Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 I dag har jeg opplevd at hunden har hvit "guffe" i øyekroken.. Kun på det ene øyet! Aldri opplevd dette før. Jeg har fjernet det med en våt q-tips, men det kommer stadig tilbake. Tipper jeg har renset øyekroken 5 ganger i dag! Shetland Sheepdog, 1 år gammel, aldri hatt noe plager med øyne tidligere. Aldri hatt slik gufs i øyet heller. Noen som vet hva dette kan være? Betennelse i øyet? Eller rett og slett "rusk" som har kommet i øyet, og at det på en måte renses? Om det ikke er noe bedring ila helgen, tenkte jeg å ringe veterinær på mandag! Takk for eventuelle svar Anonymkode: c21aa...5e8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Rens med saltvann. Forsøkt å dryppe det i øyet på hunden og ikke bruk q-tips eller noe Anonymkode: 9c703...049
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Rens med saltvann. Forsøkt å dryppe det i øyet på hunden og ikke bruk q-tips eller noe Anonymkode: 9c703...049 Ok, da skal jeg prøve det! Takk for tips Anonymkode: c21aa...5e8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Kan være katarr. Er han rød på øyet? Fortsett med saltvann, gjør som på ungene hvis du bruker pads til å tørke, fra ytterkant til øyekrok. Hvis han er rød og det ikke bedres så han nok ha medisin i form av salve eller dråper. Anonymkode: 65990...2a5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være katarr. Er han rød på øyet? Fortsett med saltvann, gjør som på ungene hvis du bruker pads til å tørke, fra ytterkant til øyekrok. Hvis han er rød og det ikke bedres så han nok ha medisin i form av salve eller dråper. Anonymkode: 65990...2a5 øynene hans er helt svarte, så man ser ikke noe ved bare å se på han. Men når jeg holder han og får sett "under øyelokket", er han litt rødlig. Kan jeg koke saltvann selv? Har gjort det siden i går kveld, men lest litt ymse om det.. Tenkte å kjøpe på apoteket når det åpnet kl 13 Om det ikke blir bedre til i morgen, tar jeg han med til veterinær. Takk for svar!! Anonymkode: c21aa...5e8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Skjedde det samme med hunden vår i sommer. Først mente veterinæren at det ikke var katarr, men at vi skulle skylle med saltvann tre ganger om dagen. Men på vår hund hjalp det ikke og det smittet ganske raskt over på det andre øyet. Fikk da salve for katarr og det ble bra med en gang. Klør hunden seg i øyet? Feks ved å gni øyne/snute mot labbene? I såfall kan det godt være katarr. Anonymkode: 6acad...fe6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjedde det samme med hunden vår i sommer. Først mente veterinæren at det ikke var katarr, men at vi skulle skylle med saltvann tre ganger om dagen. Men på vår hund hjalp det ikke og det smittet ganske raskt over på det andre øyet. Fikk da salve for katarr og det ble bra med en gang. Klør hunden seg i øyet? Feks ved å gni øyne/snute mot labbene? I såfall kan det godt være katarr. Anonymkode: 6acad...fe6 Nei, han har ikke klødd eller vist noe tegn til ubehag. Så det er kanskje et godt tegn? Jeg skylte med saltvann før leggetid i går, men tørket ikke noe. Så det var hvitt i øyekroken på morgenen. Etter jeg tørket bort dette, og skylte på nytt med saltvann, har det ikke kommet noe mer i dag. Så får håpe det går over innen i morgen Hvis ikke tar jeg han med til dyrlege! Takk for svar Anonymkode: c21aa...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå