Gå til innhold

Hvis du kunne tjent 115 000 på 2 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ville du jobbet 18 timer i døgnet. Ikke sett ungene og sovet minimalt?

Er det verdt det?

Anonymkode: 4b2ed...d34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... mannen min jobber brått så mye og tjener IKKE på langtnær så mye på det. Så ja!

Anonymkode: 2e21a...ce0

Skrevet

Hvis det bare var snakk om de to ukene så JA!

Anonymkode: 75299...366

Skrevet

Sliter med økonomien for tiden, og vrir og vender på kronene, så uten tvil JA. 

Anonymkode: c2aca...c4f

Skrevet

JA, uten tvil. Mannen kunne tatt seg av ungene, så det hadde nok gått helt fint.

Skrevet

Ja! Det er bare to uker!!

Anonymkode: bc132...a2f

Skrevet

To uker, helt klart om du ellers er frisk. Men da må også mannen være enig i det og legge forholdene tilrette slik at han tar alt, har mat klar og lar deg bare konsentrere deg om jobben. Og så bør du har noen dager til å sove og slappe helt av etterpå.

Planlegg kostholdet de to ukene, spis sunt!

Anonymkode: 324d0...cfd

Skrevet

Blir forresten veldig nysgjerrig på hva du gjør de to ukene... :)

Anonymkode: 324d0...cfd

Skrevet

Det er snakk om doble vakter, natt /dag /aften og helg. 

Jeg får ikke fri etterpå, men må tilbake i "vanlig" 100% jobb. Ingen rom for feriedag den neste mnd ihvertfall.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det om ikke pengene ville kommet veldig veldig godt. Går det an å jobbe mange av vaktene, men ikke alle?

Trenger dere pengene hadde jeg gjort det om helsa tillot det.

Anonymkode: 953f4...a8e

Skrevet

Nei det var ikke et alternativ. Enten dekket jeg alle vaktene eller så kunne ikke de to jeg skulle dekke for dra. 

Jeg har allerede takket ja. Er nå snart midtveis i perioden og er sliten...Trengte en påminnelse om at det er verdt det...

Skrevet

Som tolk tjener man lett 20.000 på tre dager i retten, og da jobber man bare fra ni til tre.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke fri etterpå, men må tilbake i "vanlig" 100% jobb. Ingen rom for feriedag den neste mnd ihvertfall.

Men er det lov? Håper ikke det er i helsevesenet dette?

Anonymkode: fc131...679

Skrevet

Husk at med en plutselig økning i bruttolønn, vil store deler forsvinne i skatt. (regner ikke med du jobber svart)

Anonymkode: 2ac82...2b9

Skrevet

Hvis det bare var for to uker hadde jeg absolutt gjort det.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det var ikke et alternativ. Enten dekket jeg alle vaktene eller så kunne ikke de to jeg skulle dekke for dra. 

Jeg har allerede takket ja. Er nå snart midtveis i perioden og er sliten...Trengte en påminnelse om at det er verdt det...

Det er verdt det! Selv om du er sliten nå, så er to uker lite i det store perspektivet. Du tjener 20 % av en gjennomsnittlig årslønn i løpet av svært kort tid! Stå på!

Bare husk å avtale med mannen at du må ta det litt rolig den første uka etter du er ferdig. Legge deg tidlig, enkle middager osv. 🙂

Anonymkode: 3b945...9df

Skrevet

Ja herregud, helt klart, så lenge det var noen andre som kunne ta seg av ungene på en tilfredsstillende måte så hadde jeg ikke vurdert å si nei engang.

Da jeg leste overskriften tenkte jeg først prostitusjon eller noe, og tenkte at nei, de pengene ville fått for stor bismak, men det hadde vært surt å la dem gå likevel. :P

Anonymkode: 2d6a9...a0d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husk at med en plutselig økning i bruttolønn, vil store deler forsvinne i skatt. (regner ikke med du jobber svart)

Anonymkode: 2ac82...2b9

De «forsvinner» jo ikke i skatt!! Betaler man for mye skatt denne måneden pga høy lønn så får man det jo igjen når skatteoppgjøret kommer! Du blir jo ikke straffet for å tjene mye en måned😂!!

Anonymkode: 09188...86d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De «forsvinner» jo ikke i skatt!! Betaler man for mye skatt denne måneden pga høy lønn så får man det jo igjen når skatteoppgjøret kommer! Du blir jo ikke straffet for å tjene mye en måned😂!!

Jo mer du tjener, jo mer skatt betaler du. 

Anonymkode: 4fa9d...299

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo mer du tjener, jo mer skatt betaler du. 

Anonymkode: 4fa9d...299

Ja selvfølgelig betale du mer skatt jo mer du tjener, det vet jo alle. Men det jeg sier er at hvis man blir trukket en veldig høy andel skatt på denne ene lønnen så blir det jo riktig beregnet når skatteoppgjøret kommer og man får da igjen pengene hvis man har betalt for mye. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ulovlig i følge Arbeidsmiljøloven.  

Anonymkode: f343d...fe7

Skrevet

Hva jobber du med, hi?

Jeg jobber i luftfart, og kan lett tjene 12 000 kr dagen. Men, jeg kan max jobbe 60 timer i uka, og hvis jeg bryter det kan jeg miste lisensene mine. Så hva er det du jobber med, hi? Syns dette hørtes litt fishy ut. 

Anonymkode: 603ed...9bc

Gjest Marge Simpson
Skrevet (endret)

Jobber du i helsesektoren? Hvor lang hviletid har du mellom dobbeltvakter til neste vakt?

Lykke til videre! Hvil deg når du kan

Endret av Marge Simpson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...