Gå til innhold

Når nav ikke holder behandlingstid ?? 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ventet over 8 mnd på at dei skal bli ferdig med saken min. Fått brev om at behandlingstid er 8 mnd. Og den er gått ut no. Ringte mandag, og fekk beskjed om at dei jobber med saken min.... noe dei alltid sier 😴 hjelpe vel ikke ringe meir? Får jo bare samme beskjed... har ikke dei regler om og holde fristen? 

Er snakk om over 120.000 dei skal betale tilbake. Så ganske surt...

Anonymkode: 281fe...7ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med de her for noen uker siden og da sa hun at fristen hadde gått ut så hun skulle sende purring på at de måtte få den ferdig. Bare å mase, ellers kommer du hvertfall ingen vei 

Anonymkode: 399c0...12b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket med de her for noen uker siden og da sa hun at fristen hadde gått ut så hun skulle sende purring på at de måtte få den ferdig. Bare å mase, ellers kommer du hvertfall ingen vei 

Anonymkode: 399c0...12b

Føler dei blir mer irritert jo mer jeg ringer 😳 

Skrevet

Nav kan gjøre hva de vil. Jeg mistet jobben pga sykdom og søkte dermed aap. Det fikk jeg avslag på, fordi saksbehandler mente at jeg var frisk. Hun hadde jo samme diagnose selv. Til h... med hva tre forskjellige leger på to av landets største sykehus mente.

Så bare sitt rolig i båten, du hi, så du ikke får dem på nakken i stedet.

Anonymkode: da998...79d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nav kan gjøre hva de vil. Jeg mistet jobben pga sykdom og søkte dermed aap. Det fikk jeg avslag på, fordi saksbehandler mente at jeg var frisk. Hun hadde jo samme diagnose selv. Til h... med hva tre forskjellige leger på to av landets største sykehus mente.

Åh herregud 😱😱 

Skrevet

Jeg har heldigvis advokat på laget. Så advokaten purret på Nav for meg da de gikk over sin egen behandlingstid. Da svarte de fort. Men advokaten sa at det hjelper egentlig ikke, for Nav bryr seg ikke om at advokater kjefter på de. Jeg var heldig. Hvis det ikke hjelper, så klag til Sivilombudsmannen. Da pleier Nav å få ut fingeren.

Anonymkode: 2190f...ea5

Skrevet

Jeg venter også på en klagesak. Ventet først seks måneder, ingen svar. Purret, fikk beskjed om fire nye måneder. De gjør som de vil. 

Anonymkode: a641e...1e7

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme skjedde med meg. Fikk avslag to ganger tross erklæringer fra forskjellige profesjoner innen helse. Endte opp i retten og hele prosessen tok halvannet år. Jeg vant heldigvis fram og fikk tilbakebetalt det jeg hadde krav på! 

Anonymkode: 443a0...b9f

Skrevet

Det kan no ikke vere lov og holde på slik ? Har ikke dei regelverk eller noe? 😱

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, de har et regelverk, men dessverre er har det ingen konsekvenser når de bryter det 

Kanskje de hadde anstrengt seg litt mer om det ble innført erstatningskrav når de bryter det.... 

Anonymkode: f2849...fd9

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Og som jeg har svart tidligere i tråden: klag til Sivilombudsmannen når dine egne klager/purringer ikke hjelper.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo. Og som jeg har svart tidligere i tråden: klag til Sivilombudsmannen når dine egne klager/purringer ikke hjelper.

Hørte med ei venninne som tidligere jobbet i nav, hun sa det ville ta lengre tid om jeg klaget, da blir det ny sak og ny behandlingstid 😖

Skrevet

Jeg har en sak inne som skal ta maks to uker,det er nå gått snart tre mnd... ingen ringer som de sier og ingenting skjer. Imorgen ringer jeg fylkesmannen etter samtale med ei dame på nav sitt sentralbord! Helt utrolig..nav burde omgjøres!

Anonymkode: 47f40...8a0

Skrevet

Den nye saksbehandlern min beklaget seg mye, da jeg var på møte og sa at jeg ikke hadde fått svar på søknad etter 1 år. Hun sa at den skulle prioriteres. Tok vel enda mange mnd, Og da var brevet deres datert desember , men jeg fikk det i posten  etter klagefristen min. Si i mai 😂👏👏👏

Anonymkode: e6d13...cff

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg er 1 prioritert 😅 eg trur på julenissen og jeg 🙄 er vel bare noe dei sier, for å slippe og ro seg rundt heile Europa 😴

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme skjedde med meg. Fikk avslag to ganger tross erklæringer fra forskjellige profesjoner innen helse. Endte opp i retten og hele prosessen tok halvannet år. Jeg vant heldigvis fram og fikk tilbakebetalt det jeg hadde krav på! 

Det er drøyt, altså. Hvordan var prosessen frem til rettssaken startet? Tok du advokat da du merket at noe skurret? 

Jeg ble helt sjokkert på møtet med nav. Saksbehandler sa rett ut til meg at jeg hadde ingenting der å gjøre, og at jeg umiddelbart burde trekke søknaden om aap da de likevel kom til å gi meg avslag. Jeg kommer til å søke igjen snart, og da vil jeg ha med meg båndopptaker på møtene med nav. 

Kudos til deg som gikk til sak og vant! 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er drøyt, altså. Hvordan var prosessen frem til rettssaken startet? Tok du advokat da du merket at noe skurret? 

Jeg ble helt sjokkert på møtet med nav. Saksbehandler sa rett ut til meg at jeg hadde ingenting der å gjøre, og at jeg umiddelbart burde trekke søknaden om aap da de likevel kom til å gi meg avslag. Jeg kommer til å søke igjen snart, og da vil jeg ha med meg båndopptaker på møtene med nav. 

De sa til meg på sykemelding møte at jeg kom til å få avslag på aap. Jeg valgte å søke for det , ble kalt inn på møte. Var der 10 min og to dager etter fikk jeg beskjed at jeg kunne begynne på omskolering med aap innvilget 

Anonymkode: d288a...96c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til avslag fra nav var at jeg hadde fått innvilget aap (eller rehabiliteringspenger som det het den gang da) for over 10 år siden for noe av samme problematikk. Da jeg ble påkjørt med bil for et par år side så fikk jeg problemer igjen med samme skade som jeg hadde for da 10 år siden, så  nav mente tydeligvis at man ikke kan skade seg flere ganger. I tillegg så har jeg en utdannelse hvor jeg jobbmarkedet er stort og jeg kan jobbe variert,  så de mente dermed at jeg var frisk nok til å kunne jobbe. 

Da jeg fikk avslag på klage nr 2 så hyret jeg advokat privat, spesialist på slike saker. Nav måtte dekke alle konstnadene hans ifm saken og jeg fikk som sagt erstatning :) 

Du må for all del ikke finne deg i å bli behandlet på den måten, kjenner jeg blir utrolig provosert altså :(

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til avslag fra nav var at jeg hadde fått innvilget aap (eller rehabiliteringspenger som det het den gang da) for over 10 år siden for noe av samme problematikk. Da jeg ble påkjørt med bil for et par år side så fikk jeg problemer igjen med samme skade som jeg hadde for da 10 år siden, så  nav mente tydeligvis at man ikke kan skade seg flere ganger. I tillegg så har jeg en utdannelse hvor jeg jobbmarkedet er stort og jeg kan jobbe variert,  så de mente dermed at jeg var frisk nok til å kunne jobbe. 

Da jeg fikk avslag på klage nr 2 så hyret jeg advokat privat, spesialist på slike saker. Nav måtte dekke alle konstnadene hans ifm saken og jeg fikk som sagt erstatning :) 

Du må for all del ikke finne deg i å bli behandlet på den måten, kjenner jeg blir utrolig provosert altså :(

Takk for svar. 

Helt utrolig hvordan nav oppfører seg innimellom - jeg trodde ikke det gikk an.

Nei, jeg har ingen planer om å gi meg, dette er noe jeg faktisk har rett på. Det ordner seg nok. 

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. 

Helt utrolig hvordan nav oppfører seg innimellom - jeg trodde ikke det gikk an.

Nei, jeg har ingen planer om å gi meg, dette er noe jeg faktisk har rett på. Det ordner seg nok. 

Krysser fingre for deg men ha tålmodighet ;)

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krysser fingre for deg men ha tålmodighet ;)

Takk! 💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...