Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Vi har kjøpt et sted med skog. Rett før vi la inn bud viste det seg at selger hadde bestilt hugging av skogen. Nå er den hugget og verdien på tomten er forringet. Vi fik jo informasjon om hogsten før vi kjøpte, så det må vi godta. Det rare er at Selger sier han ble rådet av takstmann til å gjøre det slik og at dette ble tatt høyde for i taksten. I taksten fremkommer det ikke. Der står det jo st det er skog, mens det nå faktisk er hogstfelt. Megler viser til rakstmann. Takstmann svarer ikke på tlf. I morgen er kontraktsmøte. Hva gjør jeg? Anonymkode: 032fa...75f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt et sted med skog. Rett før vi la inn bud viste det seg at selger hadde bestilt hugging av skogen. Nå er den hugget og verdien på tomten er forringet. Vi fik jo informasjon om hogsten før vi kjøpte, så det må vi godta. Det rare er at Selger sier han ble rådet av takstmann til å gjøre det slik og at dette ble tatt høyde for i taksten. I taksten fremkommer det ikke. Der står det jo st det er skog, mens det nå faktisk er hogstfelt. Megler viser til rakstmann. Takstmann svarer ikke på tlf. I morgen er kontraktsmøte. Hva gjør jeg? Anonymkode: 032fa...75f Men hvis dere ble informert om dette før dere kjøpte, hva skal dere klage på? Hvorfor avbestilte dere den ikke? Anonymkode: 6429c...a75
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvis dere ble informert om dette før dere kjøpte, hva skal dere klage på? Hvorfor avbestilte dere den ikke? Anonymkode: 6429c...a75 Vi forsøkte å avbestille, men det var ikke mulig. Det jeg ønsker å klage på er jo at taksten er uriktig. Det står skog og er ikke lenger skog. Selger sier at han ble anbefalt dette av takstmann og at det er tatt høyde for i taksten. Det står ikke et ord om det i taksten. Anonymkode: 032fa...75f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Men det viste seg før dere la inn bud.. Anonymkode: 12604...79a
Tipp topp Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Det spiller vel ingen rolle om det står skog i taksten hvis dere fikk beskjed om at skogen ville forsvinne før dere la inn bud. Da har jo selger gjort alt riktig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg forstår ikke hva dere vil oppnå med dette. Selger har sitt på det tørre, dere la inn bud med viten om hva som skulle skje med skogen. Anonymkode: 4b28f...2f8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Her har dere ingenting å fare med. Så lenge dere ble opplyst om hogsten før dere la inn bud, er det ikke å anse som en mangel, selv om det ikke kommer frem i taksten. Anonymkode: f56f4...12b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 Men hvis det ble tatt høyde for at skogen ble hugget i taksten har dere jo ikke tapt noe? Anonymkode: 7f4ab...6ec
HvittHus Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har kjøpt et sted med skog. Rett før vi la inn bud viste det seg at selger hadde bestilt hugging av skogen. Nå er den hugget og verdien på tomten er forringet. Vi fik jo informasjon om hogsten før vi kjøpte, så det må vi godta. Det rare er at Selger sier han ble rådet av takstmann til å gjøre det slik og at dette ble tatt høyde for i taksten. I taksten fremkommer det ikke. Der står det jo st det er skog, mens det nå faktisk er hogstfelt. Megler viser til rakstmann. Takstmann svarer ikke på tlf. I morgen er kontraktsmøte. Hva gjør jeg? Anonymkode: 032fa...75f Så lenge dere fikk informasjonen før dere la inn bud, har dere ingenting å komme med i denne saken slik jeg ser det. Selger har oppfylt sin opplysningsplikt og dere valgte å legge inn bud vel vitende om at skogen ville bli hugget. At det ikke er beskrevet i taksten, ser jeg ikke skal utløse noen rettigheter så lenge dere fikk informasjonen før bud ble gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå