Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 hadde en lang dag på jobb i går, 7 timer med gåing og løfting av ikke så tunge ting. Merket ingenting imens jeg jobbet men på veien hjem kjente jeg at det verket i bena, sov dårlig i natt på grunn av smerter. Hele dagen i dag har vært non stop ubehag. Føles ut som jeg har klatret opp Everest ! Eller trent på elite nivå, sitte ned er vondt, reise meg opp er vondt, ligge helt stille så kjenner jeg hvordan bena verker som om jeg har trent i timesvis og er støl etter treningen. Men jeg har da ikke det, bare lett gåing og løfting i 1 dag Ikke hatt frysing på en stund nå, men nå er jeg som en ispinne. Noen av dere opplevd sånne muskelsmerter over så mange timer ? ikke opplevd dette før, håper dette går raskt over. Sitter her og begge bena er bare vonde. Vanvittig mye å gjøre på jobb så det er bare å stå på å pine seg igjennom dagene. Tatt Ibux i flere dager nå, egentlig på grunn av tannverk men den hjelper ihvertfall ikke på disse smertene. Noen andre råd ? Anonymkode: 47cbb...e8f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Du har lavt stoffskifte og bruker stoffskiftemedisin? Jeg har lavt stoffskifte og bruker medisiner. Det hender jeg må justere dosene, da stoffskiftet varierer litt helt naturlig. Dersom stoffskiftet blir dårligere, får jeg store smerter i kroppen - spesielt i ledd. Man kan også få slike smerter om man er overdosert. Det er viktig at TSH holder seg under 1,5, ikke alle leger er klare over dette. Det gjelder altså kun om man tar medisiner for lavt stoffskifte. Dessuten bør du ikke være for lav på ft4 og ft3. Vet du hva slags verdier du har på TSH, ft4 og ft3? Anonymkode: 672b2...ccc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Aldri opplevd Har lavt stoffskifte. Hatt i 12 år. Går på levaxin Anonymkode: 8e5b3...fbc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Ja har lavt stoffskifte og bruker levaxin. Husker ikke siste verdiene men husker at legen sa alt var ok. Ca 3 mnd siden. Anonymkode: 47cbb...e8f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 At legen sier at alt er "ok", betyr ikke at alt er ok. Leger generelt kan altfor lite om lavt stoffskifte. Det er flere sider på facebook (bare søk på lavt stoffskifte) som kan hjelpe deg! Få tak i verdiene, så har du oversikt selv også! Anonymkode: 672b2...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå