Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Vi vet jo om det men har ikke besteforeldre som kan passe. Har prøvd å opprette at vi kan hjelpe hverandre vi foreldre i klassen, altså noen av de som leker sammen på fritiden. Men alle har visst besteforeldre pass og skal reise bort. Vi søkte begge to om feriedager halve på hver men fikk avslag. Samme med permisjon uten lønn. Hvorfor skal d være så vanskelig 🙈 Anonymkode: 67db9...074
Yellow Brick Road Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Hos oss er SFO åpen fra 8 til 16 i hele ferien og alle andre ferier, bortsett fra 3 uker om sommeren.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Alle SFO i Oslo har åpent i både høst og vinterferie. Anonymkode: d5df0...bf0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Hos oss er SFO åpent fra 8.30-16.30 og de gjør ekstra gøyale ting som tur i skogen, tur på museum, aktivitetsdag etc Anonymkode: 5d75c...a52
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Her er d stengt HVER eneste ferie... 9 uker om sommer, høst og vinterferie, påskeuken og plandager.. kan arbeidsgiver nekte oss fri? Anonymkode: 67db9...074
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er d stengt HVER eneste ferie... 9 uker om sommer, høst og vinterferie, påskeuken og plandager.. kan arbeidsgiver nekte oss fri? Anonymkode: 67db9...074 Klart de kan, har du en jobb er du forpliktet til å møte med mindre du har ferie eller annet gyldig fravær som sykdom. Og ferien er det arbeidsgiver som har rett til å bestemme over innenfor rammene av loven. Barnepass er foreldres ansvar å skaffe. Anonymkode: 30796...08f
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er d stengt HVER eneste ferie... 9 uker om sommer, høst og vinterferie, påskeuken og plandager.. kan arbeidsgiver nekte oss fri? Anonymkode: 67db9...074 Ja. Arbeidsgivers styringsrett går over dette. Kanskje det står noe i tariffavtalen deres? Men hva slags kommune er dette? Man blir ikke spesielt attraktiv som bostedskommune for barnefamilier med et slikt SFO-tilbud. Hvis dette er et stort problem for dere og dere eventuelt har flere barn slik at det vil bli utfordringer i framtiden også, ville jeg sterkt vurdert å flytte til en annen kommune. Anonymkode: 0af15...4ab
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er d stengt HVER eneste ferie... 9 uker om sommer, høst og vinterferie, påskeuken og plandager.. kan arbeidsgiver nekte oss fri? Anonymkode: 67db9...074 Samme her. SFO er stengt i alle ferier. Jeg tar ut ulønnet permisjon og har også hatt barnevakt enkelte dager Nå i høstferien tar jeg ut avspasering og 2 feriedager Anonymkode: f0846...741
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er d stengt HVER eneste ferie... 9 uker om sommer, høst og vinterferie, påskeuken og plandager.. kan arbeidsgiver nekte oss fri? Anonymkode: 67db9...074 Så dårlig tilbud. I Oslo er SFO kun stengt på røde helligdager, julaften, nyttårsaften og fire uker om sommeren. Anonymkode: d5df0...bf0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 Men synes det er så dårlig at det skal være så vanskelig å få pass, få fri osv.. besteforeldre er i full jobb så kan ikke kreve at de tar seg fri. Anonymkode: 67db9...074
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 Her er det tilbud 7-17 alle dager bortsett fra røde dager og juleaften. Anonymkode: 2824c...cf9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #12 Skrevet 3. oktober 2017 Her er det stengt 4 uker om sommeren, ellers er det åpent alle hvite dager. Anonymkode: 92980...571
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #13 Skrevet 3. oktober 2017 Her er det åpent 7.00-17.00, åpent alle vanlige arbeidsdager bortsett fra 4 uker i juli og 5 planleggingsdager. 9 ukers stengt er jo hinsides, selv jeg som jobber i barnehage og har et sett besteforeldre ikke altfor langt unna hadde hatt store vansker da. Anonymkode: d2a28...d72
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #14 Skrevet 3. oktober 2017 Men jeg trodde virkelig ikke at arbeidsgiver skulle være så vanskelig.. aner virkelig ikke hvordan vi til slutt skal løse dette ... jeg må få meg en kveldsjobb/natt/helg.. en av oss iallefall om vi skal klare å få hverdagspuslespillet til å gå opp. Kan ikke ha med andreklassingen på jobb og kan ikke være alene hjemme. Anonymkode: 67db9...074
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #15 Skrevet 3. oktober 2017 SFO er åpen i alle ferier her, med unntak av fire uker i juli, alle røde dager (selvfølgelig) og fire planleggingsdager i året. 07:30-16:30 både på skoledager og i ferier. Supert tilbud, god hjelp for oss som er avhengige av å jobbe fullt begge to for å få hverdagen til å gå rundt. Anonymkode: 9e96a...b0f
Mamma_til_2 Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Dere har en lite fleksibel arbeidsgiver som gav avslag på perm uten lønn, jeg hadde spurt etter en begrunnelse. Ellers så dere sette dere ned og legge feriekabalen tidlig slik at en av dere er hjemme i ferie hver gang sfo er strengt. Jeg vill og sent en klage til kommunen ig spurt om hvorfor sfo er så mye stengt, for sfo skal være ett tilbud for de minstepå skolen slik at foreldre kan ha en normal jobb. Hvor may betaler dere for sfo og betaler dere 11 mnd i året? her er det kun stengt 4 uker på sommeren, plandager og røde dager. Endret 4. oktober 2017 av Mamma_til_2
Superdolly Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 Her er SFO åpent i alle ferier, med unntak av fire uker i juli. Jeg synes du/dere skal engasjere dere i FAU og jobbe for å endre tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 2300kr for full plass uten mat. Da er Sfo åpent fra 7.45-16.15. Anonymkode: 67db9...074
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Dere har en lite fleksibel arbeidsgiver som gav avslag på perm uten lønn, jeg hadde spurt etter en begrunnelse. Ellers så dere sette dere ned og legge feriekabalen tidlig slik at en av dere er hjemme i ferie hver gang sfo er strengt. Jeg vill og sent en klage til kommunen ig spurt om hvorfor sfo er så mye stengt, for sfo skal være ett tilbud for de minstepå skolen slik at foreldre kan ha en normal jobb. Hvor may betaler dere for sfo og betaler dere 11 mnd i året? her er det kun stengt 4 uker på sommeren, plandager og røde dager. Arbeidsgiver trenger da ikke være lite fleksible fordi man får avslag? Hos oss erdet mange med skolebarn og mange som vil ha fri. Alle kan ikke få innvilget dette fordi noen må faktisk være på jobb. Selvom man ber om fri uten lønn. Bedriften kan jo ikke stenge ned. ellers er jeg enig i at man burde kontakte kommunen vedr at SFO er så mye stengt. Anonymkode: ccf6f...0e0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 Utrolig dårlig av kommunen at SFO er stengt. Men er det ikke noe annet tilbud? Her er eldste for stor for SFO, men det er likevel lange dager å være alene så han er med på friluftscamp. Det koster litt over 1000 kr da, men det er er et godt tilbud og gutten er veldig fornøyd😊 Anonymkode: e20d6...5e3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #21 Skrevet 4. oktober 2017 Her er det forresten også en del andre tilbud. Vitensenteret, rideskolen, ungdomsklubben har åpent for barneskolebarn på dagtid med brettspillturneringer osv Det koster jo litt, men mindre enn du tapet på å måtte ta en uke ulønnet perm Jeg ville også klaget både til kommunen og tatt det opp i FAU Anonymkode: 92980...571
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #22 Skrevet 4. oktober 2017 Ja skal ta dette opp i fau. 👍 det er flere som sliter med puslespillet. Anonymkode: 67db9...074
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #23 Skrevet 4. oktober 2017 Og nei her er lite tilbud i feriene. Har vært sommerskole/idrett i tre uker, men i fellesferien når vi er pålagt å ta ferie. Og begrenset plasser selvfølgelig. Nå er det fotballskole i høstferien men kun i tre dager, og ja da må man jo like fotball 🙈 Anonymkode: 67db9...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå