Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 I løpet av 5 til 10 år har sannsynligvis forskningen og utviklingen kommet så langt at vi kan kjøpe fabrikkprodusert kjøtt. Det vil være mye mer miljøvennlig og vi vil ikke trenge vanlig dyrehold på gårdene lengre for å produsere kjøtt når dette kommer i full skala. Er det noen som vet hvilke innsatsfaktorer man trenger for å få til en slik produksjon? Hva bruker de for å få det til? Vokser kjøttstykker ved tilførsel av organiske eller uorganiske stoffer? Noen som vet hvor jeg kan lese om dette? Anonymkode: 489f6...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 http://forskning.no/blogg/kjottforskerne/er-dyrket-kjott-fremtidens-kjott-eller-frankemeat Anonymkode: 015b8...148
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Fullstendig umoralsk. Anonymkode: 04741...457
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fullstendig umoralsk. Anonymkode: 04741...457 Hvorfor? Det er da fantastisk hvis vi kan produsere maten vi trenger med mye lavere klimaspor og slipper alle problemer med dyrevelferden. Anonymkode: 489f6...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Holder meg til det som puster på gården jeg. 😊 Anonymkode: 97ba5...044
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holder meg til det som puster på gården jeg. 😊 Anonymkode: 97ba5...044 Hvorfor? Hvis du kan få et produkt som er ernærings og smaksmessig helt på høyden med vanlig kjøtt til en lavere pris, som produseres mer miljøvennlig og der du er sikker på at ingen dyr lider i produksjonen. Hvorfor ønsker du ikke det? Anonymkode: 489f6...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 Når det gjelder matmanglen er det en fantastisk ting. Tenker også at dersom man klarer å produsere kjøtt i et laboratorium vil det være første steg til å klare å produsere organer istedenfor at folk må stå i kø for å vente på en donor. Anonymkode: 5b07e...154
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: http://forskning.no/blogg/kjottforskerne/er-dyrket-kjott-fremtidens-kjott-eller-frankemeat Anonymkode: 015b8...148 Takk Den svarer ikke på alt jeg lurer på, men det var en start ☺ Anonymkode: 489f6...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det gjelder matmanglen er det en fantastisk ting. Tenker også at dersom man klarer å produsere kjøtt i et laboratorium vil det være første steg til å klare å produsere organer istedenfor at folk må stå i kø for å vente på en donor. Anonymkode: 5b07e...154 Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. Anonymkode: cf58b...9e9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. Anonymkode: cf58b...9e9 Hvordan vil du gjøre det og hvorfor ikke legge deler. Anonymkode: 489f6...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. Anonymkode: cf58b...9e9 I den delen av verden som har høy befolkningsvekst er også den fattige delen av verden. Man har problemer med å få inn medisiner dit, hvordan i alle dager skal man få inn prevensjonsmidler? Personlig mener jeg ja takk begge deler, men mye uroligheter begynner ofte i områder med dårlig tilgang på rent vann og mat. Klarer man å løse mat problematikken vil det være lettere å ta befolkningsveksten etterpå Anonymkode: 5b07e...154
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Hvis du kan få et produkt som er ernærings og smaksmessig helt på høyden med vanlig kjøtt til en lavere pris, som produseres mer miljøvennlig og der du er sikker på at ingen dyr lider i produksjonen. Hvorfor ønsker du ikke det? Anonymkode: 489f6...2bf Fordi det strider i mot alle naturlige lover og regler, og jeg kan ikke se hvordan dette skal være kun positivt. Dessuten vil det gå utover tradisjoner innen gårdsbruk, beitemark vil forsvinne til fordel for bebyggelse og infrastruktur, og jeg tror det generelt vil bli tøffere å opprettholde bestanden av gode avlsdyr. Dette blir rett og slett for skremmende for meg per i dag, uten mer forskning rundt effekter og bieffekter av slik produksjon. Anonymkode: 97ba5...044
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #14 Skrevet 6. oktober 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi det strider i mot alle naturlige lover og regler, og jeg kan ikke se hvordan dette skal være kun positivt. Dessuten vil det gå utover tradisjoner innen gårdsbruk, beitemark vil forsvinne til fordel for bebyggelse og infrastruktur, og jeg tror det generelt vil bli tøffere å opprettholde bestanden av gode avlsdyr. Dette blir rett og slett for skremmende for meg per i dag, uten mer forskning rundt effekter og bieffekter av slik produksjon. Anonymkode: 97ba5...044 Landskapet og kulturen vil selvfølgelig endres. Det er nok en pris vi må betale for å motvirke klimaendringene. Vi vil kunne gi mye land tilbake til naturen. Jeg er selv bonde og vet ganske mye om hvordan jordbruket endrer landskapet og hvor ressurskrevende det er. Hvis vi kunne produsere det samme med mye mindre bruk av land, næringsstoffer, vann osv ville det være et kjempefremskritt for menneskeheten. Anonymkode: 489f6...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå