Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 I januar begynte 1 åringen å få eksem. Tilfelle av atopisk eksem sa lege og vi merket at janus ull førte til mer eksem. Så ble det til slutt bra, har brukt mildison enkelte tilfeller. Fått spes bak knærne og i albuehasen nå i senere tid. Bedre nå. Og omtrent borte. Vil det da si at hun har atopisk eksem eller kan hun vokse det av seg? Kan vi prøve m janus ull igjen? Det var kun d storesøster brukte. Må vel ut å handle 😅 Anonymkode: 620ad...772
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Det er jo bare å prøve forsiktig. Vår har kraftig eksem, men han reagerer ikke på ull. (Vi har bomullsklær der han har sår selvfølgelig). Så vi bruker ullstrømpebukser og ullsokker osv, da han kun blir rammet på overkroppen og ansiktet. Anonymkode: b914c...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er jo bare å prøve forsiktig. Vår har kraftig eksem, men han reagerer ikke på ull. (Vi har bomullsklær der han har sår selvfølgelig). Så vi bruker ullstrømpebukser og ullsokker osv, da han kun blir rammet på overkroppen og ansiktet. Anonymkode: b914c...5ff Vår kan også ha tykk ull over tynne bomullsgensre. Men dette er personavhengig. Dere må bare prøve dere frem. Anonymkode: b914c...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Dere kan jo teste, mange vokser det av seg. Mannen min plages fremdeles i en alder av 35. Vi forsøkte på ny vinter nr 2, men gutten fikk utslett allerede etter et par timer, både av ullbodyer, tolags med bomull innerst og av tykkere ullgensere (ermerm, hals og ansikt). Må sies at vår var hardt rammet med hissig eksem over hele kroppen, fulgt opp av spesialist og måtte smøres med både kortisonsalver og fuktighetskrem mange ganger daglig det første leveåret. Han kan kun bruke ullbukser og ullsokker over strømpebukser av bomull. Anonymkode: ae122...165
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dere kan jo teste, mange vokser det av seg. Mannen min plages fremdeles i en alder av 35. Vi forsøkte på ny vinter nr 2, men gutten fikk utslett allerede etter et par timer, både av ullbodyer, tolags med bomull innerst og av tykkere ullgensere (ermerm, hals og ansikt). Må sies at vår var hardt rammet med hissig eksem over hele kroppen, fulgt opp av spesialist og måtte smøres med både kortisonsalver og fuktighetskrem mange ganger daglig det første leveåret. Han kan kun bruke ullbukser og ullsokker over strømpebukser av bomull. Anonymkode: ae122...165 Har barnet deres blitt bedre? Vårt fikk et nytt liv etter at legene mente eksemen var kortisonresistent, og satte oss på en helt annen type krem. Anonymkode: b914c...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har eksem og 8-åringen min har eksem, tenåringen hadde det som liten men har vokst det av seg Ingen av oss kan bruke ull. Jeg og 9-åringen får eksem av ull, for tenåringen er det bare ubehagelig (klør, huden blir rødflammet og hoven) Anonymkode: c822e...8eb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har barnet deres blitt bedre? Vårt fikk et nytt liv etter at legene mente eksemen var kortisonresistent, og satte oss på en helt annen type krem. Anonymkode: b914c...5ff Ja, han er mye bedre. Så lenge vi smører med fuktighetskrem 2 ganger daglig og unngår såpe, også unngår vi ull som tydeligvis er utløsende faktor her Hender at vi må ha et par runder med kortison ila vintermånedene, men det har god effekt. Anonymkode: ae122...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå