Gå til innhold

Dere med barn med bursdag tett oppi julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med jul og bursdagsgaver.

Har en frøken som ønsker seg noe som er ganske dyrt, over det buskjette vi har på julegave, men under det vi har på jul og bursdagsgave tilsammen...

For oss er det viktig at hun får en gave på hver av dagene, men vurderer å gi en liten gave på bursdagen, og den store hun ønsker seg på julaften.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: db112...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt greit ut det. Hvor gammel er hun da?

Jeg tror jeg ville gjort omvendt, siden hun ønsker seg så veldig denne ene tingen. Da kan hun få den til bursdagen og samtidig vite at det blir en mindre julegave enn vanlig. Det lever hun nok helt greit med i det pakkehavet det blir på julaften.

Anonymkode: e8f31...097

Skrevet

Det er ikke noe problem for oss. Ungene er vant til at gavene varierer voldsomt i pris og at de ikke får for like mye hver gang.

Anonymkode: 00671...ef8

Skrevet

Ja det går fint, men ville gitt den største tingen i bursdagsgave ☺️ 

Anonymkode: 5f8dc...e71

Skrevet

Sånn gjør vi det ofte, selv om sønnen vår har bursdag i august. Men han skjønner ikke hvor mye ting koster enda da. Selv har jeg bursdag i januar, og hvis jeg ønsket meg noe som var for dyrt så fikk jeg gjerne penger til både jul og bursdag, sånn at jeg hadde nok til å kjøpe det etter bursdagen.

Jeg syntes det også var helt greit, men det ble jo veldig forutsigbart. Selv liker jeg bedre å overraske og å gi noe konkret å pakke opp, så jeg gjør det heller på den måten du tenker. :)

Anonymkode: cac4f...364

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjør dere det med jul og bursdagsgaver.

Har en frøken som ønsker seg noe som er ganske dyrt, over det buskjette vi har på julegave, men under det vi har på jul og bursdagsgave tilsammen...

For oss er det viktig at hun får en gave på hver av dagene, men vurderer å gi en liten gave på bursdagen, og den store hun ønsker seg på julaften.

Hva hadde dere gjort?

Budsjettet....ikke budskjette!

Anonymkode: 4295b...31d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Budsjettet....ikke budskjette!

Anonymkode: 4295b...31d

Prøv å leve en uke med dysleksi og se hvor lett det er..
Men takk for at du dytter tråden opp for meg :)

HI

Skrevet

Det går heeelt fint så lenge det er noe til begge dagene. Har selv bursdag nær jul og hatet som barn når dagene ble slått sammen til en gave (litt vel lettvint og da ble jeg jo liksom avspist med mindre oppmerksomhet) men elsket å få en dyrere og en superbillig gave. 

Anonymkode: 74e02...dce

Skrevet

Høres greit ut men ville helt klart hovedgaven på bursdagen å ikke på julaften. På julaften får han uansett så mange gaver regner jeg med at da passer det godt med en mindre gave.

Anonymkode: 030e0...854

Skrevet

Bare for å ha sagt det, grunnen til jeg ønsker å gi den store på julaften er at vi har en liten familie og ingen andre som gir store gaver.
Hun går på skole og da blir det ofte litt diskusjon etter ferien hva de fikk til jul og tenker at kan være greit om hun også har noe å skryte av.

HI

Skrevet

Jeg har bursdag i mai, og fikk ofte stor gave til jul og liten til bursdag, eller omvendt.  Jeg syntes alltid det var supert. 😊 (så lenge den store gaven kom først, evt løfte om en stor gave kom samtidig som den minste ble åpnet). 

Anonymkode: 69f55...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...