Gå til innhold

Svart arbeid og skattespørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg har siden desember i fjor vasket litt nå og da og fått 150,- pr time for dette.Jeg tenkte ikke dette skulle bli noe ofte,men det ballet på seg ved at personenes venner også gjerne ha vask.
DUMT av meg var å motta alt dette via Vipps og så på konto.Så nå har jeg kontobevegelser som forteller at jeg siden desember har mottatt 32.000 kr som har mange av de samme betalere og samme beløp til samme tid,som 600,- 600,-600,-600,- om og om igjen.
Dette er i og for seg ikke en stor sum og såpass lite at jeg trolig ikke hadde måtte betalt mye skatt av dette,og dette er noe jeg burde ordnet opp i tidligere,men jeg trodde dette bare skulle bli noen få vask til jeg startet skole.I stedet for skole har det heller blitt mer vask.

Det frister IKKE å kontakte skatteetaten og si det som det er..Men jeg vil likevel gjerne gjøre ting riktig,og betale hva det enn måtte være i skatt.

Men de jeg har vasket hos vil vel mest sannsynlig ikke bry seg en døyt om disse småbeløpene. Hva kan jeg gjøre og hvordan gå frem?

Om arbeidsgiver rapporterer dette inn som lønnet arbeid i heimen så lang tid etter??

Jeg er nysgjerrig på hva skatteetaten vil si om dette?Vil de reagere på at vi nå plutselig etter 9 mnd kommer og rapporterer inn arbeid og vil betale skatt?Dette skal egentlig skje hver mnd,men her blir det da først etter 9 mnd...Jeg er ferdig med vasking også,siste vask var for en uke siden,men betalingene har jo skjedd hver 14 dag,samme beløp.Er jo redd det skal bli en form for reaksjon fra skatteetaten pga dette,at vi kommer så sent.Er også redd at om jeg ikke gjør noe med de finne ut av dette på en eller annen måte uansett?

Anonymkode: b74cc...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutes ago, Anonym bruker said:

Om dette er noe du har gjort ved siden av skole for å tjene litt ekstra lommepenger tror jeg ikke du trenger melde det inn. Du har dog ikke lov til å tjene mer enn 6.000 kr til sammen fra hver oppdragsgiver.

https://www.smartepenger.no/94-nyhet/1824-skattefrie-arbeidsinntekter

Anonymkode: 3cb1d...d40

Jeg har tjent over 10.000 fra to arbeidsgivere.Har nevnt dette til dem men de mener dette trolig ikke blir oppdaget.Jeg tror også de kanskje synes dette er litt for dumt å melde fra om nå,så lenge etter,når det egentlig skulle vært meldt fra om i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...