Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg jobber på en arbeidsplass med få ansatte. jeg har et veldig godt forhold til min sjef, både på det profesjonelle og det personlige plan. I mine oppgaver ligger mye representasjon, kursvirksomhet og annet som gjerne planlegges / bookes inn lang tid i forveien. Nå er jeg gravid, men bare 5 uker på vei. Det vil jo i praksis si at jeg har en stor risiko for å miste i denne tidlige fasen, men gravid er jeg.. Jeg lurer da på om jeg skal fortelle det til min leder allerede nå, eller om jeg skal vente.. Jeg kan jo skape mye styr for ingenting hvis jeg sier det nå kanskje. men dersom det ikke går galt, og jeg faktisk får et barn (vanskelig for meg å tro på det helt enda) så har det å si ifra tidlig spart oss for mange avlysninger og omprioriteringer lengre frem i tid. Anonymkode: 7b529...f19
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på en arbeidsplass med få ansatte. jeg har et veldig godt forhold til min sjef, både på det profesjonelle og det personlige plan. I mine oppgaver ligger mye representasjon, kursvirksomhet og annet som gjerne planlegges / bookes inn lang tid i forveien. Nå er jeg gravid, men bare 5 uker på vei. Det vil jo i praksis si at jeg har en stor risiko for å miste i denne tidlige fasen, men gravid er jeg.. Jeg lurer da på om jeg skal fortelle det til min leder allerede nå, eller om jeg skal vente.. Jeg kan jo skape mye styr for ingenting hvis jeg sier det nå kanskje. men dersom det ikke går galt, og jeg faktisk får et barn (vanskelig for meg å tro på det helt enda) så har det å si ifra tidlig spart oss for mange avlysninger og omprioriteringer lengre frem i tid. Anonymkode: 7b529...f19 En annen årsak til at jeg lurer på å si det allerede nå er at jeg skal holde et større kurs om et par uker, og jeg har allerede begynt å bli veldig morgenkvalm og generell uggen i løpet av dagen. Det hadde kanskje vært greit å gi en "heads up" på situasjonen i forkant av det? Samtidig ønsker jeg ikke å gå ut med det til resten, vi har kun fortalt dette til foreldre foreløpig.. så ejg setter kanskje lederen i en litt vanskelig situasjon. Men det hadde vært fint å ha en "alliert" på jobben egentlig. HI Anonymkode: 7b529...f19
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg var skikkelig dårlig og sa ifra i uke 10 første gangen (hadde da vært sykemeldt og hatt ferie siden uke 7). Andre gangen sa jeg ifra I uke 8, hadde da vært kvalm siden uke 7. Anonymkode: 48d8f...db6
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Husker ikke når jeg fortalte det når jeg gikk gravid de første gangene, er 13-16 år siden. Tror ikke jeg fortalte det før ca uke 12 eller etter. De siste svangerskapene mine ble jeg dårlig tidlig, det første av de ble jeg sykemeldt i uke 7 da jeg var ekstremt sliten. Fortalte det da, sidene det var utrolig mye stress på jobben akkurat da, da vi var i en omorganiseringsprosess, det var flere sykemeldinger, og jeg vet at det pga det passet utrolig dårlig. Jeg mistet i uke 8, og da var det veldig greit at sjefen visste det. Det siste svangerskapet fortalte jeg det i uke 9-10, da jeg hadde behov for å legge med nedpå i løpet av arbeidsdagen, og måtte ha tillatelse til dette fra sjefen. Da ble det oppdaget MA i uke 13, hvor det hadde vært dødt i ca 3 uker. Var veldig greit at sjefen visste det da også. Anonymkode: 46b59...d51
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husker ikke når jeg fortalte det når jeg gikk gravid de første gangene, er 13-16 år siden. Tror ikke jeg fortalte det før ca uke 12 eller etter. De siste svangerskapene mine ble jeg dårlig tidlig, det første av de ble jeg sykemeldt i uke 7 da jeg var ekstremt sliten. Fortalte det da, sidene det var utrolig mye stress på jobben akkurat da, da vi var i en omorganiseringsprosess, det var flere sykemeldinger, og jeg vet at det pga det passet utrolig dårlig. Jeg mistet i uke 8, og da var det veldig greit at sjefen visste det. Det siste svangerskapet fortalte jeg det i uke 9-10, da jeg hadde behov for å legge med nedpå i løpet av arbeidsdagen, og måtte ha tillatelse til dette fra sjefen. Da ble det oppdaget MA i uke 13, hvor det hadde vært dødt i ca 3 uker. Var veldig greit at sjefen visste det da også. Anonymkode: 46b59...d51 Huff! Stakkars deg! Jeg tenker også at det er helt greit at sjefen vet det, også dersom det går galt. Jeg har fortalt det til henne nå. Hun ble kjempeglad! En fantastisk sjef og venn HI Anonymkode: 7b529...f19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå