Gå til innhold

Løpe en mil, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvordan begynner man ? Tror jeg må følge et opplegg . Finnes det noen gode løpe apper? Mitt første mål blir å løpe 5 km . Så 1 mil. 

Har et styrke program jeg følger 4 dager i uken.  Vil det kræsje å drive begge deler? 

Anonymkode: 54e15...82a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C25k-appen. 😊👍

Anonymkode: c4e26...6ce

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

C25k-appen. 😊👍

Postet litt kjapt. 

Det står for (from) Couch to 5 km. Løpeprogram for sofagriser som vil begynne å løpe. Veldig gjennomførbart. 

Skrevet

Jeg løper nå halvmaraton helt greit. 

Startet i 2014 klarte da å løpe 500 meter før jeg måtte gå. 

Brukte ikke noe program. Løp litt lengre før du må ha gåpause. Øk den totale distansen ca en gang i måneden. Jeg økte med 1 km. Jeg kom meg opp i en mil uten stopp på ca 7 måneder. 

Husk dette er svært individuelt. Hva kroppen tåler av belastning. Lytt til kroppen, alle vondter må tas alvorlig. Jeg var heldig og opplevde ingen smerter. Med 20 kg overvekt er det litt rart. Pass på knærne. Er du tung så ikke løp for mye nedover i starten. 

Anonymkode: 99130...0d0

Skrevet

Jeg startet fra strach og begynnte med å løpe rundt ett vann som er nesten 2 km. da løp jeg så langt jeg klarte. (100 m i begynnelsen) , gikk og løp. Tror det tok ganske lang tid før jeg løp 1 km i ett strekk uten pause. Men da løsnet det litt og det tok ikke lang tid før jeg klarte 5 km. Deretter løp jeg ca 5-6 km ganske lenge før jeg klatret opp på først 7 km og så en mil.

Jeg trente ikke styrke da, men ville nok balansert styrke litt ift løpingen.. Nå trener jeg styrke ca 2 ggr i uken og cardio ca 2 ggr. 

Anonymkode: 39c3c...505

Skrevet

Takk for svar ! Blir å løpe inne på mølle , så tror jeg må ha en app😉 

Skrevet

Husk at skal du løpe på mølle må du ha 2% stigning for at det skal bli samme tyngde som å løpe ute. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Husk at skal du løpe på mølle må du ha 2% stigning for at det skal bli samme tyngde som å løpe ute. 

Har dessverre ikke stigning på mølla ..😩 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...