Gå til innhold

Dere som ansetter folk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er et pluss at folk ringer for å spør om ting/gjøre seg bemerket før dei sender søknad, eller er det egentlig litt slitsomt/irriterende?

Anonymkode: 704ed...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er butikksjef og setter pris på at folk leverer søknaden personlig så jeg ser hvem de er. Telefoner har jeg ikke tid til. 

Anonymkode: 1e0d7...498

Skrevet

Telefoner er bare slitsomt!!

Anonymkode: 771f2...687

Skrevet

Vi er ute etter den som er best kvalifisert og du blir ikke bedre kvalifisert av å ta en telefon. 

Anonymkode: 7e304...23e

Skrevet

Hvis de spør om vettuge ting er det greit, spør de om ting de burde vite eller enkelt kan finne ut selv, kan det være en faktor som rykker de nederst i bunken. 

Anonymkode: 159bd...5d1

Skrevet

Det er bare slitsomt. Jeg jobber kun med rekruttering, og har ofte ute 6-8 stillinger samtidig. På det værste har jeg 20-25 samtaler om dagen med spørsmål, fra personer som ringer bare for å ringe.

Det er fasinerende hvor lite originale spørsmålene er, og 90% av de kan folk finne ut selv med et enkelt klikk på hjemmesiden.

Anonymkode: 46941...4bd

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er butikksjef og setter pris på at folk leverer søknaden personlig så jeg ser hvem de er. Telefoner har jeg ikke tid til. 

Anonymkode: 1e0d7...498

Dette!

Og ha bilde på søknaden, så husker vi deg lettere.

Anonymkode: 07610...a7f

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette!

Og ha bilde på søknaden, så husker vi deg lettere.

Anonymkode: 07610...a7f

Bare ikke tro at det er uvesentlig hvilket bilde du har på søknaden din. Jeg har seriøst fått CVer med bilder tatt på fest med glassaktige øyne, DYP utringning uten BH og duckface (ev bilde fra bord med ølflasker og vin på bordet foran seg). En annen syntes det var passende å bruke bilde av seg selv med Halloween-kostyme. Jeg lurer virkelig på hva folk tenker innimellom må jeg si. 

Anonymkode: 159bd...5d1

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare ikke tro at det er uvesentlig hvilket bilde du har på søknaden din. Jeg har seriøst fått CVer med bilder tatt på fest med glassaktige øyne, DYP utringning uten BH og duckface (ev bilde fra bord med ølflasker og vin på bordet foran seg). En annen syntes det var passende å bruke bilde av seg selv med Halloween-kostyme. Jeg lurer virkelig på hva folk tenker innimellom må jeg si. 

Anonymkode: 159bd...5d1

Hehe, jeg har også fått en søknad med et bilde med kaninfilter, altså kaninører, store øyne, kanintenner osv ;)

 

Anonymkode: 1e0d7...498

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jeg har også fått en søknad med et bilde med kaninfilter, altså kaninører, store øyne, kanintenner osv ;)

 

Anonymkode: 1e0d7...498

🤣🤣

Anonymkode: 159bd...5d1

Skrevet

Jeg ansetter ikke, men er den som ofte tar imot søknader. Har en sjef som hater ansettelser, så vi som tar imot siler ut. Vi som får telefonene også. Ofte så er det bare generelle søknader siden vi har mange små stillinger og skoleungdom som jobber hos oss. Tror ikke vi har utlyst noen større stillinger i avdelingen jeg jobber på de siste ti åra. 

Egentlig er vi veldig glad for at sjefen ønsker vi bare skal ta imot, for det er oss de skal jobbe sammen med og vi som må få følelsen om det går eller ikke. Har de kommet igjennom nåløyet hos oss, kan han titte på søknad og cv. 

Vi har ikke tid til masse spm på tlf, da vi jobber med kunder hele tiden. Det er enklere og bedre med en liten samtale når de kommer og leverer søknad. Da skjønner kunder hva vi gjør, stå i tlf med kunder rundt oss blir feil.

Anonymkode: 964a1...df2

Skrevet

Telefon er bare slitsomt.

Jeg er butikksjef.

Anonymkode: 1c127...71e

Skrevet

Telefon er unødvendig og slitsomt. Mas er negativt for prosessene er redelige og basert på kompetanse, så ingen snakker seg inn til intervju hos oss uansett. Men det er i det offentlige da. Uansett. Ikke ring. Utseende spiller heller ingen rolle, men god helse og god fysisk form må man ha (hos oss). 

Anonymkode: 1cf36...005

Skrevet

Hos oss er det mye lurere å komme innom enn å ringe. Da får vi pratet litt og dannet oss et førsteinntrykk. Ringing er bare mas.

Skrevet

Jeg trur dette kommer veldig an på hvilke type jobb det er snakk om. Butikkjobber og "enkle" jobber i så måte at det er helt opplagt hva slags arbeid som skal utføres og hvilke kvalifikasjoner som trengs for å utføre den jobben, så blir ringing bare teit - noe man gjør fordi det liksom er bra.

Men, ved mer avanserte jobber kan det å ringe for å sondere hva jobben faktisk vil gå ut på, og hvorvidt man er i målgruppa som søker så er det nok et pluss å ta den telefonen, men da vil den som ansetter nok ha bedre rutine og tid til å ta disse samtalene enn en butikksjef. 

Anonymkode: 3a459...19e

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trur dette kommer veldig an på hvilke type jobb det er snakk om. Butikkjobber og "enkle" jobber i så måte at det er helt opplagt hva slags arbeid som skal utføres og hvilke kvalifikasjoner som trengs for å utføre den jobben, så blir ringing bare teit - noe man gjør fordi det liksom er bra.

Men, ved mer avanserte jobber kan det å ringe for å sondere hva jobben faktisk vil gå ut på, og hvorvidt man er i målgruppa som søker så er det nok et pluss å ta den telefonen, men da vil den som ansetter nok ha bedre rutine og tid til å ta disse samtalene enn en butikksjef. 

Anonymkode: 3a459...19e

Dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...