Gå til innhold

pushe han? eller holde han hjemme i høstferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke er det høstferie på skolen til sønnen min som går i 1.klasse.Her er det sånn at hvis han skal på SFO i høstferien så er det på en annen skole,å det passer ikke egentlig til min gutt som er høysensitiv som ikke liker å ha så mange tett på seg og som føler seg utrygg av nye plasser.Det er forresten BUP som utredet han som mener at han er høysensitiv,å ikke har asperger sånn som vi først trodde.

Jeg er nylig begynt i jobb så fant ikke noen annen løsning enn å takke ja til SFO tilbudet selv om det koster 1000 kr ekstra. Men fikk vite denne uken at det kommer så få barn i barnehagen jeg jobber i,i høstferien så jeg kunne få fri. Nå må jeg betale 1000 kr uansett om han kommer eller ikke pga han er påmeldt. Hva tenker tenker dere da? Hadde dere levert han på SFO for korte dager for å få han til å venne seg til å takle nye situasjoner? Det kommer to vokse han kjenner fra hans SFO som jobbe der den uken,å jeg er blitt lovet at en av de alltid skal ta han imot om morgenen. Når han gikk i barnehage så fikk vi alltid beskjed om at han trenger leketrening ettersom det kan være utfordrende,så derfor jeg også tenker jeg å kanskje ha han litt på SFO.En god venn av han skal kanskje også på SFO der så da hadde han jo også fått en  ekstra trygghet. Så hva gjør jeg?

Anonymkode: 7559c...801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Push han litt. Lever tidlig feks kl08. Da får han med seg begynnelsen av dagen og heller hent han feks kl 14.

Anonymkode: 78f1b...aad

Skrevet

Hvis du tror han kan ha utbytte av å få prøve seg, ville jeg latt ham få korte dager på SFO nå når du har muligheten. Kanskje kan han da gjøre seg en positiv erfaring uten å bli altfor utslitt, og være litt mer robust ved neste korsvei. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Push han litt. Lever tidlig feks kl08. Da får han med seg begynnelsen av dagen og heller hent han feks kl 14.

Anonymkode: 78f1b...aad

Ja var noe sånt jeg tenkte.Å trenger ikke ha han der hver dag men gjerne annenhver dag eller noe sånt.

For vi kjenner ikke så mange med barn,å de vi kjenner er enten hos faren sin i helgen eller bortreist. Så blir ikke noe leketrening her dessverre.

Skrevet

Jeg tenker at det er en glimrende anledning til å pushe han til å prøve seg litt. Men da ville jeg tatt i mot tilbudet om fri fra jobb, så han kan ha korte dager, og slippe hvis det skjærer seg helt.

Anonymkode: db7cd...f31

Skrevet
3 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Hvis du tror han kan ha utbytte av å få prøve seg, ville jeg latt ham få korte dager på SFO nå når du har muligheten. Kanskje kan han da gjøre seg en positiv erfaring uten å bli altfor utslitt, og være litt mer robust ved neste korsvei. 

Ja var det jeg også tenkte.Men er sikkert lurt å levere noelunde tidlig så han kommer inn i leken.

Skrevet

Jeg tenker at det er en glimrende anledning til å pushe han til å prøve seg litt. Men da ville jeg tatt i mot tilbudet om fri fra jobb, så han kan ha korte dager, og slippe hvis det skjærer seg helt.

Ja til vanlig er han på skolen i 9.5 timer pga jobben min å det er helt uaktuelt nå når jeg kan få fri. Da blir det eventuelt å levere tidlig så det er lettere å komme inn i lek også heller hente han tidligere.Tror kanskje 5 dager kan være litt mye men kan jo prøve å ha han der tre dager,da får han også noen avslappede dager hjemme.

Skrevet

Hadde han annenhver dag på hans SFO i begynnelsen før jeg fikk jobb,å fikk inntrykk av det hadde gått greit.

Skrevet

Hadde han annenhver dag på hans SFO i begynnelsen før jeg fikk jobb,å fikk inntrykk av det hadde gått greit.

Du kjenner ditt barn best. 

Jeg ville heller hatt ham 3 dager på rad, lettere å komme inn i lek på dag 2 og 3, men det gjelder mine barn..

Skrevet

Jeg ville også hatt han der f.eks mandag, tirsdag, onsdag, og latt han få langhelg og ferie fra torsdag.

Anonymkode: ebb03...db5

Skrevet

Stakkar han burde få fri om han er der 9.5 time hver dag. Hvorfor venne han til noe som kanskje ikke skjer igjen på et år.  Om du velger å sende han litt kunne han jo gått 5 timer mandag, tirsdag og onsdag 

Anonymkode: 43e95...53c

Skrevet
35 minutter siden, Evablaum skrev:

Jeg ville heller hatt ham 3 dager på rad, lettere å komme inn i lek på dag 2 og 3, men det gjelder mine barn..

Enig med deg, siden han ikke skal være der mer etter høstferien

Skrevet

Stakkar liten. Sikkert tøft nok med skole og sfo i mange timer ellers, så jeg ville unngått dette om jeg kunne. 

Mener man bør jobbe altså, men å komme på nytt sted for en uke eller noen dager hadde ikke jeg likt heller. 

Anonymkode: c6efe...537

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkar han burde få fri om han er der 9.5 time hver dag. Hvorfor venne han til noe som kanskje ikke skjer igjen på et år.  Om du velger å sende han litt kunne han jo gått 5 timer mandag, tirsdag og onsdag 

Anonymkode: 43e95...53c

Dessverre skjer det igjen i alle ferier som for eksempel sommerferien.Heldigvis er det nesten er helt skoleår til :)  Har ikke bestemt meg enda om jeg skal ha han litt på SFO eller ikke,for tenker jo også det samme som deg at han er mer nok på SFO ellers i hverdagene.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkar liten. Sikkert tøft nok med skole og sfo i mange timer ellers, så jeg ville unngått dette om jeg kunne. 

Mener man bør jobbe altså, men å komme på nytt sted for en uke eller noen dager hadde ikke jeg likt heller. 

Anonymkode: c6efe...537

Ja har utrolig dårlig samvitighet for at han har så lange dager til vanlig,dessverre er det ikke så mye jeg får gjort med det.Heldigvis henter bestemor han på skolen en dag i uken hvertfall så han slipper SFO etter skolen.

Har allerede sagt ja til å ha fri i høstferien siden jeg fikk mulighet til det så blir eventuelt korte dager om jeg ikke bare dropper SFO i det hele tatt i ferien.

Skrevet

Jeg ville benyttet anledningen til fri både til meg og sønnen. Deilig med fri ☺

Anonymkode: 0d49a...503

Skrevet

Kjære deg, hvis du har fri, hvorfor ikke ha fri med ham?

Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å sende barna mine på sfo hvis vi kan ha fri sammen. Høstferie er topp. det er nok skoledager iløpet av et år. 1000 kr er småtingsavdelingen i en slik sammenheng. det er da hyggelig å ha fri sammen?

Skrevet
10 timer siden, Evablaum skrev:

Du har ikke barn, du ønsker deg sikkert, men ingen i hele verden hadde orket å lage barn med deg så den går vi ikke på....

Anonymkode: df38e...6ef

Skrevet

Du har ikke barn, du ønsker deg sikkert, men ingen i hele verden hadde orket å lage barn med deg så den går vi ikke på....

Anonymkode: df38e...6ef

Hahaha, nei jeg har nok ikke det 😪

Anonymkode: 53a68...76a

Skrevet

Hahaha, nei jeg har nok ikke det 😪

Ble anonym visst.. 😁

Skrevet

Ble anonym visst.. 😁

😳

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å sende barna på SFO i høstferien. Det vil bli nok av utfordringer for sønnen din opp gjennom årene. Å ordne seg fri selv i hans høstferie, for så og ikke la han få ferie er rett og slett stygt gjort. 

Anonymkode: e31cb...7c7

Skrevet

Til vanlig hadde jeg glatt hatt han hjemme hele ferien, men siden dette er en ordning skolen bruker hver ferie hadde jeg brukt plassen. 

Brukt mandag til torsdag og kote dager. Særlig med tanke på at det snart er juleferie og ikke sikker du får fri hele jula. Åsså kommer vinterferie og påskeferie. Fin trening når man kan korte inn dagene kraftig. Kanskje 10 til 14? Roli start, "besøk" på SFO også god tid til kos etterpå.

Anonymkode: 607a8...149

Skrevet

Med så lange dager til vanlig så hadde jeg holdt han hjemme i høstferien. Jeg har selv et høysensitivt barn og hun er helt avhengig av pusterom i en ellers hektisk hverdag.

Anonymkode: 6167f...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...