Gå til innhold

Tenåring trøtt og sliten HELE tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre legebesøk overstått, legen finner ingen grunn til at han skal være så trøtt hele tiden. 

Ikke cøliaki, ikke vitamin mangel, ikke stoffskiftet. HVA KAN DETTE være ? 

Legen sa at han skulle henvise oss til en barnelege, men hva skal den legen gjøre egentlig når alle blodprøvene er fine ? 

Er ikke normalt å være så trøtt når han sover 10-11 timer hver natt (har sjekket at han sover), trøtt igjennom hele dagen. 

Spiser nok, drikker nok, er sosial og gjør det bra på skolen. Nei, skjønner ingenting jeg. 

Hva bør sjekkes videre ? Noen som har råd ? 

Anonymkode: c6264...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borrelia (i så fall vanskelig å få påvist på de prøvene som brukes i Norge - les deg opp på det), postinfeksjonøs utbrenthet (hvis han har hatt kyssesyken eller andre tøffe infeksjoner siste 1-2 år). Andre blodprøver som ikke er tatt? Matintoleranser som ikke slår ut på blodprøver?

Hadde jeg gått til en "vanlig" lege så hadde alle blodprøvene mine vist at jeg var friskt. Men andre prøver som sjelden tas har vist at jeg har alvorlige problemer, at det ikke var psykisk slik de skulle ha det til lenge, og jeg har nå vært i utredning i over tre år uten at jeg har fått noen diagnose. Så det med at "alle blodprøver er fine", det trenger ikke bety så veldig mye, dessverre.

Anonymkode: 81909...3f5

Skrevet

kyssesyken, der sa du noe. Det har legen ikke sjekket. TAKK ! 

Allergi/prikk test er også lurt ja. 

Anonymkode: c6264...bbd

Skrevet

Min hadde kyssesyken da han var sånn..

Skrevet

Stuptrøtt og utslitt tenåring,  da tenker jeg automatisk kyssesyka. 

Rammer svært mange. På min skole er det så godt som hvert år et par elever som får året ødelagt av den fæle infeksjonen. 

Anonymkode: 74598...9d8

Skrevet

Sånn ble plutselig jeg også i tenårene. Ble ikke tatt alvorlig og jeg sliter fortsatt nå som jeg nærmer meg 30. Legen tar meg fortsatt ikke seriøst. Sier det bare er psykisk. Psykologen sier at han ikke klarer å se at psyken skal være skyldig i mine problemer. Går på antidepressiva.

Er konstant trøtt, sover mye, sløv, surrete og glemsk. Mye vondt i kroppen og i hodet. Blir helt utslitt av litt husarbeid. Klarer ikke å være sosial. 

Anonymkode: 0937e...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...