Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 Hei, Hadde en lei episode på bussen. Sønnen min ble slått i foten pga av han brukte briller, truet med at neste slag ville komme i trynet dersom han tok på seg brillene. I tillegg prøvde de å nekte han å puste en stund. Han sa selv at han ble ganske redd av episoden. Dette er en gutt som ikke ser noen ting dersom han ikke bruker brillene sine, og gutten var 4-5 år eldre enn min. Jeg prøvde å ringe kontaktlærer, men hun tok ikke tlf. Jeg sendte melding gjennom skolesystemet til læreren. Fikk svar om at han skulle sende beskjeden videre til rektor. Men jeg kjenner jeg er bekymret for at han skal ta bussen hjem igjen i dag også, og møte på den samme gutten. Hva gjør jeg, ringer jeg skolen? For per nå har jeg jo ikke fått hørt noe, men det er min sønn som må ta den bussen der alene, og sitte i 25 minutter potensielt med en som igjen vil true han. Anonymkode: ddaba...cc4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Dette er jo helt horribelt! Jeg hadde ringt rektor og krevd at dette ble tatt tak i med det samme. Ikke gi deg før de kommer med en løsning som du føler deg trygg på. Anonymkode: edb28...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #3 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg ringte skolen, og ba rektor ringe meg opp når han fikk muligheten. Fortalte hva det gjald og at det hastet. Så får vi se hvor det tar oss hen. Jeg klarer ikke sitte å vente på at kontaktlærer kanskje sier ifra, jeg vil vite hva de har tenkt å gjøre i dag for at dette ikke skal skje igjen. Har bedt storesøster om å sitte sammen med sønnen min, slik at hun kan holde et ekstra øye med han i dag. Ba dem egentlig sette seg lengre fram i bussen, men på et vis blir det helt feil dersom ungene ikke "kan" sette seg lengre bak i bussen fordi bøllene sitter å kontrollerer bussen derfra. Er ikke første gangen det er problemer på bussen der. I fjor var det ei jente i første klasse som daglig ble mobbet så hun gråt på bussen. Jeg fikk sagt ifra, men skolen tok ikke tak i det før nå over sommern... Håper disse foreldrene får beskjed om hva som har skjedd. Jeg ville hatt den beskjeden dersom mine unger holdt på slik.. Anonymkode: ddaba...cc4
klg,2 boys now:) Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Hvis du har meldt til rektor vil den nye mobbe paragrafen slå inn,så skolen er pliktig til å komme med en handlingsplan og du skal godkjenne den
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 Slikt tar du direkte med rektor og forlanger at noe gjøres allerede idag. Dette var ikke bare mobbing, men trussel om ren vold. Slikt bør ikke gå over uten konsekvens. Hvis dere vet hvem guttene er hadde jeg også dratt hjem til dem alene og snakket med foreldrene. Anonymkode: c8667...8da
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg hadde tatt meg fri fra jobben og møtt opp på skolen og forlangt at rektor tok et møte, nu! Din sønn har opplevd vold og trusler på skoleveien, og er redd. Da hadde jeg ikke ventet til rektor eller noen andre "vennligst hadde mulighet til å ta kontakt". Min søster sa det så fint når jeg ble litt rådvill over at ingen hørte meg, og litt redd for å slå i bordet, når vi opplevde at vår sønn ble alvorlig skadet av at et barn (som hadde vært voldelig, slått og bitt flere lenge uten at vi så noe bedring og tiltak) i bhg slo han i hodet med en trestokk, "hadde denne trakasseringen vært på en arbeidsplass så ville det vært politianmeldt for lenge siden og tiltak blitt iverksatt, fordi alle har krav på et trygt arbeidsmiljø -Og det siste gjelder også barn." Så ja, de er "bare" barn men de fortjener å bli tatt på samme alvor og med samme respekt. Så hadde møtt opp, forlangt møte (å bli hørt) og tiltak umiddelbart , samt Evt hentet gutten hjem selv etter skolen. Anonymkode: 00085...2f0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 Det er det jeg sitter å tenker på å gjøre, altså hente han når han er ferdig på skolen, dersom det ikke er satt inn tiltak i dag. Dersom jeg heller ikke hører noe fram til lunsj så skal jeg dra til skolen å be om et møte. Kommer ikke til å sende min sønn på bussen uten at det er satt inn strakstiltak. For jeg har ikke tenkt å la dette gå ut over sønnen min.. Han ble mobbet i barnehagen, og der kom vi aldri fram til en løsning som var bra for han. Barnehagen nektet å innse at han ble mobbet med bakgrunn at mobbing ikke skjedde i barnehager. På det værste var det så ille at han ikke turte å snakke med familien en gang fordi han trodde han ikke var bra nok. Etter at vi flyttet ble han en ny unge. Som han selv sa "her vil jo alle leke med meg, de krangler til og med over å få lov til å leke med meg". Han ble etter det en ny unge. Så kan ikke svikte han slik som vi gjorde den gangen.. Hvor vi hele tiden i dialog med barnehagen prøvde å komme fram til en "minnelig" løsning så aldri ble bra nok. Dessverre gikk dette på hans bekostning. Det kan jeg ikke la skje igjen. Anonymkode: ddaba...cc4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 Rektor ringte meg, og han sa han skulle få tak i denne gutten med en gang og varsel foreldrene. Han sa at slik oppførsel tolererte han ikke. Puh, men vi ble enig om at dersom han ikke fikk tak i hvem denne gutten var i dag ville han at jeg skulle komme å hente sønnen min etter skolen for å være sikker på at dette ikke skjer igjen. Han mente likevel at det var stor sjanse for at de fant ut av dette i dag. Så det er jo kjempebra! Anonymkode: ddaba...cc4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det jeg sitter å tenker på å gjøre, altså hente han når han er ferdig på skolen, dersom det ikke er satt inn tiltak i dag. Dersom jeg heller ikke hører noe fram til lunsj så skal jeg dra til skolen å be om et møte. Kommer ikke til å sende min sønn på bussen uten at det er satt inn strakstiltak. For jeg har ikke tenkt å la dette gå ut over sønnen min.. Han ble mobbet i barnehagen, og der kom vi aldri fram til en løsning som var bra for han. Barnehagen nektet å innse at han ble mobbet med bakgrunn at mobbing ikke skjedde i barnehager. På det værste var det så ille at han ikke turte å snakke med familien en gang fordi han trodde han ikke var bra nok. Etter at vi flyttet ble han en ny unge. Som han selv sa "her vil jo alle leke med meg, de krangler til og med over å få lov til å leke med meg". Han ble etter det en ny unge. Så kan ikke svikte han slik som vi gjorde den gangen.. Hvor vi hele tiden i dialog med barnehagen prøvde å komme fram til en "minnelig" løsning så aldri ble bra nok. Dessverre gikk dette på hans bekostning. Det kan jeg ikke la skje igjen. Anonymkode: ddaba...cc4 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Rektor ringte meg, og han sa han skulle få tak i denne gutten med en gang og varsel foreldrene. Han sa at slik oppførsel tolererte han ikke. Puh, men vi ble enig om at dersom han ikke fikk tak i hvem denne gutten var i dag ville han at jeg skulle komme å hente sønnen min etter skolen for å være sikker på at dette ikke skjer igjen. Han mente likevel at det var stor sjanse for at de fant ut av dette i dag. Så det er jo kjempebra! Anonymkode: ddaba...cc4 Åh, så bra! Heier på deg Og ikke minst befriende å se at det funker på en skole for en gangs skyld, føler vi så ofte hører om tafatte rektorer og lærere som ikke kan hjelpe pga resussmangel , så her har dere tydeligvis funnet en rektor som virker Godt å høre. Anonymkode: 00085...2f0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 Jeg hadde møtt opp på skolen, krevd å få mobberen og foreldrene på et møte med rektor asap og kjeftet foreldrene huden full. Gjort både dem og sønnen skamfull før jeg hadde truet med politianmeldelse. Vold er aldri greit. Anonymkode: e224e...9b8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 Har fått snakket med skolen, det gjaldt ikke unger i 5.-6. klasse som vi trodde, men to gutter i 7. og 8. klasse. Altså de er hele 5-6 år eldre enn sønnen min Så her ble det to rektorer som måtte involveres. Jeg sa at jeg forventet at de fremdeles tok kontakt med foreldrene, men siden det var en annen rektor involvert hørtes det usikkert ut!? Dette håper jeg ikke er tilfelle. Jeg vil og mener de skal informere foreldrene om en sånn oppførsel, spesielt mtp at gutten har så avvikende atferd og mtp hans alder. Det er faktisk sånn at han om 2 år kan bli strafferettslig holdt ansvarlig for sine handlinger (ikke det at noe slikt er en første løsning, men det er likevel et faktum og mener at han har avvikende oppførsel for noen på sin alder). Jeg er sjokka! Gutten må be jentene om unnskyldning da. Når jeg var 12-13 år så "fantes" det ikke 2.klassinger Anonymkode: ddaba...cc4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har fått snakket med skolen, det gjaldt ikke unger i 5.-6. klasse som vi trodde, men to gutter i 7. og 8. klasse. Altså de er hele 5-6 år eldre enn sønnen min Så her ble det to rektorer som måtte involveres. Jeg sa at jeg forventet at de fremdeles tok kontakt med foreldrene, men siden det var en annen rektor involvert hørtes det usikkert ut!? Dette håper jeg ikke er tilfelle. Jeg vil og mener de skal informere foreldrene om en sånn oppførsel, spesielt mtp at gutten har så avvikende atferd og mtp hans alder. Det er faktisk sånn at han om 2 år kan bli strafferettslig holdt ansvarlig for sine handlinger (ikke det at noe slikt er en første løsning, men det er likevel et faktum og mener at han har avvikende oppførsel for noen på sin alder). Jeg er sjokka! Gutten må be jentene om unnskyldning da. Når jeg var 12-13 år så "fantes" det ikke 2.klassinger Anonymkode: ddaba...cc4 Du virker oppegående og ressusjsterk (i motsetning til andre jeg har lest tråder om mobbing her før) , har du vurdert å skaffe et møte med den andre rektoren -i allefall opprette dialog?! Tenker det er bra å vise at du ikke dropper ballen , så de må følge det opp. Anonymkode: 00085...2f0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 Både jeg og mannen er klar på at vi vil at guttens foreldrene skal ha beskjed. Så denne saken må vi bare følge opp. Godt å ha kommet til bunns i dette, og kan få snakket med sønnen min om at det skal ordne seg. Han har sovet urolig siden det på bussen skjedde. Takk for mange gode svar! Nå gjelder det bare å følge denne saken opp Anonymkode: ddaba...cc4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Skrevet 2. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Både jeg og mannen er klar på at vi vil at guttens foreldrene skal ha beskjed. Så denne saken må vi bare følge opp. Godt å ha kommet til bunns i dette, og kan få snakket med sønnen min om at det skal ordne seg. Han har sovet urolig siden det på bussen skjedde. Takk for mange gode svar! Nå gjelder det bare å følge denne saken opp Anonymkode: ddaba...cc4 Stakkars gutt. Men han er heldig som har foreldre som dere som kjemper for han 😊 Anonymkode: 00085...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå