Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #1 Skrevet 3. oktober 2017 Hei har nå fått diare, tok meg fri fra jobb i går pga dette.. jobber på kafé, lager mat/drikke til kunder. Får dårlig sannvittighet, men bør vel ikke jobbe slik? Anonymkode: 0d434...0ad
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, det bør du ikke. Du kan potensielt smitte flere hundre mennesker. Anonymkode: 03f37...024
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #3 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, du kan ikke gå på jobb! Du er smittefarlig. Anonymkode: ddd2f...e4d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Det ene er smittefaren, det andre jeg ikke kan forstå...er hvordan enkelte tenker at de hadde klart å være på jobb når de har diaré!? Altså, må ikke dere også springe plutselig og ofte på do? Hva gjør dere om doen er opptatt/dere ikke rekker det i tide? Når man omtrent ikke rekker å forlate toalettet før man må springe inn igjen så er det vel praktisk umulig å være på jobb uansett hva man jobber med?!? Anonymkode: fc709...2dd
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Nei, du skal ikke på jobb! Og hvis du leser på helsedirektoratet sine sider så skal de som jobber med helse og mat holde seg hjemme 48t etter symptomfrihet. Ser du ikke logikken i at du ville spredd smitten til veldig mange? Hvor mange som deg jobber på sånne steder?! Gad, jeg må slitte å spise på kafé i omgangssyke sesongen hvis dette er standarden 🤦🏻♀️ Anonymkode: 23dcd...f3b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Bør en få sykemeld? Anonymkode: 0d434...0ad
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Hold deg hjemme!!! Tenk hvor mange du risikerer å sitte. Du jobber med mat! Mannen min ble smittet med mage- og tarmbakterier via mat. På grunn av en tosk som tydeligvis ikke klarte å holde seg hjemme. Han lå syk i 2 uker han. Like før det ble innleggelse på sykehus. Det er ingenting som er tøfft med å dra på jobb når man er syk. Er ikke dårlig arbeidsmoral om man holde seg hjemme med smittebomben sin. "Åååå, har feber og er potte tett. Kastet opp i natt, men på jobb skal jeg. Kan ikke svikte jobben min". De svikter mer med å dra smitte på jobb. Ta egenmelding, sykemelding, what ever. Er så lei av folk som med vilje smitter de rundt seg. Anonymkode: e1865...882
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Det er ingenting som er tøfft med å dra på jobb når man er syk. Er ikke dårlig arbeidsmoral om man holde seg hjemme med smittebomben sin. "Åååå, har feber og er potte tett. Kastet opp i natt, men på jobb skal jeg. Kan ikke svikte jobben min". De svikter mer med å dra smitte på jobb. Ta egenmelding, sykemelding, what ever. Er så lei av folk som med vilje smitter de rundt seg. Kan ikke bli mer enig! Er man syk holder man seg hjemme, ikke bare med smittsomme ting, men også andre problemet. De fleste har en Jobb å gjøre på jobben. Den skal utføres på en god måte, ikke halvveis. Har ei på jobben (kontor) med noe nerveskader i armene, mye smerter og drit, i tillegg til skilsmisse, styr med unger og liv snudd på hodet. Hun gjør en elendig jobb! Det hadde vært mye bedre for arbeidsplassen om hun tok seg seks måneder og vi fikk inn en vikar, eller omorganisert oss. Det er ikke høy arbeidsmoral, det er drit! Anonymkode: 6fcd8...75d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #9 Skrevet 3. oktober 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hold deg hjemme!!! Tenk hvor mange du risikerer å sitte. Du jobber med mat! Mannen min ble smittet med mage- og tarmbakterier via mat. På grunn av en tosk som tydeligvis ikke klarte å holde seg hjemme. Han lå syk i 2 uker han. Like før det ble innleggelse på sykehus. Det er ingenting som er tøfft med å dra på jobb når man er syk. Er ikke dårlig arbeidsmoral om man holde seg hjemme med smittebomben sin. "Åååå, har feber og er potte tett. Kastet opp i natt, men på jobb skal jeg. Kan ikke svikte jobben min". De svikter mer med å dra smitte på jobb. Ta egenmelding, sykemelding, what ever. Er så lei av folk som med vilje smitter de rundt seg. Anonymkode: e1865...882 To uker og nesten innleggelse er en matforgiftning, ikke en smittsom magevirus.... Men ellers enig, har man et magevirus blir man hjemme. Ikke ha dårlig samvittighet heller. Jeg er butikksjef, og ønsker slett ikke at mine ansatte skal kreke seg på jobb når de har omgangssyke, da smitter de jo ikke bare kundene, men også de andre ansatte. Mye dyrere for meg at alle ansatte er syke på rundgang enn at en syk er hjemme til hun/han blir frisk. Anonymkode: 58997...0a1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #10 Skrevet 3. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: To uker og nesten innleggelse er en matforgiftning, ikke en smittsom magevirus.... Men ellers enig, har man et magevirus blir man hjemme. Ikke ha dårlig samvittighet heller. Jeg er butikksjef, og ønsker slett ikke at mine ansatte skal kreke seg på jobb når de har omgangssyke, da smitter de jo ikke bare kundene, men også de andre ansatte. Mye dyrere for meg at alle ansatte er syke på rundgang enn at en syk er hjemme til hun/han blir frisk. Anonymkode: 58997...0a1 Prøvene legekontoret tok sa mage- og tarmbakterier. En matforgiftning blir man umiddelbart syk av og her ble han syk på natta, 5-6 timer senere. Her var problemet en ansatt som var på jobb med sykdom. Anonymkode: e1865...882
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #11 Skrevet 3. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Bør en få sykemeld? Anonymkode: 0d434...0ad Om du er i Ia bedrift så har du 11dagers egenmelding. Evt 3dagers egenmelding. Ikke noe vits i å dra til legen for sykemld enda, kan jo være at du er Ok om tre dager... Hold deg inne du, ikke spre dette rundt Anonymkode: 23dcd...f3b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #12 Skrevet 3. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du er i Ia bedrift så har du 11dagers egenmelding. Evt 3dagers egenmelding. Ikke noe vits i å dra til legen for sykemld enda, kan jo være at du er Ok om tre dager... Hold deg inne du, ikke spre dette rundt Anonymkode: 23dcd...f3b Det er feil. Ia bedrift har 24 dager i løpet av ett år, inntil 8 dager sammenhengende Anonymkode: 2584d...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå