Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 ....jeg må prøve å bare heve meg over det!😤 Vi er 7 søsken og jeg er eldst❤. Vi har alle ett godt forhold, men min søster som kommer etter meg er det noe riv ruskende galt med (tror jeg). Som barn var vi tette og snakket etc, men hun har alltid vært den som er stille, sjenert og IKKE åpen- jeg er helt motsatt. Da hun fikk kjæreste og flyttet til han ca 5t unna meg ble ting mer og mer rart og vanskelig. Jeg har kommet titt og ofte på besøk helt siden henne flyttet. Besøkene følte jeg ble vanskeligere og vanskeligere. De kunne unngå å snakke med meg. De snakket i "koder" sammen og kunne hviske med hverandre. Nå har de flere barn og alt de og deres barn gjør er best og perfekt. De kan snakke nedvergende om andre f.eks: lærere, folk de ikke helt kjenner, folk i butikken og jeg blir så paff når andre snakker sånn om andre og ser seg selv som perfekte hele tiden.... Jeg syns det er sinnsykt vanskelig å være sammen med de, jeg blir så sykt usikker på meg selv her hos dem. Jeg er faktisk på besøk hos de nå og de prater nesten ikke med meg og mitt barn. Det er liksom dem og kunn dem. De er sure hele tiden, smiler ikke og ser dumt på meg. De er rett og slett ikke et grann hyggelige folk!!!!! De har heller aldri vært på overnatting hos meg, det er liksom ikke bra nok!?! Jeg vet faktisk ikke hva jeg burde gjøre Nå, det er helt jævlig å være sammen med de. Føler meg så til bry. Jeg har tantebarn som gjør at jeg ikke ønsker å bryte kontakten😢 Noen som Jar gode tips her? Litt desperat😩 Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Hva var det ❤️ for noe? Anonymkode: 2463d...b28
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Vet du, jeg hadde spurt dem rett ut. Si at du kjenner på en litt ugrei følelse. At det er noe som ikke stemmer og spør dem om grunnen til at de oppfører seg som de gjør. Si at du har merket dette lenge, og spør om det er noe du har gjort som du kanskje ikke er klar over. Utfallet av dette blir da en pekepinn på hvordan besøkene deres blir videre. Dersom de gjør som de ikke skjønner spørsmålene dine ( noe som er bare enda mer barnslig av dem), så har i alle fall DU gjort en innsats i å få rensket luften. Er de ikke imøtekommende i det hele tatt, så ville jeg tatt litt avstand. Og da skjønner de jo hvorfor du gjør det. Jeg synes det er bedre slik, enn at du bare får nok og ikke besøker dem i det hele tatt. Da er du i alle fall ærlig hvis du skjønner :-)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 4 minutter siden, Kari Mari skrev: Vet du, jeg hadde spurt dem rett ut. Si at du kjenner på en litt ugrei følelse. At det er noe som ikke stemmer og spør dem om grunnen til at de oppfører seg som de gjør. Si at du har merket dette lenge, og spør om det er noe du har gjort som du kanskje ikke er klar over. Utfallet av dette blir da en pekepinn på hvordan besøkene deres blir videre. Dersom de gjør som de ikke skjønner spørsmålene dine ( noe som er bare enda mer barnslig av dem), så har i alle fall DU gjort en innsats i å få rensket luften. Er de ikke imøtekommende i det hele tatt, så ville jeg tatt litt avstand. Og da skjønner de jo hvorfor du gjør det. Jeg synes det er bedre slik, enn at du bare får nok og ikke besøker dem i det hele tatt. Da er du i alle fall ærlig hvis du skjønner :-) Veldig enig i det Kari Mari skriver her. Ta det opp med dem på en ordentlig måte, ikke kritiser, bare spør på en ordentlig måte om det er en grunn til at de nesten ikke snakker med deg og at det ikke føles greit for deg, at hvis det er noe galt så er det bedre dere snakker om det slik at dere kan ha det hyggelig sammen resten av tiden du/dere skal være der. Da har du tatt det på en ordentlig og voksen måte, takler de ikke det så vet du i hvert fall at du har forsøkt. Anonymkode: 47dfd...b2f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, Kari Mari skrev: Vet du, jeg hadde spurt dem rett ut. Si at du kjenner på en litt ugrei følelse. At det er noe som ikke stemmer og spør dem om grunnen til at de oppfører seg som de gjør. Si at du har merket dette lenge, og spør om det er noe du har gjort som du kanskje ikke er klar over. Utfallet av dette blir da en pekepinn på hvordan besøkene deres blir videre. Dersom de gjør som de ikke skjønner spørsmålene dine ( noe som er bare enda mer barnslig av dem), så har i alle fall DU gjort en innsats i å få rensket luften. Er de ikke imøtekommende i det hele tatt, så ville jeg tatt litt avstand. Og da skjønner de jo hvorfor du gjør det. Jeg synes det er bedre slik, enn at du bare får nok og ikke besøker dem i det hele tatt. Da er du i alle fall ærlig hvis du skjønner :-) Takk for svar👌 Glemte å nevne at jeg/ vi har snakket om det flere ganger tidligere, men blir ikke bedre. Det har slått meg å tenke på det at kanskje søsteren min ikke egentlig har det så bra, kanskje hun faktisk ønsker sterkt å snakke om ting men tørr ikke fordi hun ikke vil føle nederlag på noen måte. Kan skje hun savner storesøster å trenger/ønsker egentlig å bare være seg selv og ikke mamma og kone 24/7???? Hva tenker du? Hilsen HI Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva var det ❤️ for noe? Anonymkode: 2463d...b28 ❤ Betyr at mine søsken er høyt elsket! HI Anonymkode: c4919...4b7
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar👌 Glemte å nevne at jeg/ vi har snakket om det flere ganger tidligere, men blir ikke bedre. Det har slått meg å tenke på det at kanskje søsteren min ikke egentlig har det så bra, kanskje hun faktisk ønsker sterkt å snakke om ting men tørr ikke fordi hun ikke vil føle nederlag på noen måte. Kan skje hun savner storesøster å trenger/ønsker egentlig å bare være seg selv og ikke mamma og kone 24/7???? Hva tenker du? Hilsen HI Anonymkode: c4919...4b7 Hvis du allerede har tatt det opp flere ganger, så ville jeg fra nå av holdt litt avstand. Du synes det er ubehagelig stemning å være rundt dem, de er klar over det men velger å ikke endre på det. Ergo må du selv ta er valg om du ønsker å fortsatt finne deg i det. Om hun har problemer i forholdet eller annet, så velger hun jo likevel å oppføre seg dårlig overfor deg. Kanskje det at du trekker deg litt unna, er det som skal til for ar hun ser at du mener det du sier. Spør hun, så sier du at hun vet årsaken.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Er han tilstede hele tiden? Oppfører hun seg annerledes når ikke han er der? Anonymkode: e672d...1a1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Er han tilstede hele tiden? Oppfører hun seg annerledes når ikke han er der? Anonymkode: e672d...1a1 Ja, de er sammen 27/7. Om den ene er på jobb så oppfører de seg litt annerledes. Men da har vi som regel lite å snakke om. Så vet ikke hva greia er egentlig. De har ikke mye liv uten om hverandre.... Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 Veldig spesielt. Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å ta det opp der og da. Snakker de dårlig om andre så er det faktisk lov å si noe. Snakker de i kode og hvisker mens du er der, så er det lov å spørre hvorfor. Hvis du klarer rolig å si i fra: «det er veldig ubehagelig å sitte her når dere hvisker og snakker i kode». Hvorfor gjør dere det? Det er et ærlig spørsmål. Anonymkode: f28a2...f78
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 Snakk med søstra di på tomannshånd. Anonymkode: a73c8...38a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig spesielt. Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å ta det opp der og da. Snakker de dårlig om andre så er det faktisk lov å si noe. Snakker de i kode og hvisker mens du er der, så er det lov å spørre hvorfor. Hvis du klarer rolig å si i fra: «det er veldig ubehagelig å sitte her når dere hvisker og snakker i kode». Hvorfor gjør dere det? Det er et ærlig spørsmål. Anonymkode: f28a2...f78 Ja, har faktisk spurt om det tidligere.. svare jeg får da er: Det er ingenting eller det har du ikke noe med. Så jeg sitter igjen med å føle meg som fritt og ingenting. De lar seg kommentere hva jeg gjør/ikke gjør for barnet mitt. De himler med øynene når barnet mitt og jeg leker og tuller. Hva fader er det? Vi har det jo kjempe gøy! De kommer med bemerkelser som: Han gutten din spiser godteri hverdag han. Hvorfor si noe sånt som de absolutt ikke har peiling på, tydeligvis.... Alt må bare være negativt fra de og jeg merker GANSKE KRAFTIG at det irriterer meg grenseløst nå! Spesielt når oppførsel som de har gjøres forran alle 😡 Gjør som fler av dere skriver. Etter ferien nå holder jeg god avstand!!! Hilsen HI Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med søstra di på tomannshånd. Anonymkode: a73c8...38a Kjenner jeg bare gruer meg for det! Tar jeg det opp blåses det vekk fra henne fortere enn vinden, dessverre. HI Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #14 Skrevet 6. oktober 2017 Kutt kontakten, da:) Anonymkode: eee9e...3be
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #15 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kutt kontakten, da:) Anonymkode: eee9e...3be Hehe ja......😉 Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #16 Skrevet 6. oktober 2017 Mulig jeg ikke helt skjønner, men hvorfor drar du/dere stadig vekk dit om de er sånn? Anonymkode: b8b27...b86
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #17 Skrevet 6. oktober 2017 Før du reiser burde du ta en prat med søsteren din. Fortell henne hvordan du har følt deg under oppholdet og at du er rådvill, siden du har tatt det opp med dem flere ganger uten at det blir endinger. Vær ærlig og si at du nå faktisk ikke lenger ønsker å komme flere ganger, fordi det er så ubehagelig. Da skjønner søsteren din alvoret og omfanget, og står fritt til å endre om hun vil, eller miste den nære kontakten med deg. Anonymkode: add0d...7e1
TinaK 1990 Skrevet 6. oktober 2017 #18 Skrevet 6. oktober 2017 Hva med å holde avstand? La henne kjenne på det....komme til deg? Ikke ta kontakt på lenge, la henne savne deg, la henne ta initiativet. seriøst, jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Barnet ditt er kanskje lite nå, men snart plukker barnet dittogdå ooo denne oppførselen. Ønsker du det? mitt råd: reis hjem, ikke ta kontakt. Du avventer. Blod er ikke alltid tykkere enn vann.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #19 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg svarte over her et sted også, men kan det være at din søster lever i et forhold hvor mannen er ekstremt kontrollerende og at han velger å isolere henne på den måten, ved å ha sær "humor" med henne og rakke ned på andre for på den måten å sørge for at hun ikke har like mye med familien å gjøre? I så fall er han/de trolig slik med flere i familien, ikke bare deg. Bare en tanke... Anonymkode: 47dfd...b2f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #20 Skrevet 7. oktober 2017 Men, inviterer de deg og så oppfører de seg ufint? Dersom du alltid inviterer deg selv bør du slutte med det! Jeg er en som godt kan være mutt, stille osv fordi jeg er så innmari sliten. Kommer folk og blir en stund eller inviterer seg selv kan de møte på meg i perioder hvor huet er helt tomt og jeg nok kan opplevels lite hyggelig dessverre. Jeg kan også ha litt "problemer" med andres barn om de feks bråker fælt inne av samme grunn (øresus, sliten, skvetter av høye lyder). Jeg kan også slite med å snakke høyt, så jeg kan stå med mannen min og gi han beskjeder/kommunisere om middag etc, noe andre sikkert ikke hører... Kan din søster slite med noe av det samme kanskje? Anonymkode: 188a3...d1b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #21 Skrevet 7. oktober 2017 På 6.10.2017 den 19.09, Anonym bruker skrev: Mulig jeg ikke helt skjønner, men hvorfor drar du/dere stadig vekk dit om de er sånn? Anonymkode: b8b27...b86 Som jeg nevnte så er det pga mine tantebarn. Det verste jeg vet er å bare kutte kontakten. Syns det blir for barnslig og på lik linje som de oppfører seg. Ønsket å få noen gode tips om hva man kan si på en bra måte. Men skjønner hva du mener veldig godt👌 HI Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #22 Skrevet 7. oktober 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Men, inviterer de deg og så oppfører de seg ufint? Dersom du alltid inviterer deg selv bør du slutte med det! Jeg er en som godt kan være mutt, stille osv fordi jeg er så innmari sliten. Kommer folk og blir en stund eller inviterer seg selv kan de møte på meg i perioder hvor huet er helt tomt og jeg nok kan opplevels lite hyggelig dessverre. Jeg kan også ha litt "problemer" med andres barn om de feks bråker fælt inne av samme grunn (øresus, sliten, skvetter av høye lyder). Jeg kan også slite med å snakke høyt, så jeg kan stå med mannen min og gi han beskjeder/kommunisere om middag etc, noe andre sikkert ikke hører... Kan din søster slite med noe av det samme kanskje? Anonymkode: 188a3...d1b Hmm vanskelig å si egentlig, kan jo være. Inviterer ikke oss selv, jeg hører selvsagt med de om det passer, men om de føler det er vanskelig å si at det ikke passer så kjenner vi hverandre ikke så godt. Jeg hadde ikke sagt ja til besøk om jeg var sliten eller om deg ikke hadde passet. Men mulig det er noe av grunnen som du beskriver.... HI Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #23 Skrevet 7. oktober 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg svarte over her et sted også, men kan det være at din søster lever i et forhold hvor mannen er ekstremt kontrollerende og at han velger å isolere henne på den måten, ved å ha sær "humor" med henne og rakke ned på andre for på den måten å sørge for at hun ikke har like mye med familien å gjøre? I så fall er han/de trolig slik med flere i familien, ikke bare deg. Bare en tanke... Anonymkode: 47dfd...b2f Hmm Ja, han er en bra mann (ser det ut som) han er ekstremt bedre biter (eller hva det heter) han tar "aldri" feil og han vet best. Slik er min søster, på en måte, blitt også. De er kun slik mot vår familie ikke hans (tror jeg da). Takk for svar og tanken din😊 Anonymkode: c4919...4b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #24 Skrevet 7. oktober 2017 22 timer siden, TinaK 1990 skrev: Hva med å holde avstand? La henne kjenne på det....komme til deg? Ikke ta kontakt på lenge, la henne savne deg, la henne ta initiativet. seriøst, jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Barnet ditt er kanskje lite nå, men snart plukker barnet dittogdå ooo denne oppførselen. Ønsker du det? mitt råd: reis hjem, ikke ta kontakt. Du avventer. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Takk!!! Rådet ditt skal jeg ta nettopp fordi jeg så på sønnen min for 2 dager siden at han reagerte (han ble overrasket) og Ja, det ønsker jeg IKKE! Tro meg! Blod er ikke alltid tykkere enn vann- kunne ikke vært mer enig med deg👌 HI Anonymkode: c4919...4b7
TinaK 1990 Skrevet 7. oktober 2017 #25 Skrevet 7. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk!!! Rådet ditt skal jeg ta nettopp fordi jeg så på sønnen min for 2 dager siden at han reagerte (han ble overrasket) og Ja, det ønsker jeg IKKE! Tro meg! Blod er ikke alltid tykkere enn vann- kunne ikke vært mer enig med deg👌 HI Anonymkode: c4919...4b7 Det var bra. Ja, jeg har tro på at det er eneste rette. Trekk deg helt tilbake, la henne stusse over hvor du blir av og lure på hvor du er. Du er sikkert glad i tantebarna dine, men mye mer glad i ditt barn som du faktisk her MÅ beskytte. Jeg er helt sikker på at søstera di kommer til deg en dag. Kanskje tar det 2 uker, kanskje 5 år etc...ikke kast bort det korte livet og energi på mennesker som stjeler energi fra deg Og ikke gir deg noe. Livet er for kort. Det kommer kanskje til å bli tøft, MEN HOLD UT. Send meg gjerne pm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå