Gå til innhold

Videregående og studietur - dugnad?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann har begynt på videregående og de skal nå på studietur. Turen kommer inkl lommepenger og penger til inngangsbilletter ol på ca 9000,- Det er ikke noe snakk om dugnad eller noe for å tjene inn litt til turen. Jeg syns det er mye penger og jeg syns de burde ha litt dugnad for å dekke iallefall litt av turen men nei det er jeg visst alene om å synes. Er det vanlig dette her?

Anonymkode: df9a5...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å arrangere studietur med foreldrebetaling.

Skal det reises på studietur må enten skolen betale eller alt dekkes inn via dugnad.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 4f83e...2e9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lov å arrangere studietur med foreldrebetaling.

Skal det reises på studietur må enten skolen betale eller alt dekkes inn via dugnad.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 4f83e...2e9

Sikkert i grunnskolen. Dette er videregående. 

HI

Anonymkode: df9a5...138

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert i grunnskolen. Dette er videregående. 

HI

Anonymkode: df9a5...138

Det er sånn i vgs også.

Anonymkode: 4f83e...2e9

Skrevet

Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående, men da dro vi på skoletur til utlandet og måtte betale alt selv. Etter det jeg har skjønt så er det vanlig. De fleste av mine klassekamerater hadde små deltidsjobber ved siden av skolen og sparte opp selv til turen. Jeg hadde ikke jobb, men sparte stipendet jeg fikk over flere måneder (fikk stipend pga lav inntekt hos foreldrene mine).

Anonymkode: 78276...7b1

Skrevet

Veldig mange ungdomskoler drar til Polen også, egenandel her ligger ca på 4000 det og 

Anonymkode: 6aa5a...e83

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det noen år siden jeg gikk på videregående, men da dro vi på skoletur til utlandet og måtte betale alt selv. Etter det jeg har skjønt så er det vanlig. De fleste av mine klassekamerater hadde små deltidsjobber ved siden av skolen og sparte opp selv til turen. Jeg hadde ikke jobb, men sparte stipendet jeg fikk over flere måneder (fikk stipend pga lav inntekt hos foreldrene mine).

Anonymkode: 78276...7b1

Det har endret seg mye, ja.

For fem år siden reiste jeg med en klasse - da var det egentlig ikke lov men vi trikset det til med foreldrebetaling likevel. Nå går det ikke lenger.

Anonymkode: 4f83e...2e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...