Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Hvor mange cm er dere rundt håndledd, og rundt håndflaten ? Driver med håndarbeid, men selv har jeg medium pluss hender, og litt tykke håndledd, så ikke helt optimalt å måle på meg Anonymkode: b7253...0de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Håndlegg og hender forandrer ikke noe serlig størrelse selv om man er tynn eller 50 kg overvektig. Om du strikker votter har det ikke noe å si. Anonymkode: 14130...063
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Enig med den over at det har lite å si om det er votter du strikker. Strikkavotter er tøyelige, så da gjør det ikke så mye. Målte meg nå (alt dib får meg til å gjøre - før hadde jeg ikke tenkt tanken på å måle noe som helst på kroppen ), er 15 cm rundt håndleddene og 19 cm rundt hånflaten (ved fingrenes grunnledd). Hvis jeg skal kjøpe meg hansker vil de alltid prakke på meg str. 6, fordi hånden min ser så smal ut, men jeg må ha str. 8, noe de alltid stusser veldig på, for det er visst stort for damer blir jeg da hver gang fortalt (selv om jeg ikke helt tror på det) - så vet ikke om jeg er helt representativ heller da alt er langt og smalt på meg, selv om de som har solgt hansker i mange år påstår det er stor størrelse. Men om du strikker votter har det ikke så mye å si. Om du tover vottene, bare pass på at de blir lange nok hvis det er en høy person hvor alt er langt. Jeg fikk noen tovede votter som er såååå fine, de passer fint i bredden, men er altfor korte, både i hånden og oppover underarmen. Anonymkode: d4e70...d94
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Da har jeg store hender. Jeg er 19cm rundt håndleddet, og 22 rundt håndflaten. Skal sies at jeg har ganske store føtter da. Hvilken str jeg bruker i hansker vet jeg ikke. Bruker bare votter. Anonymkode: 270f5...e38
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da har jeg store hender. Jeg er 19cm rundt håndleddet, og 22 rundt håndflaten. Skal sies at jeg har ganske store føtter da. Hvilken str jeg bruker i hansker vet jeg ikke. Bruker bare votter. Anonymkode: 270f5...e38 målte du rundt tommelen, eller bortsett fra tommelen? Jeg er 17 rundt håndledd og rundt tommel og flate er jeg 24 Anonymkode: b7253...0de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 165 cm høy, normalt tynn vil jeg tro. 15.5 cm rundt håndleddet, 18 cm rundt hånda uten å måle med tommelen, med tommel 22cm, 19 cm fra tuppen av pekefinger og ned til håndleddet 😂 Anonymkode: 26ec1...421
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: målte du rundt tommelen, eller bortsett fra tommelen? Jeg er 17 rundt håndledd og rundt tommel og flate er jeg 24 Anonymkode: b7253...0de Målte uten tommelen. Bare rundt håndflaten. Mellom fingrene og tommelen. Med tommelen, 27 cm. 😮 Anonymkode: 270f5...e38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg er nesten 50 kg overvektig. Likevel er jeg "bare" 15 cm rundt håndleddet og 20,5 cm rundt håndflaten ved tommelen. Jeg har små hender og bruker str. 6.5 i hansker. Min mor, som på en god dag veier 42 kilo, har store hender, og bruker str. 7.5-8 i hansker. Anonymkode: 603f0...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå