Gå til innhold

Hovne lepper - et graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, men veldig tidlig i svangerskapet.

De siste dagene har jeg hatt så hovne lepper.. Munnen føles helt "sprengt" ut, liksom :)

Noen som har hatt dette som symptom tidlig i graviditeten? Jeg fikk det sist svangerskap, men helt på slutten før fødselen.

Anonymkode: 7e8a9...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. derimot kan det være et symptom på blodpropp, eller allergi.

Anonymkode: d02a3...8bb

Skrevet

Og man kan bli allergisk mot ting man "normalt tåler" i svangerskap

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og man kan bli allergisk mot ting man "normalt tåler" i svangerskap

Blodpropp? Burde jeg ikke da få problemer et annet sted i kroppen også?

Allergi, ja det ka det jo være. Men det er ikke sånn hovent at andre ser det, det er mer jeg som føler det. Ikke ubehagelig inne i munn/svelg, bare hoven følelse i lepper.

Jeg er i uke 5, liksom, så jeg tror ikke det er noe forhøyet fare for blodpropp på dette tidspunkt. Egget har vel så vidt festet seg.

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blodpropp? Burde jeg ikke da få problemer et annet sted i kroppen også?

Allergi, ja det ka det jo være. Men det er ikke sånn hovent at andre ser det, det er mer jeg som føler det. Ikke ubehagelig inne i munn/svelg, bare hoven følelse i lepper.

Jeg er i uke 5, liksom, så jeg tror ikke det er noe forhøyet fare for blodpropp på dette tidspunkt. Egget har vel så vidt festet seg.

HI

Hvorfor det? Man kan få blodpropp "overalt". Faren for blodpropp øker med én gang, den :) Men det var bare en mulighet, det er lite sannsynlig.

Du kan hovne opp i bare leppene av allergi. F.eks ved å bruke en leppepomade/lipgloss/leppestift/fuktighetskrem du ikke tåler. Eller å ha kommet borti noe. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Man kan få blodpropp "overalt". Faren for blodpropp øker med én gang, den :) Men det var bare en mulighet, det er lite sannsynlig.

Du kan hovne opp i bare leppene av allergi. F.eks ved å bruke en leppepomade/lipgloss/leppestift/fuktighetskrem du ikke tåler. Eller å ha kommet borti noe.

Takk for svar :)

Jeg får følge med på det, og ta kontakt med noen eventuelt..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...