Gå til innhold

En dobbeltmoralsk kommune!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 22 timer siden, la kommunen ut (på sin Facebookside) om at de har åpent møte om kommunedelplanen for naturmangfold. Etterfulgt av "Planen er viktig for arbeidet med å bevare naturen og dyrene i kommunen vår". 

Si meg, hvor mye pels må et dyr ha, da, før dyret får verdi i kommunen? 

Det var bygging på gang i et tettsted i kommunen, da jeg oppdaget hele to arter som stod på rødlista. Jeg tok bilde av artene, og sendte til kommunen, der de sendte videre til rett instans. Hva skjedde? Videre bygging, så klart. Det var ikke spørsmål om hvorvidt de skulle stanse ødeleggelsen av skoger og vann, eller ikke, å skape småbyer er mye viktigere enn dyr!

Så, plutselig, så skal de være så forferdelig opptatte av dyr? Ja, kun for syns skyld.

Anonymkode: 051ed...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det en ypperlig anledning til å troppe opp på møtet og ta opp nettopp den saken og ansvarliggjøre politikerne der og da - få frem at de kommer med masse fine ord, men når det kommer til virkeligheten følger de ikke opp ordene i handling.

På forhånd ville jeg også dobbelsjekket om kommunen egentlig hadde fått alle tillatelser mtp. på bygging der de to rødlistede artene bodde. Det er ikke sikkert selv om de kanskje hevder det, det skal i så fall foreligge et vedtak et eller annet sted, men jeg er litt usikker på hvem som godkjenner slikt. Sjekk det opp, og så går du på møtet og tar opp dette med helt konkrete spørsmål til politikerne. Det er avismat og lokalavisen vil sikkert ta saken.

Anonymkode: d8769...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...