Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg kom akkurat hjem fra jobb og ser at kjøleskapet står oppe. Ytrefilet av storfe har ligget øverst i kjøleskapet og blitt varmt (ganske varmt pga lyset øverst). Mannen min sier at det ikke gjør noe, og at biffen kan ligge i romtemperatur til i morgen. Vi skal i utgangspunktet ha kjøttet til middag i morgen i 18-tiden. Hva tenker dere? Gjør det noe at kjøttet har blitt varmt, og gjør det noe å la det ligge framme i romtemperatur til i morgen kl. 18? Anonymkode: 791ae...8a9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Sannsynligvis gjør det ingen ting. Ihvertfall ikke det med kjøleskapet. Jeg ville nok latt biffen ligge i kjøleskap frem til et par timer før den skal spises. Du ser svært enkelt om den er dårlig, den får et slimlag, og vil lukte. Men biff tåler mye. Det er ikke kjøttdeig liksom. Anonymkode: bd035...8e5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Å la det ligge i romtemperatur til i morgen er ikke lurt. Men at døren sto på gløtt går nok fint, kjøleskapet blir jo ikke varmt umiddelbart. Men holdbarheten er blitt kortere, så ikke vent til utløpsdato med å spise det. Anonymkode: f2b91...d13
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Det verste som kan ha skjedd med kjøttet ditt, er at det har blitt litt mørere. La det ligge i kjøleskapet inntil 2-3 før det skal stekes. Anonymkode: 422c6...4fe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Takk for svar Anonymkode: 791ae...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå