Gå til innhold

Barnehagebarn, skolebarn og høstferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skolebarn og et barnehagebarn og det er høstferie denne uken her.

Vanligvis har vi hele veien hatt ungene hjemme når vi har fri. (Tenker da på når de eldste gikk også gikk i barnehagen). Har vi fri, har de fri sammen med oss. Koser oss sammen. Alltid hatt korte dager når vi kan.

Men denne høstferien ble litt anderledes. Jeg har jobb 2 dager, de eldste har ferie og mannen har ferie hele uken. Vi holder på å pusser opp gangen. Så mannen har brukt tid på det mens jeg er på jobb og minstemann er i barnehagen. De eldste er så store at de koser seg "alene". Pappa er jo hjemme, men opptatt. I morgen har jeg fri og vi sender minste i barnehagen slik at vi skal bli ferdige også får han være hjemme torsdag og fredag.

Nå kom svigerrinna mi med det vi er utrolig egoistisk som sender han fra oss bare fordi vi vil ha fred til å bli ferdig. Vi tenker kun på våre behov og ikke på hans behov. Vi burde heller tenke mer på at han har behov for å være sammen med mamma og pappa. 

Ble litt satt ut og fikk derfor ikke svart henne. Selv synes jeg at han har det bedre med at vi får gjort oss ferdig og heller kan kose oss sammen etterpå. Er jeg helt på jordet? Vil bare føye til at han storkoser seg i barnehagen. 

Anonymkode: 6f457...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du vet svaret på dette selv altså. Gutten har det vel helt utmerket i barnehagen mens dere pusser opp gangen.

Skrevet
17 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Tror du vet svaret på dette selv altså. Gutten har det vel helt utmerket i barnehagen mens dere pusser opp gangen.

Er det jeg mener er riktig, ble bare litt paff over en slik beskjed. 

Anonymkode: 6f457...645

Skrevet

Jeg har ett skolebarn og ett barnehagebarn. Barnehagebarnet har vanligvis fri hvis skolen har fri og vi er hjemme uansett, men jeg hadde glatt sendt 4-åringen i barnehagen for å bli ferdig med oppussing! 7-åringen "greier seg selv", og hadde hun kjedet seg hadde hun gått til en klassevenninne. Svigerinnen din er dust. 

Anonymkode: 0f5eb...197

Skrevet

Du er ikke på jordet. Du er fornuftig

Anonymkode: c6c38...82e

Skrevet

Har svigerinna di pratet med barnet? Det har hun no kke. Si at dersom dette er en hjertesak for henne, så kan hun hjelpe til, slik at gangen blir ferdig og alle blir fornøyd!

Anonymkode: 1f811...ef6

Skrevet

Ett bhg barn har det morsommere i bhg enn i ett hjem midt i oppussingen, dere gjør rett i og sende i bhg.

Skrevet

Jeg lar meg stadig overraske over hvor frekke familiemedlemmer kan være. Hva har svigerinnen din med det å gjøre? Jeg ville aldri kritisert kona til broren min for noe sånt! Helt fjernt, faktisk.

Selv hadde jeg ikke hatt noen problemer med å sende yngste i bhg mens vi pusset opp. To fluer i en smekk, mener jeg. Dere får gjort dere ferdig, og han koser seg.

Skrevet

Tja, jeg er litt enig med svigerinnen selv om jeg ikke hadde sakt det. Jeg synes foreldre så langt det lar seg gjøre bør prioritere å gi barna fri når de selv har ferie. Det er fristende å sende dem avgårde for å få jobbet effektivt i fred, men om man ø skjer det beste for barna mener jeg det som oftest ville være bedre å bruke mer tid og gjøre oppgavene sammen med barna.

Anonymkode: c67af...388

Skrevet

Barn liker hverdag og rutiner. Om man ikke har planlagt noe veldig spesielt har små barn det bedre i barnehage eller Sfo enn å gå hjemme.

Anonymkode: d72fb...f38

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn liker hverdag og rutiner. Om man ikke har planlagt noe veldig spesielt har små barn det bedre i barnehage eller Sfo enn å gå hjemme.

Anonymkode: d72fb...f38

Dette er bare tull. Selvsagt er det godt for barn å få fri fra barnehagen på lik linje som en fridag og ferie er godt for oss voksne. Barnehagen eller SFO kan ikke måle seg med å få tid med familien selvom det ikke er planlagt noe spesielt!

Anonymkode: 9ac02...457

Skrevet

Enig med svigerinnen. Selvom jeg ikke hadde sagt det. Er hjemme med alle ungene idag og selvom jeg hadde fått gjort langt mer om minste var i bhg så er det godt med en fridag ekstra for han og. Har ei venninne som var helt i sjokk fordi jeg ikke leverte han i bhg..."hadde det ikke vært deilig med litt fri fra han da?"  

Nei, jeg liker å være med ungene mine selvom det er langt mer slitsomt enn å jobbe. 

Anonymkode: ec1d9...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...