Gå til innhold

Soppinfeksjon i munnen hos voksene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med det? Står egentlig ganske lite om det på nettet, bare at det forekommer hos folk med nedsatt immunforsvar. Dårlig munnhygiene er jo egentlig bare utelukke, jeg pusser tenner to ganger om dagen. Morgen og kveld. 

Men jeg føler meg jo ikke noe syk. Hvis jeg skulle hatt nedsatt immunforsvar, så ville jeg følt meg slapp og dårlig? Ville jeg ikke?

Står at man skal oppsøke lege ved symptomer på soppinfeksjon i munnen. Så jeg skal gjøre det på mandag.

Anonymkode: 9c8cf...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Oppsøk lege og ikke Google for mye...

Anonymkode: cb610...01f

Skrevet

Tar du kanskje medisiner som kan gi deg det? Ex en del inhalasjonsmedisin kan gi sopp om du ikke skyller munnen etter inhalasjon 

Anonymkode: 57a57...75d

Skrevet

Hvilke symptomer er det, da? 

Anonymkode: 763dc...6d2

Skrevet

Skyll munnen med blå farris, det lindrer.

Det trenger ikke være noen spesiell grunn til at man får det, det trenger ikke være annen underliggende sykdom mener jeg.

Anonymkode: 75667...9ff

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar du kanskje medisiner som kan gi deg det? Ex en del inhalasjonsmedisin kan gi sopp om du ikke skyller munnen etter inhalasjon 

Anonymkode: 57a57...75d

Ingen medisiner i noen som helst form...

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke symptomer er det, da? 

Anonymkode: 763dc...6d2

Leser nå at vitamin og mineralmangel kan føre til sår i munnen. Jeg sliter ofte med lavt jern, folat og innimellom andre vitaminer.

Det ligner ikke på sopp eller herpes. Er ikke noe hvitt belegg på sårene. Sliter med munnsår ved stress, så vet hvordan ser ut. Er ikke herpes/forskjølelsessår.

Er åpne, intens røde sår, som små flekker i hele svelget, ganen og på innsiden av kinnene. Samt litt bakerst på tunga, men ikke så mye. Har en brennende følelse, akkurat som jeg har spist noe veldig varm mat og etterlater sår inne i munnen. 

HI.

Skrevet

Minner meg på å bestille legetime for det selv. Jeg bruker astmamedisiner da, så forklaringen på hvorfor er ganske åpenbar.

Anonymkode: 53579...0e6

Skrevet

Sikker på det ikke er after ?

jeg måtte bytte tannkrem så gikk alt fint 

Anonymkode: f0aea...634

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

After?

Anonymkode: 45438...eb2

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har problemer med herpes grunnet stress innimellom, så bruker tannkrem uten såpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...