Gå til innhold

Flaxloddgevinst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for deg at du og du venn møtes for å ta en kaffe.

Vennen din sier: "Ååh jeg fikk plutselig lyst å kjøpe et flaxlodd". Du synes det hørtes ut som en god idé, så dere kjøper dere et flaxlodd hver.

Vennen din vinner ingenting. Du vinner en million. 

Ville du delt pengene med vennen din? Det er jo 100% helt og holdent dine penger. Men - hadde ikke vennen din foreslått å kjøpe flaxlodd så hadde du ikke vunnet noe som helst. 

Hvis du ville delt, hvor mye hadde du gitt vennen din?

Og hvis du ikke hadde delt, har vennen din da rett til å være bitter og skuffet?

Anonymkode: 5cb8a...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av erfaring ville jeg (på forhånd) avtalt at vi delte alt over feks 10.000. 

Anonymkode: 2b07f...60c

Skrevet

Mitt lodd, mine penger 🍓

Anonymkode: db118...1a8

Skrevet

Jeg hadde gitt vennen min en flaske vin, 10.000 kr og et kort hvor jeg takket for forslaget om å kjøpe lodd. 

Hadde vennen min vært ufin, altså bedt om penger, oppført deg misunnelig og bitter, da hadde jeg ikke delt i der hele tatt. 

Anonymkode: 206ec...45d

Skrevet

Hadde gitt 100K. Hadde nok blitt litt sur selv først, men det hadde gått fort over . Særlig hvis jeg fikk en liten del av det. Hadde ikke delt halve gevinst.

Anonymkode: 09411...7f1

Skrevet

Snu spørsmålet, hadde vennen din gitt deg noe om det hadde omvendt? Hvis ja, da hadde hadde gitt en slant :)

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke delt gevinsten fra MITT lodd, på samme måte som jeg ikke hadde forventet at hun skulle dele gevinst fra SITT lodd (foruten en oppmerksonmhet på 10 000 eller lignende, som takk for forslaget).

Skrevet

Jeg ville nok kjøpt en opplevelse til oss sammen. F.eks en langweekend i utlandet der jeg betalte fly, hotell, restaurant, litt shoppingpenger, spa osv.

Anonymkode: c6137...695

Skrevet

Har en venninne jeg hadde delt litt med, hadde jeg kjøpt det sammen med en av de andre venninnene mine hadde ikke fått en krone😂 og hadde heller ikke forventet en krone hvis det var andre veien

Anonymkode: 9faee...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...