ikke at min mor var omtrent fraværende i nesten 2 år. Hverdagen vår var jo med far denne perioden, og unger er temmelig dyktige til å omstille seg. 

3 uker er lenge  når det står på. Men det kommer til å gå helt fint.

 

Min mann reiser mye med jobben sin. Og det er alltid de første og siste dagene som er verst for barna. Alle de dagene i midten går fryktelig fint. 

Anonymkode: 98928...59f

Gjest grønteple
Skrevet

Takker for oppløftende svar! ☺️

Kanskje jeg burde prøve å sette meg selv og helsa først for en gangs skyld! 

Skrevet

Anbefaler deg virkelig å være der alle tre ukene og ikke reise hjem. Som en over sa, mann og barn greier seg fint. Det er stor sjanse for at det også er bedre for barna dine å ikke komme, spesielt for den som er mammadalt og gjerne da ikke vil dra fra deg igjen når de må hjem.

Rehabilitering er IKKE ferie, så jeg vil tro du vil erfare at du faktisk trenger helgene for deg selv uten å påføre deg mer stress med lang reise, pakking, måtte koble på hjemmelivet igjen (og ev. se hva mannen velger å løse anderledes enn du ville gjort ;) ) osv.

Bruk disse tre ukene på det de er ment som - at du skal komme deg.  Ikke reis hjem underveis.

Anonymkode: f460e...01d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...