Gå til innhold

Fabrikkprodusert kjøtt


Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av 5 til 10 år har sannsynligvis forskningen og utviklingen kommet så langt at vi kan kjøpe fabrikkprodusert kjøtt. Det vil være mye mer miljøvennlig og vi vil ikke trenge vanlig dyrehold på gårdene lengre for å produsere kjøtt når dette kommer i full skala.

Er det noen som vet hvilke innsatsfaktorer man trenger for å få til en slik produksjon? Hva bruker de for å få det til? Vokser kjøttstykker ved tilførsel av organiske eller uorganiske stoffer?

Noen som vet hvor jeg kan lese om dette?

Anonymkode: 489f6...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig umoralsk.

Anonymkode: 04741...457

Skrevet

Tragisk!!

Anonymkode: 84586...bed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fullstendig umoralsk.

Anonymkode: 04741...457

Hvorfor?

Det er da fantastisk hvis vi kan produsere maten vi trenger med mye lavere klimaspor og slipper alle problemer med dyrevelferden.

Anonymkode: 489f6...2bf

Skrevet

Holder meg til det som puster på gården jeg. 😊

Anonymkode: 97ba5...044

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder meg til det som puster på gården jeg. 😊

Anonymkode: 97ba5...044

Hvorfor?

Hvis du kan få et produkt som er ernærings og smaksmessig helt på høyden med vanlig kjøtt til en lavere pris, som produseres mer miljøvennlig og der du er sikker på at ingen dyr lider i produksjonen. Hvorfor ønsker du ikke det?

Anonymkode: 489f6...2bf

Skrevet

Når det gjelder matmanglen er det en fantastisk ting.

Tenker også at dersom man klarer å produsere kjøtt i et laboratorium vil det være første steg til å klare å produsere organer istedenfor at folk må stå i kø for å vente på en donor.

Anonymkode: 5b07e...154

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det gjelder matmanglen er det en fantastisk ting.

Tenker også at dersom man klarer å produsere kjøtt i et laboratorium vil det være første steg til å klare å produsere organer istedenfor at folk må stå i kø for å vente på en donor.

Anonymkode: 5b07e...154

Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. 

Anonymkode: cf58b...9e9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. 

Anonymkode: cf58b...9e9

Hvordan vil du gjøre det og hvorfor ikke legge deler. 

Anonymkode: 489f6...2bf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er mer riktig å redusere befolkningsveksten. 

Anonymkode: cf58b...9e9

I den delen av verden som har høy befolkningsvekst er også den fattige delen av verden.
Man har problemer med å få inn medisiner dit, hvordan i alle dager skal man få inn prevensjonsmidler?

Personlig mener jeg ja takk begge deler, men mye uroligheter begynner ofte i områder med dårlig tilgang på rent vann og mat.
Klarer man å løse mat problematikken vil det være lettere å ta befolkningsveksten etterpå

Anonymkode: 5b07e...154

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Hvis du kan få et produkt som er ernærings og smaksmessig helt på høyden med vanlig kjøtt til en lavere pris, som produseres mer miljøvennlig og der du er sikker på at ingen dyr lider i produksjonen. Hvorfor ønsker du ikke det?

Anonymkode: 489f6...2bf

Fordi det strider i mot alle naturlige lover og regler, og jeg kan ikke se hvordan dette skal være kun positivt. Dessuten vil det gå utover tradisjoner innen gårdsbruk, beitemark vil forsvinne til fordel for bebyggelse og infrastruktur, og jeg tror det generelt vil bli tøffere å opprettholde bestanden av gode avlsdyr. Dette blir rett og slett for skremmende for meg per i dag, uten mer forskning rundt effekter og bieffekter av slik produksjon. 

Anonymkode: 97ba5...044

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det strider i mot alle naturlige lover og regler, og jeg kan ikke se hvordan dette skal være kun positivt. Dessuten vil det gå utover tradisjoner innen gårdsbruk, beitemark vil forsvinne til fordel for bebyggelse og infrastruktur, og jeg tror det generelt vil bli tøffere å opprettholde bestanden av gode avlsdyr. Dette blir rett og slett for skremmende for meg per i dag, uten mer forskning rundt effekter og bieffekter av slik produksjon. 

Anonymkode: 97ba5...044

Landskapet og kulturen vil selvfølgelig endres. Det er nok en pris vi må betale for å motvirke klimaendringene. Vi vil kunne gi mye land tilbake til naturen.

Jeg er selv bonde og vet ganske mye om hvordan jordbruket endrer landskapet og hvor ressurskrevende det er. Hvis vi kunne produsere det samme med mye mindre bruk av land, næringsstoffer, vann osv ville det være et kjempefremskritt for menneskeheten.

Anonymkode: 489f6...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...