Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Synes dere det er et pluss at folk ringer for å spør om ting/gjøre seg bemerket før dei sender søknad, eller er det egentlig litt slitsomt/irriterende? Anonymkode: 704ed...677
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg er butikksjef og setter pris på at folk leverer søknaden personlig så jeg ser hvem de er. Telefoner har jeg ikke tid til. Anonymkode: 1e0d7...498
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Telefoner er bare slitsomt!! Anonymkode: 771f2...687
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Vi er ute etter den som er best kvalifisert og du blir ikke bedre kvalifisert av å ta en telefon. Anonymkode: 7e304...23e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis de spør om vettuge ting er det greit, spør de om ting de burde vite eller enkelt kan finne ut selv, kan det være en faktor som rykker de nederst i bunken. Anonymkode: 159bd...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Det er bare slitsomt. Jeg jobber kun med rekruttering, og har ofte ute 6-8 stillinger samtidig. På det værste har jeg 20-25 samtaler om dagen med spørsmål, fra personer som ringer bare for å ringe. Det er fasinerende hvor lite originale spørsmålene er, og 90% av de kan folk finne ut selv med et enkelt klikk på hjemmesiden. Anonymkode: 46941...4bd
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er butikksjef og setter pris på at folk leverer søknaden personlig så jeg ser hvem de er. Telefoner har jeg ikke tid til. Anonymkode: 1e0d7...498 Dette! Og ha bilde på søknaden, så husker vi deg lettere. Anonymkode: 07610...a7f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette! Og ha bilde på søknaden, så husker vi deg lettere. Anonymkode: 07610...a7f Bare ikke tro at det er uvesentlig hvilket bilde du har på søknaden din. Jeg har seriøst fått CVer med bilder tatt på fest med glassaktige øyne, DYP utringning uten BH og duckface (ev bilde fra bord med ølflasker og vin på bordet foran seg). En annen syntes det var passende å bruke bilde av seg selv med Halloween-kostyme. Jeg lurer virkelig på hva folk tenker innimellom må jeg si. Anonymkode: 159bd...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare ikke tro at det er uvesentlig hvilket bilde du har på søknaden din. Jeg har seriøst fått CVer med bilder tatt på fest med glassaktige øyne, DYP utringning uten BH og duckface (ev bilde fra bord med ølflasker og vin på bordet foran seg). En annen syntes det var passende å bruke bilde av seg selv med Halloween-kostyme. Jeg lurer virkelig på hva folk tenker innimellom må jeg si. Anonymkode: 159bd...5d1 Hehe, jeg har også fått en søknad med et bilde med kaninfilter, altså kaninører, store øyne, kanintenner osv Anonymkode: 1e0d7...498
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, jeg har også fått en søknad med et bilde med kaninfilter, altså kaninører, store øyne, kanintenner osv Anonymkode: 1e0d7...498 🤣🤣 Anonymkode: 159bd...5d1
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg ansetter ikke, men er den som ofte tar imot søknader. Har en sjef som hater ansettelser, så vi som tar imot siler ut. Vi som får telefonene også. Ofte så er det bare generelle søknader siden vi har mange små stillinger og skoleungdom som jobber hos oss. Tror ikke vi har utlyst noen større stillinger i avdelingen jeg jobber på de siste ti åra. Egentlig er vi veldig glad for at sjefen ønsker vi bare skal ta imot, for det er oss de skal jobbe sammen med og vi som må få følelsen om det går eller ikke. Har de kommet igjennom nåløyet hos oss, kan han titte på søknad og cv. Vi har ikke tid til masse spm på tlf, da vi jobber med kunder hele tiden. Det er enklere og bedre med en liten samtale når de kommer og leverer søknad. Da skjønner kunder hva vi gjør, stå i tlf med kunder rundt oss blir feil. Anonymkode: 964a1...df2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Telefon er bare slitsomt. Jeg er butikksjef. Anonymkode: 1c127...71e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 Telefon er unødvendig og slitsomt. Mas er negativt for prosessene er redelige og basert på kompetanse, så ingen snakker seg inn til intervju hos oss uansett. Men det er i det offentlige da. Uansett. Ikke ring. Utseende spiller heller ingen rolle, men god helse og god fysisk form må man ha (hos oss). Anonymkode: 1cf36...005
the amazing spidermamma Skrevet 5. oktober 2017 #14 Skrevet 5. oktober 2017 Hos oss er det mye lurere å komme innom enn å ringe. Da får vi pratet litt og dannet oss et førsteinntrykk. Ringing er bare mas.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #15 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg trur dette kommer veldig an på hvilke type jobb det er snakk om. Butikkjobber og "enkle" jobber i så måte at det er helt opplagt hva slags arbeid som skal utføres og hvilke kvalifikasjoner som trengs for å utføre den jobben, så blir ringing bare teit - noe man gjør fordi det liksom er bra. Men, ved mer avanserte jobber kan det å ringe for å sondere hva jobben faktisk vil gå ut på, og hvorvidt man er i målgruppa som søker så er det nok et pluss å ta den telefonen, men da vil den som ansetter nok ha bedre rutine og tid til å ta disse samtalene enn en butikksjef. Anonymkode: 3a459...19e
oslofrk Skrevet 5. oktober 2017 #16 Skrevet 5. oktober 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trur dette kommer veldig an på hvilke type jobb det er snakk om. Butikkjobber og "enkle" jobber i så måte at det er helt opplagt hva slags arbeid som skal utføres og hvilke kvalifikasjoner som trengs for å utføre den jobben, så blir ringing bare teit - noe man gjør fordi det liksom er bra. Men, ved mer avanserte jobber kan det å ringe for å sondere hva jobben faktisk vil gå ut på, og hvorvidt man er i målgruppa som søker så er det nok et pluss å ta den telefonen, men da vil den som ansetter nok ha bedre rutine og tid til å ta disse samtalene enn en butikksjef. Anonymkode: 3a459...19e Dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå