Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg er så usikker nå. Vi flyttet i sommer til nytt fylke, men fikk en barnehageplass ganske langt unna. Barnet mitt har gått der i 6 uker nå og trives godt. Jeg derimot synes at Ped leder er helt fantastisk, men at barnehagen ellers ikke er helt min smak. Hadde jeg vært garantert personalet på den avdelingen de 3 neste år så hadde jeg nok tatt meg bryet med å reise langt til barnehage. Nå har vi blitt tilbudt plass i en annen som er 1,5 km fra hjemmet vårt. Ca 1/3 av barna i den barnehagen (på tvers av alder) vil sogne til skolen mitt barn skal begynne på om 3 år. I den andre barnehagen er det ingen som tilhører vårt område. Barnet mitt er veldig trygg av seg, men snakker ofte om sine nye bestevenner i barnehagen hun nå går. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Tenker det er bedre å ta barnet ut av barnehagen etter ca 2 mnd enn f.eks neste høst og senere. Noen tips? Anonymkode: 09276...6f0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg ville byttet. Anonymkode: 7dd04...39a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Ingen flere tanker rundt det? Anonymkode: 09276...6f0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Vi byttet to ganger. Første gangen fordi vi flyttet. Vi fikk da barnehage en lang omvei fra jobb og hjem. Andre gangen fordi, jeg i likhet med deg, ble lei av lang reisevei. Det første byttet skjedde da barnet var knapt 2 år, og gikk problemfritt. Hun kom i en strålende barnehage, og gikk der så lenge hun fikk bli på den fantastiske avdelingen. Da det var på tide å bytte avdeling, byttet vi barnehage. Da var hun knapt 4 år. Det gikk strålende nå også. Viste seg at ingen i den nye barnehagen skulle begynne på hennes skole. Så to år senere ble det nytt opprykk, og ny runde med alt nytt. Men det gikk strålende det også. Nå har jeg et barn som er veldig enkelt av seg, hun er liksom født lykkelig. Med nr 2 hadde ikke dette vært like enkelt. Barnet ditt er vel rundt 2.5-3.5 år? Da ville jeg enten byttet nå snarest om barnet har begynt på "storbarn", eller kanskje latt det gå ut året om det fremdeles går på "småbarn". Anonymkode: f55fc...5b2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Vi har, byttet 1 gang når hun var ca 2,5 år, pga flytting, men fikk ikke plass i barnehage på feltet hvor vi bor og hvor de fleste hun skal gå på skole med går. Byttet igjen ca 6 mnd etterpå. Det gikk strålende begge gangene Anonymkode: afcc4...27e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Bytta en gang da hun var nesten 3, og når hun var 5, januar det året hun begynte på skolen. Gikk Bra det Anonymkode: 1e442...637
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 For de fleste barn vil et bytte gå bra. Barn er stort sett tilpasningsdyktige. Men ville tenkt meg godt om. Om du er i tvil om barnet ditt vil takle det hadde jeg ikke byttet. Personlig mener jeg at barn skal slippe å bytte barnehage tre ganger. Spesielt når barnet bare er tre år gammelt. Anonymkode: 0c67c...745
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Valget ble enkelt. Fortalte Ped.leder i dag at jeg var usikker. Og Ped.leder fortalte meg i fortrolighet at hun hadde levert oppsigelse forrige uke. Takk for svar. Anonymkode: 09276...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå