Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg har barn på 10 og 12. De har lyst til å ta en tur i skogen og komme hjem i morgen. Det blir eventuelt første gang de drar på overnattingstur uten voksne. Begge er flinke med bål, godt svømmedyktige, kjent i o.rådet og generelt ganske fornuftige. Helt greit eller litt tidlig? Anonymkode: e578c...3b0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Har de sovet i skogen før, men voksne? Kan de sette opp og ta ned teltet selv? Hvor langt er der til skogen, og hvor langt må de gå for å finne leirplass? Hva om de ombestemmer seg og går hjem i løpet av natten, er veien trygg eller må de passere belastede områder? Her har vi skogen rett utenfor stuedøra, og ungene har vært med oss voksne både i telt og i gapahuk fra de var små. De trenger ille gå langt for å finne egnet leirplass, og må ikke engang ut på veien for å komme hjem. Her hadde jeg ikke hatt problemer med å slippe en på 10 og en på 12 på overnatting alene, men de hadde måttet fortelle meg hvor de tenkte å sette opp teltet, og hatt beskjed om at hvis de endret på planen skulle jeg ha beskjed. Unger som er mindre skogvante, eller som har lang og/eller farlig vei til skogen, hadde jeg hatt større problemer med å sende på tur alene. Anonymkode: f62c9...866
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har de sovet i skogen før, men voksne? Kan de sette opp og ta ned teltet selv? Hvor langt er der til skogen, og hvor langt må de gå for å finne leirplass? Hva om de ombestemmer seg og går hjem i løpet av natten, er veien trygg eller må de passere belastede områder? Her har vi skogen rett utenfor stuedøra, og ungene har vært med oss voksne både i telt og i gapahuk fra de var små. De trenger ille gå langt for å finne egnet leirplass, og må ikke engang ut på veien for å komme hjem. Her hadde jeg ikke hatt problemer med å slippe en på 10 og en på 12 på overnatting alene, men de hadde måttet fortelle meg hvor de tenkte å sette opp teltet, og hatt beskjed om at hvis de endret på planen skulle jeg ha beskjed. Unger som er mindre skogvante, eller som har lang og/eller farlig vei til skogen, hadde jeg hatt større problemer med å sende på tur alene. Anonymkode: f62c9...866 De har vært med oss voksne og overnattet ute, både sommer og vinter, mange ganger. I hagen og i hjemmeskogen (5 minutter hjemmefra) har de også satt opp telt alene og overnattet uten voksne mange ganger. De kan tenne bål og de kan slukke det igjen De vet det er viktig å holde seg tør og ikke sette fyr på soveposen øl. Det som er med denne turen er at det er litt lengre hjemmefra, ca 6 km i luftlinje. Å gå hjem på natta er derforikke så aktuelt. Det blir eventuelt å kjøre dem et stykke på vei og hente dem med bil i morgen. De kan selvfølgelig ringe oss om det er noe, men man bør ikke belage seg på telefonen gen i skogen selv om den pleier å være helt ok. Anonymkode: e578c...3b0
Nyttårs barn Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Så flott at du har så selvstendige og eventyrlystne barn HI, la dem få lov til dette om du mener det er trygt.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Ha det bra kos dere hadde jeg sagt. Ring hvis det er noe og pass på varmen😀 Anonymkode: dc447...89b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: De har vært med oss voksne og overnattet ute, både sommer og vinter, mange ganger. I hagen og i hjemmeskogen (5 minutter hjemmefra) har de også satt opp telt alene og overnattet uten voksne mange ganger. De kan tenne bål og de kan slukke det igjen De vet det er viktig å holde seg tør og ikke sette fyr på soveposen øl. Det som er med denne turen er at det er litt lengre hjemmefra, ca 6 km i luftlinje. Å gå hjem på natta er derforikke så aktuelt. Det blir eventuelt å kjøre dem et stykke på vei og hente dem med bil i morgen. De kan selvfølgelig ringe oss om det er noe, men man bør ikke belage seg på telefonen gen i skogen selv om den pleier å være helt ok. Anonymkode: e578c...3b0 Jeg hadde sendt dem avgårde. Lykkelig over hvilke barn jeg hadde oppdratt. 😊 Anonymkode: ef826...2f4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, de hadde ikke fått lov til å overnatte så langt unna. Anonymkode: e46d0...6a9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: De har vært med oss voksne og overnattet ute, både sommer og vinter, mange ganger. I hagen og i hjemmeskogen (5 minutter hjemmefra) har de også satt opp telt alene og overnattet uten voksne mange ganger. De kan tenne bål og de kan slukke det igjen De vet det er viktig å holde seg tør og ikke sette fyr på soveposen øl. Det som er med denne turen er at det er litt lengre hjemmefra, ca 6 km i luftlinje. Å gå hjem på natta er derforikke så aktuelt. Det blir eventuelt å kjøre dem et stykke på vei og hente dem med bil i morgen. De kan selvfølgelig ringe oss om det er noe, men man bør ikke belage seg på telefonen gen i skogen selv om den pleier å være helt ok. Anonymkode: e578c...3b0 Her ville jeg latt dem fålovselvom det ikke er mulig ågå hjem, fordi de har vist flere ganger i hjemmeskogen at de klarer å være i skogen alene om natten. Nå forutsetter jeg at de ikke har komet hjem løpet av natten når de har overnattet alene i hjemmeskogen. Grunnen til at jeg i utgangspunktet ikke ville lat unger overnatte i en skog der de ikke kunne gå hjem om natta er at det ikke alltid føles like trygt å være alene om nattasom de hadde trodd i utgangspunktet.Men dette er jo unger som har prøvd før,og vist at de klarer utfordringen fint. Dermed mener jeg at avstanden ikke har så mye å si.Sørg for at telefonene er godt ladet opp og ønsk de god tur! Anonymkode: f62c9...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå