Gå til innhold

Hva er greia med felles facebook profil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere og flere par, gjerne godt voksne, som ordner seg felles facebook profil. "OlaogAnnette Perdersen" for eksempel. 

Lurer veldig på hvorfor. Sjalusi? Stoler de ikke på at den andre kan ha en egen privat profil? 

Anonymkode: 5b66c...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner to par med felles profil. I det ene tilfellet handler det om sjalusi og kontroll, samt å utad fremstå som «ett». (Bekreftet fra begge det gjelder).

Det andre paret har ingen sjalusi-issues, men bor og jobber i utlandet, langt fra venner og familie, og bruker fb som en felles blogg og en måte å holde kontakten på. 

Anonymkode: 00d9a...d75

Skrevet

Vi har det ikke. Men min Facebook står på hele tiden på pc'n vår,og mannen bruker den kanskje mere enn meg(i 10år) Vi skjuler ingenting og ser ikke problemet med at han er inne dær hver dag. Så egentlig føler jeg Facebooken min er vår😂 så i bunn å grunn har det vert rett at den var delt med navn også i forhold til Andre folk😊  min mann sin Facebook har han bare på mobilen,og han bruker den meget sjeldent. 

Anonymkode: 0a395...17d

Skrevet

I de fleste tilfeller handler det nok om at en (eller begge) i forholdet må ha kontroll på den andre. Det er jo egentlig bare flaut. Ellers er det vel nesten bare gamlinger 70+ og det trenger nok ikke handle om sjalusi.

Mine venninner og jeg bruker Facebook og chatten aktivt mange ganger i uka. Hadde blitt passe satt ut om jeg plutselig fikk svar fra mennene deres. Mister jo litt verdi, da sender man kanskje heller en melding. Og det er ikke det at vi har noe skjule, men likevel...

Anonymkode: 518bc...c9c

Skrevet

Det er så kosemose med felles profil. Og alle synes selvfølgelig at det er like søtt som The Pedersens og OlgaOgFritjof. Neste steg på nussetusse skalaen er felles mail, mobil og truser.

Anonymkode: 39580...602

Skrevet

Folk bruker Facebook veldig forskjellig. Jeg og mannen kunne godt ha hatt samme konto, men har hver vår. 

Bruker den mest til å motta informasjon fra skole og fritidsaktiviteter for ungene. 

Vi har det på telefonene våre og på en laptop hver. Det spiller ingen rolle om noen ser på Facebooken til den andre. Laptoppene bruker vi om hverandre. Det har ingenting med kontroll eller sjalusi å gjøre. Bare at vi bruker Facebook om hverandre. 

Anonymkode: 1fa6b...aae

Skrevet

Sorry, det har nok bare med å gjøre at vi bruker Facebook på annen måte enn deg, og mange andre.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, det har nok bare med å gjøre at vi bruker Facebook på annen måte enn deg, og mange andre.

Å spurte jeg fordi jeg lurte, var et helt genuint spørsmål. Ikke grunn til å være spydig. Er ikke alt folk spør om for å være ufin. Noen ganger så lurer man faktisk helt oppriktig på ting. Følte du deg truffet? Følte du at jeg gjorde narr av dere felles profil? Er du like spydig mot andre som spør merkelige spørsmål?

Her fikk jeg mange fine svar. Noen av de jeg kjenner passer inn den sjalusi "teorien" og andre passer til den der de bruker den kun for klassesider ol. Så takk for svar til dere andre. Da vet jeg det.

Anonymkode: 5b66c...7ab

Skrevet

Jeg og mannen har samme profil, ingen vits å ha hver vår egen. Ikke pga sjalusi eller at vi ikke stoler på hverandre. 

Jeg synes det er verre når et par har ikke samme profil, og den ene kommenterer andre sin bilde/innlegg. Som; åh så nydelig du er, love u osv.. Det er kleint.

Om andre tror vi har profil sammen pga sjalusi og lignende, så får de bare tro det, vi vet hva som er sannheten.:)

Anonymkode: 940c3...963

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og mannen har samme profil, ingen vits å ha hver vår egen. Ikke pga sjalusi eller at vi ikke stoler på hverandre. 

Jeg synes det er verre når et par har ikke samme profil, og den ene kommenterer andre sin bilde/innlegg. Som; åh så nydelig du er, love u osv.. Det er kleint.

Om andre tror vi har profil sammen pga sjalusi og lignende, så får de bare tro det, vi vet hva som er sannheten.:)

Hva er sannheten da?

Anonymkode: 4a871...6c8

Skrevet

En av dem har vært utro. Det må være grunnen. Er jo ikke normalt 🙈

Anonymkode: 6f67c...7d1

Skrevet

Jeg kjenner kun et par, og der er det fordi ene parten er sjalu og kontrollerende. Min mann og jeg har hver sin, noe annet hadde vært rart. Vi har ingen hemmeligheter for hverandre, og vi kan gå på den andres fb om vi vil, men å ha samme hadde vært feil. 

Anonymkode: f4fca...f1e

Skrevet

Kjenner et par der kona er sykelig sjalu. Mannens eks får knapt snakke med han. Litt vanskelig å kommunise når de har barn sammen. Tragisk hele greia. 

Anonymkode: 8b7ca...420

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er så kosemose med felles profil. Og alle synes selvfølgelig at det er like søtt som The Pedersens og OlgaOgFritjof. Neste steg på nussetusse skalaen er felles mail, mobil og truser.

Anonymkode: 39580...602

Truser 😂😂😂

Anonymkode: 03445...1a4

Skrevet

Vi er to individer - også på Facebook. Facebook er også endel av jobbhverdagen vår, så det ville vært veldig pussig, uprofesjonelt og rart og hatt felles profil...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

En av dem har vært utro. Det må være grunnen. Er jo ikke normalt 🙈

Anonymkode: 6f67c...7d1

JAH!:klaske:

Skrevet

herregud slutt og legg dere opp i alt hva andre gjør

Anonymkode: 3a324...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...