Gå til innhold

Kommentarer og ta på gravidmage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker jeg sliter med et par ting i forbindelse med å være gravid. 

1. At folk kommenterer magen min (så langt "bare" at jeg har fått mage)

2. At folk tar på magen uten å spørre. Har ikke skjedd mer enn et par ganger, men er bare 18 uker på vei. 

Gruer meg så innmari til magen blir større for jeg HATER at folk tar på magen min generelt. Det er vel bare kjærestene mine og leger som har tatt på den etter jeg fylte 10 år. Synes ogaå det dr ubehagelig å få komentarer på kroppen min, enten det er kompliment eller annet er det like ubehagelig. Vil bare synke i jorden. 

Samboer mener dette er noe jeg bare må deale med og mer eller mindre godta "fordi du er gravid".

Hvordan har dere andre opplevd fokuset på kropp fra andre, og at andre tar på uten å spørre først? 

Anonymkode: 8a2b3...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hata å bli tatt på magen! Det er bare så invaderende og jeg hadde seriøst lyst til å enten kladde på deres mage eller bare dytte de bort. 

Men så er man høflig da, og prøver å trekke seg unna med et høflig smil. Idiotisk da det er klapperene som bør skjerpe seg. 

Kommentarer på magen syns jeg bare var hyggelig. Det bor jo en baby inni der og det er klart at det vises. 

Skrevet

Enig med Miss Marple. Kommentarer gikk greit, men jeg tålte ikke når folk bare kom og tok på magen min uten å spørre. Husker jeg virkelig måtte skjerpe meg da for å ikke klikke helt😳

Skrevet

Noen mister alle hemninger når de møter gravide. Folk kommenterte og tok på meg og. Jeg gråt mye da jeg var veldig stor. «Skall dem ned»/svar frekt tilbake. Det er ikke greit. Jeg skulle gjerne gjort akkurat den delen på nytt som gravid. De skulle fått hørt både hvor mange rynker de har, flate rumper, grå hår og stygge klær hadde også blitt omtalt i flertall tilbake 😠

Anonymkode: 0eec9...93f

Skrevet

Jeg hoppa omtrent 2 meter bakover hvis noen prøvde å ta på min gravidmage, så folk rundt meg lærte fort😂

Anonymkode: c5621...bfc

Skrevet

De pleier å ta hintet om du klapper dem tilbake på deres mage. Trenger ikke si noe, bare klapp/stryk på dem og smil😉

I have done that😈🤣

Anonymkode: ae9b8...713

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen mister alle hemninger når de møter gravide. Folk kommenterte og tok på meg og. Jeg gråt mye da jeg var veldig stor. «Skall dem ned»/svar frekt tilbake. Det er ikke greit. Jeg skulle gjerne gjort akkurat den delen på nytt som gravid. De skulle fått hørt både hvor mange rynker de har, flate rumper, grå hår og stygge klær hadde også blitt omtalt i flertall tilbake 😠

Anonymkode: 0eec9...93f

Skalle de ned og rakke ned på utseendet deres...Du tuller nå?

Skrevet

Herregud så hysteriske dere er. Dere er klar over at den oppmerksomheten dere får er positivt ment?

Da jeg var gravid møtte jeg en eldre skrøpelig kvinne på over 90 år. Hun virket som en klok og snild dame. Hun la forsiktig hånden sin på magen min og hvisket at jeg var heldig, at dette var livets største gave. Hun tok bort hånden etter 2 sek. Hun smilte varmt til meg. Dagen etter døde hun.

Burde jeg ha skallet henne ned? Burde jeg kommentere alle rynkene hennes? Dere er ikke helt gode i toppen om dere mener det! Gravide monster som lager drama av den minste lille filleting,  ærlig talt! Bli voksne! 

Anonymkode: 1e433...276

Skrevet

Det er jo egentlig ikke din mage de gir oppmerksomhet eller vil klappe på. Det er babyen som vokser inni der. Det er bare å innse, at når du er gravid så er du ikke lenger bare deg, du er også noens "hybel". I utgangspunktet så tror jeg det er greit å tenke at kommentarer og eventuell berøring, selv om det kan oppleves litt invaderende, er godt og hyggelig ment, og ingen grunn til hverken å skalle ned eller være frekk og slem for. Jeg syntes det var koselig at noen ga meg og magen oppmerksomhet. 

Skrevet
16 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det er jo egentlig ikke din mage de gir oppmerksomhet eller vil klappe på. Det er babyen som vokser inni der. Det er bare å innse, at når du er gravid så er du ikke lenger bare deg, du er også noens "hybel". I utgangspunktet så tror jeg det er greit å tenke at kommentarer og eventuell berøring, selv om det kan oppleves litt invaderende, er godt og hyggelig ment, og ingen grunn til hverken å skalle ned eller være frekk og slem for. Jeg syntes det var koselig at noen ga meg og magen oppmerksomhet. 

Jeg skjønner godt at det ikke egentlig er magen de bryr seg om når de tar på, men babyen. Men det er ingen baby å kjenne enda. Ingen spark eller bevegelse er å spore på utsiden, så jeg skjønner ikke hva de skal kjenne 🤔 De kjenner bare min mage liksom, babyen kjenner de kun ved spark/nevegelse senere og når den faktisk er ute... Nær familie må veldig gjerne spørre, og jeg kommer til å si fra til kommende besteforeldre og tanter/onkler at "nå er det mye bevegelse her, du kan kjenne om du vil". For de vil nok gjerne knytte litt bånd, noe jeg forstår. Spurte selv moren til mine nieser en eneste gang om å få kjenne (i hvert savngerskap), tok ikke bare på den. 

Det er så innmari få dette svangerskapet egentlig angår, så at kollegaer eller naboen synes det er "koselig" gjør ikke meg forpliktet til å være tilgjengelig med min kropp vel?

Har virkelig aldri skjønt at folk synes det er ok å plutselig ta på magen til andre mennesker, om de er gravide eller ei...😔

Anonymkode: 8a2b3...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...