Gå til innhold

TANNVERK! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan starte med og si jeg har fått time hos tannlege neste Onsdag. 

Hvordan lindre smerte i mellomtiden? Nå tenker jeg mest på resptfrie midler fra apoteket  som kan hjelpe. Sånne "kjerringråd" varer som regel bare noen minutter, så med mindre de er "langvarig" effektive trenger jeg ikke slike råd :)

Hjelp, hjelp! :(;

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux og Paracet i kombi. Evt ring tannlegen for råd/resept/purring på time. 

Anonymkode: 46f26...cf5

Skrevet

Kunne du ikke få akuttime før det? Fortalte du hvor vondt du hadde?

Som anonym over her sier, ta en paracet og en ibux sammen, det hjelper bedre enn bare en type. Har du paralgin forte hjelper det også, det er gjerne det tannlegen skriver ut resept på etter smertefulle inngrep.

Anonymkode: 80a94...2d3

Skrevet

Ibux og paracet, da mener dere å svelge de ikke sant? Eller knuse de på tannen? (Mener jeg har hørt noen har gjort det og) 😅 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kunne du ikke få akuttime før det? Fortalte du hvor vondt du hadde?

Som anonym over her sier, ta en paracet og en ibux sammen, det hjelper bedre enn bare en type. Har du paralgin forte hjelper det også, det er gjerne det tannlegen skriver ut resept på etter smertefulle inngrep.

Anonymkode: 80a94...2d3

Greia er at jeg har ikke sånn KJEMPE vondt (enda), men jeg kjenner det bygger seg opp. Det vondt nok til å ødelegge en dag for meg - men ikke så vondt så jeg vrir meg i smerte liksom. Er jeg "kjempeheldig" holder smerten seg på dette nivået til Onsdag :)

Men skikkelig tannverk unner jeg ikke min værste fiende - så jeg vil GJERNE ha tips så jeg er forberedt! :)

Skrevet

Paracet og ibux ja. Svelge tbl. Jeg hadde mest vondt på kvelden og natten. Måtte også vente et par uker på time pga manglende barnevakt. 

Anonymkode: a2b41...631

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Paracet og ibux ja. Svelge tbl. Jeg hadde mest vondt på kvelden og natten. Måtte også vente et par uker på time pga manglende barnevakt. 

Ja, nettopp barnevakt som er grunnen her også til at jeg ikke får noe før. Da skal jeg iallefall ha et godt lager av det :)

Skrevet

Ibux og paracet.

Kanel rett på tanna du har vond i, høres rart ut men funker! :)

Anonymkode: c9b54...269

Skrevet

Bare Ibux , 400mg og 4 tabletter i døgnet!

Anonymkode: 5f557...499

Skrevet

Iskaldt vann. Det var det eneste som funket på meg da ibux og paracet ikke var nok. Før det, så hjalp det litt å tygge nellikspikere. Og jeg synes du bør få en hastetime før helga. 

Skrevet
13 timer siden, spiresnart skrev:

Ja, nettopp barnevakt som er grunnen her også til at jeg ikke får noe før. Da skal jeg iallefall ha et godt lager av det :)

Ja og ta til faste tider og så før smerten kommer slik at du slipper smertetoppene for da hjelper ingenting. Paracet hver 8. Time og ibux hver 6 time. Jeg hadde så vondt de siste dagene at jeg endte opp med å doble dosene men i samråd med tannlege. Ble jo helt invalid av smertene. Føler med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...