Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Bruker i gjennomsnitt 3 timer på legging nå. Babyen spretter rundt og er illsint. Spiller ingen rolle om jeg går inn og ut hundre ganger. Han ruller over på magen og roper. Han kan fint rulle over til ryggen igjen men det vil han ikke. Noen råd? Han er 7 mnd Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Ah. Dessverre ingen råd! Bare husker så godt at vi hadde det sånn. Det gikk over til slutt. Begynte å sove godt da hun var ca 15 mnd! Anonymkode: 4f541...d02
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ah. Dessverre ingen råd! Bare husker så godt at vi hadde det sånn. Det gikk over til slutt. Begynte å sove godt da hun var ca 15 mnd! Anonymkode: 4f541...d02 15 mnd?? Oi oi... føler jeg er på vei til å bli gal nå og det har bare holdt på noen uker. Hjelper ikke ta opp heller for han er illsint. H.i Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Hos oss funket det at jeg ammet dem i søvn. Eller at mannen bar dem til de sovnet. Har et vennepar som begynte å bruke vogna en periode. Ja da. Viktig at de sovner selv og bla bla bla. Jeg la meg tett inntil dem, pakka dyne rundt oss, amma, og de sovna på maks ti min. I den urolige alderen har mine roet seg veldig av å bli "pakket tett inn". Anonymkode: cde53...dfb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss funket det at jeg ammet dem i søvn. Eller at mannen bar dem til de sovnet. Har et vennepar som begynte å bruke vogna en periode. Ja da. Viktig at de sovner selv og bla bla bla. Jeg la meg tett inntil dem, pakka dyne rundt oss, amma, og de sovna på maks ti min. I den urolige alderen har mine roet seg veldig av å bli "pakket tett inn". Anonymkode: cde53...dfb Det samme her. Anonymkode: 38e27...08f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hos oss funket det at jeg ammet dem i søvn. Eller at mannen bar dem til de sovnet. Har et vennepar som begynte å bruke vogna en periode. Ja da. Viktig at de sovner selv og bla bla bla. Jeg la meg tett inntil dem, pakka dyne rundt oss, amma, og de sovna på maks ti min. I den urolige alderen har mine roet seg veldig av å bli "pakket tett inn". Anonymkode: cde53...dfb Her funker det ikke å amme i søvn lenger desverre. Så fort han slipper puppen så begynner han å turne rundt. Han sovner aldri armene våre og hater å bli byssa og bært når han er trøtt. Han har egentlig stort sett funnet roen selv. Problemet nå er at han girer seg opp og blir overtrøtt og får desverre ikke sove. Har til nøds puttet han i vogna og trilla tur men nå begynner det å bli kaldt så stusselig å sitte ute til langt på natt 🤣 H.i Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bruker i gjennomsnitt 3 timer på legging nå. Babyen spretter rundt og er illsint. Spiller ingen rolle om jeg går inn og ut hundre ganger. Han ruller over på magen og roper. Han kan fint rulle over til ryggen igjen men det vil han ikke. Noen råd? Han er 7 mnd Anonymkode: 84bc7...9b0 Juster på søvn på dagtid så ungen er trøtt ved legging... Anonymkode: af75f...ea2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Juster på søvn på dagtid så ungen er trøtt ved legging... Anonymkode: af75f...ea2 Ok han sover bare 2 timer tilsammen på dagen. En gang fra 9.00-10.00 og en gang fra 13.00-14.00. Så han er ganske trøtt når han legges. Han er ikke blid når han turner rundt. Han er sint og trøtt. tLegges 19.30 og har alltid sovnet på et blunk. Hiver jeg han vogna sovner han på under 5 min fordi da er han bundet fast. Nå sovnet han endelig etter mye om og men. Måtte ta han over i min seng og holde dyna rundt han så han ikke fikk turna og da sovnet han. H.i Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 Prøv å legge han tidligere ? Kjenner de som har måtte legge barnet 18.30 da barnet var trøtt da... Anonymkode: 44761...632
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Ja Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Prøv å legge han tidligere ? Kjenner de som har måtte legge barnet 18.30 da barnet var trøtt da... Anonymkode: 44761...632 Ja prøvd det flere ganger 👍 men da tar han seg bare en lur på 30 min etter et par timer med turning og holder det gående til kl 01-02 🤣 Vi var bortskjemte før da han la seg kl 18 og våkner kun kl 24 for pupp og sov videre til kl 06. Var deilig så lenge det varte 👍 han sover som en prins i vogna for der klarer han ikke å turne Anonymkode: 84bc7...9b0
Mononoke Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Han sover veldig lite på dagen da, så han er muligens overtrøtt også. I den alderen "skal" de sove ti timer på natt og fire timer på dag. Gi og ta.
MrsRose Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Har du prøvd baby-sovepose? Kanskje en ide siden du sier han sover godt i vogna, ellers sover han jo veldig lite på dagen. Og har veldig lang våkentid fra siste dupp til legging. Jeg tror han er overtrøtt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 Har og har hatt det slik. Nøkkelen for oss er å være konsekvente på at hun ikke får sove lenger enn til 7 om morgenen. Helst ikke sove mer en 1,5 time på dagen (hun er 17 mnd). Når hun var 7 mnd var det amming og at jeg lå ved siden av og holdt en hånd på ho. Samtidig har vi erfart gang på gang at alt er faser. Det kommer og går. Det som er vanskelig i dag er lett i morgen osv... hold ut, du gjør ingenting feil! Anonymkode: 35c08...1c1
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, Mononoke skrev: Han sover veldig lite på dagen da, så han er muligens overtrøtt også. I den alderen "skal" de sove ti timer på natt og fire timer på dag. Gi og ta. Ja han sover lite på dagen. Men får han ikke til å sove mer desverre. Travel kar ☺ H.i Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, MrsRose skrev: Har du prøvd baby-sovepose? Kanskje en ide siden du sier han sover godt i vogna, ellers sover han jo veldig lite på dagen. Og har veldig lang våkentid fra siste dupp til legging. Jeg tror han er overtrøtt. Han har alltid sovet lite på dagen. Har prøvd å gi han en dupp kl 15 men da sovner han ikke før langt på natt. Før dette tullet startet la han seg kl 18.30 men så begynte han å kjase fra 18.30 og sovnet fint når han ble lagt 19.30. Og nå kjaser han uansett 🤣 H.i Ikke prøvd sovepose men vurderer det sterkt nå 👍 Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har og har hatt det slik. Nøkkelen for oss er å være konsekvente på at hun ikke får sove lenger enn til 7 om morgenen. Helst ikke sove mer en 1,5 time på dagen (hun er 17 mnd). Når hun var 7 mnd var det amming og at jeg lå ved siden av og holdt en hånd på ho. Samtidig har vi erfart gang på gang at alt er faser. Det kommer og går. Det som er vanskelig i dag er lett i morgen osv... hold ut, du gjør ingenting feil! Anonymkode: 35c08...1c1 Vi er oppe rundt kl 6-7 hver dag pga eldre barn som skal på skolen. Savner tiden hvor jeg kunne amme han i søvn på kvelden ☺ det er nok faser som du sier ja. Når jeg fullammet sov han hele kvelden og natta mens nå som han får fast føde kjaser han hele kvelden og pupper hele natta lang. H.i Anonymkode: 84bc7...9b0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 På den toden ga jeg en flaske varm velling inne på soverommet med senket lys. Det selv om barnet akkurat hadde spist kvelds. Det gjorde barnet rolig, stappmett og søvnig. Var bare å legge det forsiktig ned og så var det rolig til 07 morgenen etter. Anonymkode: e4752...001
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #18 Skrevet 5. oktober 2017 Sovepose! Og prøv å justér leggetiden. Kanskje er han overtrøtt. Prøv dere frem. Anonymkode: dde83...ec6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #19 Skrevet 5. oktober 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja Ja prøvd det flere ganger 👍 men da tar han seg bare en lur på 30 min etter et par timer med turning og holder det gående til kl 01-02 🤣 Vi var bortskjemte før da han la seg kl 18 og våkner kun kl 24 for pupp og sov videre til kl 06. Var deilig så lenge det varte 👍 han sover som en prins i vogna for der klarer han ikke å turne Anonymkode: 84bc7...9b0 Så hvor mange timer sover barnet totalt i døgnet? Sovner i 21:00-22:00 tida? Opp klokka 7:00? En time på formidddg og en på ettermiddag? Anonymkode: a08e1...57e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #20 Skrevet 5. oktober 2017 Sovepose med sele. Da får han hjelp til å roe seg ned, og det er virkelig ingen forskjell på å sove med sele i vogn og seng. Løs selen når han har sovnet. Anonymkode: 2a6c4...b9a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #21 Skrevet 5. oktober 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok han sover bare 2 timer tilsammen på dagen. En gang fra 9.00-10.00 og en gang fra 13.00-14.00. Så han er ganske trøtt når han legges. Han er ikke blid når han turner rundt. Han er sint og trøtt. tLegges 19.30 og har alltid sovnet på et blunk. Hiver jeg han vogna sovner han på under 5 min fordi da er han bundet fast. Nå sovnet han endelig etter mye om og men. Måtte ta han over i min seng og holde dyna rundt han så han ikke fikk turna og da sovnet han. H.i Anonymkode: 84bc7...9b0 Da virker det jo som han sover litt lite, og legges sent. Han er kanskje overtrøtt? Anonymkode: af75f...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå