Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg er oppvokst i en liten bygd i Hordaland, men begge foreldrene mine er fra en plass i Sunnfjord. Etter at jeg ble voksen flyttet jeg til Bergen. Jeg har ingen klar dialekt så folk spør meg gjerne hvor jeg er fra. Svarer da at jeg er oppvokst på X, men foreldrene mine og familien min er fra X i Sunnfjord, men at jeg har bodd i Bergen ganske lenge nå. Foreldrene mine bor ikke på plassen jeg har vokst opp lengre. Hva tenker du jeg er? Sunnfjording, siden familien er derfra? Hordalending siden jeg er oppvokst derfra? Eller bergenser? Ps. Veldig klar over at Bergen også er i Hordaland, men dere skjønner hva jeg mener. Anonymkode: a5fc2...ce7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Du er fra der du vokste opp Anonymkode: e8069...316
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg tenker at du fra der du vokste opp, da blir det vel Hordalending Anonymkode: 29a42...fda
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Du er fra der du har vokst opp. Bygda et sted i Hordaland. Anonymkode: ba08e...ee3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 Det du selv føler! Anonymkode: cd129...888
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Du er jo fra der du vokste opp. Heimbygda di Anonymkode: 53f7a...502
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har samme «problemstilling». Født i Vesterålen, og begge foreldrene mine er derfra. Har vokst opp i Bodø og bor nå i Oslo. Jeg tenker selv at jeg er fra Vesterålen, da jeg føler mest tilknytning dit. Anonymkode: bfb3e...8f3
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Der du vokste opp. Jeg er vokste opp på et lite sted på Østlandet. Mine foreldre er fra hvert sitt fylke litt høyere opp i Norge. Jeg sier alltid at jeg er fra det stedet jeg vokste opp. Bor et annet sted nå. Ja, jeg er halvt trønder og halvt romsdaling. Men har jo ingen følelse av at jeg er der fra. Jeg har ikke bodd der og jeg har ikke noe dialekt derifra heller. Har på en måte ikke noen tilknytning til Trøndelag eller Romsdal. Jeg har jo familie og sånn der, men du skjønner kanskje hva jeg mener. Anonymkode: 74b85...35d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har bodd i denne byen her i 11 år. Flyttet hit som 22 åring. Jeg føler 100% at jeg er fra denne byen jeg bor i nå. Har glemt hvor jeg kommer fra 😂 men ofte sier jeg i samme slengen at jeg er oppvokst i den andre byen. Anonymkode: a4907...358
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Kjenner meg igjen, HI. Jeg er født og levde mine første år i Oslo. Resten av barne og ungdommen i ett annet fylke. Trivdes aldri der, drømte om å flytte i alle år og så fort jeg var 18 flyttet jeg langt vekk. Deretter flyttet mine foreldre også, og jeg har ikke lengre noen tilknytning til stedet jeg vokste opp. Når folk spør meg hvor jeg er fra aner jeg ikke hva jeg skal svare. Har verken dialekten eller noe følelse av tilhørighet til stedet jeg vokste opp. Kan heller ikke si jeg er fra Oslo, da jeg kun har bodd der maks 4 år som jeg ikke en gang husker. Og jeg kan heller ikke si jeg er "lokal" når folk i min "nye" by spør meg hvor jeg er fra. Jeg er jo egentlig relativt ny. Så ja, hvor er jeg fra? Ender som regel opp med å si at jeg har flyttet litt rundt. Noen ber om hele historien, andre godtar den korte versjonen. De får tenke hva de vil ut ifra den informasjonen de får Anonymkode: b5645...38d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 Du er fra Vietnam 🤦🏽♀️ Anonymkode: ea5bc...6bd
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg vet ikke hvor du er fra, men kjenner meg veldig igjen i problemet. Ser det er mange som svarer at Hi er fra der hun vokste opp. Det gir meg et enda større "problem". I løpet av oppveksten min bodde jeg i tre ulike norske byer og et norskt tettsted, i tillegg til et par år i utlandet. Iløpet av oppveksten bodde jeg fire år i den byen jeg bori i dag. Jeg opplever at jeg er herfra, jeg har bodd her deler av oppveksten, og mesteparten av mitt voksne liv, men dialekten min er ikke i nærheten av å høres lokal ut, så det kan jeg bare glemme å si til folk, uten å legge ut hele livshistorien min. Anonymkode: 2b30e...e9f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 Haha kjenner meg igjen. Pappa jobbet i forsvaret så jeg har bodd i Vardø, Sørreisa, Andøya, Mågerø og Ørlandet. Faren min er fra Romsdalen og moren min fra Bodø. Nå bor jeg i en by i Vestfold. Når jeg var mindre og folk spurte hvor jeg kom fra (jeg sausa sammen flere dialekter, så folk ble jo litt undrende, naturlig nok) så svarte jeg at jeg visste ikke, men jeg trodde at jeg var norsk. Anonymkode: bb6b1...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå