Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Eldstemann har begynt på videregående og de skal nå på studietur. Turen kommer inkl lommepenger og penger til inngangsbilletter ol på ca 9000,- Det er ikke noe snakk om dugnad eller noe for å tjene inn litt til turen. Jeg syns det er mye penger og jeg syns de burde ha litt dugnad for å dekke iallefall litt av turen men nei det er jeg visst alene om å synes. Er det vanlig dette her? Anonymkode: df9a5...138
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Det er ikke lov å arrangere studietur med foreldrebetaling. Skal det reises på studietur må enten skolen betale eller alt dekkes inn via dugnad. Enkelt og greit. Anonymkode: 4f83e...2e9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke lov å arrangere studietur med foreldrebetaling. Skal det reises på studietur må enten skolen betale eller alt dekkes inn via dugnad. Enkelt og greit. Anonymkode: 4f83e...2e9 Sikkert i grunnskolen. Dette er videregående. HI Anonymkode: df9a5...138
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sikkert i grunnskolen. Dette er videregående. HI Anonymkode: df9a5...138 Det er sånn i vgs også. Anonymkode: 4f83e...2e9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Videregående skal også være gratis, man får utstyrsstipend for å dekke inn det utstyret man trenger utover bøkene som er gratis akkurat som på barneskolen. https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/finn-regelverk/etter-tema/Innhold-i-opplaringen/Gratisprinsippet/ Anonymkode: af5f9...12c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående, men da dro vi på skoletur til utlandet og måtte betale alt selv. Etter det jeg har skjønt så er det vanlig. De fleste av mine klassekamerater hadde små deltidsjobber ved siden av skolen og sparte opp selv til turen. Jeg hadde ikke jobb, men sparte stipendet jeg fikk over flere måneder (fikk stipend pga lav inntekt hos foreldrene mine). Anonymkode: 78276...7b1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Veldig mange ungdomskoler drar til Polen også, egenandel her ligger ca på 4000 det og Anonymkode: 6aa5a...e83
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående, men da dro vi på skoletur til utlandet og måtte betale alt selv. Etter det jeg har skjønt så er det vanlig. De fleste av mine klassekamerater hadde små deltidsjobber ved siden av skolen og sparte opp selv til turen. Jeg hadde ikke jobb, men sparte stipendet jeg fikk over flere måneder (fikk stipend pga lav inntekt hos foreldrene mine). Anonymkode: 78276...7b1 Det har endret seg mye, ja. For fem år siden reiste jeg med en klasse - da var det egentlig ikke lov men vi trikset det til med foreldrebetaling likevel. Nå går det ikke lenger. Anonymkode: 4f83e...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå